BUeno...
En qualsevol cas, apart de PEGAR-SE, podriem valorar dues coses no?
AMB NUSOS: Evita majors conseqüències en cas de caiguda, facilita la retenció del que cau i pot evitar la caiguda de la resta de la cordada. per contra dificulta l'ascens en polipast en cas de company ferit que no pot assolir la corda auxiliar si ens encordem en N
SENSE NUSOS: Millora l'ascens de un company ferit, no millora la detenció en cas de caiguda.
Personalment un bollo de corda encaixat a una corniseta va fer que tres col.legues no ens n'anessim literalment a la merda, i per tant tinc certa preferència pels nusos. Igualment prefereixo NO CAURE a que em puguin RESCATAR MILLOR...
Tantmateix seria INTERESSANT trobar un sistema que aprofités els dos AVENTATGES ( enlloc de vacilar i insultar-se).
NO PROPOSO, sinó QUE PREGUNTO:
¿Què tal si ens encordéssim amb corda amb nusos, i la sobrant ( la de la N), la deixéssim més laxa, però igualment unint-nos al company). Segurament la força sobre el sistema de detenció seria més alta ( dues cordes en caiguda de factor 1, enlloc de una), però l'aventatge dels dos sistemes seria aprofitat.
Respecte al pes, cal valorar el pes de la corda no nusada, en N, lligada al cos, o arrossegant-se mullada per la neu-gel...no sé...ja direu.
Jo normalment he anat sense nusos, i algun susto s'ha parat bé. Però ha estat en el cas que el company simplement s'ha enfonsat sense arribar a caure. La vegada que va caure un company, de veritat, el que va parar va ser el nus.
I a veure si no vacilem tant que aquà es ve a apendre no a fardar de titol...