El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Sud de la Maladeta (1 al 15 de julio)

Posted by Markus 
Hola a todos!!

No estoy muy seguro de lo que estoy haciendo... porque creo que buscar gente por internet para ir a escalar via larga durente varios dias y además en la Maladeta... uff! Mejor ir con algún amigo o amiga! Pero resulta que todos los colegas o trabajan o ya tienen otros planes!
Así que ahí va: ¿Alguien se anima a ir algunos dias durante la primera quincena de julio a tachar vias del Pico Abadías? Ya sabéis... granito de calidad, libre difacil i algun que otro tramo de artificial!
Si alguien se anima el requisito es que nos conozcamos antes y vayamos a escalar juntos a Montserrat, por ejemplo, porque yo soy de Barcelona, y así vemos si podemos soportarnos mutuamente o si ya el primer dia acabamos a ostias!!!

Hasta pronto!

Markus


Re: Sud de la Maladeta (1 al 15 de julio)
June 02, 2005 01:45PM
Hola Markus,

Nosaltres pujem una colla a l'agost, ja hi vam anar l'any passat i cap problema.

Si pujes a l'Abadias procura que a més de simpàtic el colega tingui una bona esquena per pujar l'aprox carregat amb material per uns quants dies ( la part més agobiant de l'aventura).

Pel que fa a l'estada nosaltres ens plantem allà dalt i procurem fer algunes vietes, descansar, passar-ho bé i al final una bona festeta a Benas.

Ojo en infravalorar l'Abadias, l'aprox fa que en menys de tres hores no arribes a la carretera, fins i tot a l'agost a partir de les 18:00 la temperatura no puja de 5 o 6º ( o menys), inclos al "camp base". Si teniu un accident cap a darerra hora del dia, i aconsegueixes baixar al col.lega, fer-li saltar la rimaya, i dipositar-lo als blocs sota la gelera, procura tapar-lo bé i sortir corrents perquè quna tornis no hagi pillat una hipotèrmia...

vaja que no és Arbolí encara que el Dru o Patagònia siguin molt més compromesos. Ojo amb qui et lies.

Respecte a les vies, excepte la Directa, la resta estan poc equipades ( fissures perfectes i bona roca), però compta amb almenys 4º i 5º/5+, i apurnat en lliure llargs de 6a o 6b ( la "Territorio Comanche" surt més però mai obligat).

Pens aque a les guies el descens descrit des del cim és o rapel.lant ( ojo, cordes s'enganxen) o una megavolta per coronas o rimaya. Oblida-te'n i busca la canal entre l'Abadias i la Maladeta ( direcció a l'estany del Bondidier o ibons del a maladeta) que en 25 minuts de pedrera guarra et retorna a peu de via...

Sort i si vols pujar a l'agost ja ho saps!!!

Salut i a tibar



Edited 2 time(s). Last edit at 05/11/2009 10:07PM by five.
Maluta
Re: Sud de la Maladeta (1 al 15 de julio)
June 02, 2005 04:01PM
Iep Mark, si no m'aquivoko ja vam parlar al cavall, a mi el tema m'enrotlla japarlarem mes.
Vingan
Guillem aka Maluta
Hola tranki, tu que coneixes tan bé aquesta paret, hem podries fer quatre recomenacions sobre la via directe, i quines vies de la paret t'han agradat més i quines consideres més recomenables,

Merci per endavant
Hola, sobre el tema que la coneixo..no sé, en tot cas t'indico.

Sobre la Directa...és de les millors o la millor, a nivell mig.

Està semiequipada amb claus, cal dur friends i micros, algun tascó i si dueu una v, un p, i una u curta reforçareu reunions o fareu amb claus dues que s'han d'improvitzar (penjo croquis.
Les tirades es poden empalmar ( de vegades el temps hi és important donatq ue encara que amenaça mal temps si correu podeu evitar el ruixat de mitja tarda).
En quant a la baixada, no sé perquè guies i ressenyes no reguisren la canal, entