El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Parabolts del 8

Posted by ferrrrry13 
Re: Parabolts del 8
August 23, 2006 07:19PM
a veure pepot: que et quedin clar alguns conceptes que em fa l'efecte que no tens (poder m'equivoco).
respecte la resistènvia d'un ancoratge en funció da la llargada de la caiguda, el que farà que l'ancoratge pateixi més o menys serà, sobretot, la longitut de corda desplegada per absorvir l'energia de la caiguda. això vol dir que una caiguda llarga arribant a la reunió amb 40m de corda desplegada dificilment faran patir cap parabolt encara que sigui de M-8.
tal i com diu l'indi e aquests parabolts estalvien bateria i son més ràpids de col·locar, per això son útils.
apa espero tornar a repetir aquesta via restaurada, arreglada, netejada, emagnesiada, sanejada...
apa bous boona festa major i guardeu forces per kan romu, fins divendres (si maguanto dret)



Edited 1 time(s). Last edit at 11/04/2010 10:32PM by ferran.
Re: Parabolts del 8
August 27, 2006 10:59AM
Felicitats a tota aquesta penya que reequipa vies antigues. Realment a montserrat hi ha vies guapissimes però no es fan per el mal estat de les assegurances.
Sobre els bolts del 8 penso que son de puta mare per vies classiques, evidentment molt millor que els burils i sobretot que els espits, més cars que els M10 però el fet de la lleugeressa i poder posar-ne més amb una bateria compensa. Jo en faig servir i m'hen fio moltíssim.
Salutacions.



Edited 1 time(s). Last edit at 11/04/2010 10:33PM by ferran.
Bolts 8mm
September 07, 2006 04:29PM
Hola

En referència a la resitencia dels bolts de 8mm ( i la resta), comentar-vos el següent que he trobat:

Aquest materials són materials creats i desarrollats en base a usos de construcció. Estàn testats en formigó, donant CARREGA DE RUPTURA de 1500kg ( els de 8mm,i disculpeu si m'erro en quant a la unitat de mesura però la cosa anava per aquí...)

La càrrega de ruptura és la càrrega que suporta el material, en condicions de laboratori ( homogeneïtat del formigó, òptima direcció de la tracció i posat just abans) abans de partir-se.

El que cal tenir en compte però, és la CARREGA DE TREBALL, o la força que aguanta abans no comença a sofrir deteriorament.I per tant la força que suporta permetent a l'anclatge mantenir les prestacions...La CARRREGA DE TREBALL és una quarta part de la CARREGA DE RUPTURA, aproximadament.

1500:4=375 aquesta és la càrrega de treball de un bolt de 8mm col.locat recentment, sense haver suportat càrregues superiors anteriorment, i en formigó.

Donades les característiques de les condicions d'ús de aquest material en escalada i en zones com Montserrat crec que hauriem de reflexionar no sobre el seu ús ( que crec una bona alternativa per reequipar vies on hi havia burins, de menera més semblant a l'original i menys aparatós que un bolt i xapa de 10/12mmm), sinó sobre la FALSA APRECIACIÓ DE LA SEGURETAT QUE PODEN APORTAR desconeixent la realitat de les seves prestacions.

FELICITATS ALTRAMENT PER RESTAURACIONS RESPECTUOSES COM ESTEU FENT.
Re: Bolts 8mm
September 08, 2006 01:42PM
Hola Tranki. La veritat és que no dubto de la teva informació ja que si mes no jo no hi entenc gaire amb aquestes coses de materials de construcció, però només dir que els anclatges que faig servir son uns hilti model HSA M8x75, i segons el manual del fabricant aquest anclatges tenen una carrega de ruptura de 4,6Kn testats e formigó com molt bé dius, uns 4600Kg, molt més dels 1500 que tu comentes. Potser es que depen de la marca i el material en que estan fets tenen més o menys resistencia. Així que segons tu, la carrega de ruptura d'aquests anclatges seria de 4600:4=1150
Sense anim de crear cap controversia,
Salutacions a tots.
Re: Bolts 8mm
September 08, 2006 03:15PM
ERROR, mea culpa. Referent al missatge anterior evidentment hi ha un gan error, i es que 4,6Kn no son 4600Kg, així que no feu cas de res del que he dit abans.
Disculpes.
Re: Bolts 8mm
November 04, 2010 11:52PM
Hola pandilla!

Doncs aneu ben al lloro amb aquests "artefactes". Suposo que per començar molts de vosaltres, igual que jo, els compreu a la ferreteria (que no dic que els de fixe siguin millors) i el tema de la duresa del material i bla,bla bla ni pajotera idea no? Després està el tema de la ruptura per torsió, cuidadín!!, pq jo ja he petat dos així i us asseguro que no vaig fer gaire força.

Personalment em sembla una xapussa reequipar amb bolts del 8. Tot i que està clar que fa molt mal d'ulls veure material més totxo, sobretot en les "boniques" burilades montserratines. De totes maneres després molts li acaben posant una pedazo chapa com si fos del 10 i la cosa queda cutre igualment.

Com que alguns obren amb els seguros cada dos metres (o menys) no cal patir que tampoc es trencaran tots no?

Si es fiquen del deu, però en menys quantitat, les bateries dels vostres flamants taladritus no se us acabaran a mig llarg i arribareu a la R victoriosos i amb un llarg segurament bastant més ben parit que la comunitat escaladora (i les roques és clar) acabaran agraïnt en un futur no massa llunya. És la qualitat davant de la quantitat...

pio,pio....

Menys obrir i més repetir!!!

M.Blanco.
Re: Bolts 8mm
November 11, 2010 01:29PM
Pues eso....que todo clarito...

Ni papa de lo que has dicho...donde se puede traducir?...

Salu2 Majete


montgros escribió:
-------------------------------------------------------
> Hola pandilla!
>
> Doncs aneu ben al lloro amb aquests "artefactes".
> Suposo que per començar molts de vosaltres, igual
> que jo, els compreu a la ferreteria (que no dic
> que els de fixe siguin millors) i el tema de la
> duresa del material i bla,bla bla ni pajotera idea
> no? Després està el tema de la ruptura per
> torsió, cuidadín!!, pq jo ja he petat dos així
> i us asseguro que no vaig fer gaire força.
>
> Personalment em sembla una xapussa reequipar amb
> bolts del 8. Tot i que està clar que fa molt mal
> d'ulls veure material més totxo, sobretot en les
> "boniques" burilades montserratines. De totes
> maneres després molts li acaben posant una pedazo
> chapa com si fos del 10 i la cosa queda cutre
> igualment.
>
> Com que alguns obren amb els seguros cada dos
> metres (o menys) no cal patir que tampoc es
> trencaran tots no?
>
> Si es fiquen del deu, però en menys quantitat,
> les bateries dels vostres flamants taladritus no
> se us acabaran a mig llarg i arribareu a la R
> victoriosos i amb un llarg segurament bastant més
> ben parit que la comunitat escaladora (i les
> roques és clar) acabaran agraïnt en un futur no
> massa llunya. És la qualitat davant de la
> quantitat...
>
> pio,pio....
>
> Menys obrir i més repetir!!!
>
> M.Blanco.
Re: Bolts 8mm
November 11, 2010 04:10PM
Oju amb els bolts comprats a ferreteria que són d'un acer més tou (garantia zero... sobretot si ve de la xina popular... Però oju també amb algunes botigues d'escalada on et donen gat per llebre i t'encolomen bolts de ferreteria que pagues com si no ho fossin (m'hi he trobat recentment!!

No sé si fixe els fa inoxidables del 8, però estaria bé saber-ho perquè el materia inox és molt més dur

Salut i teca!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login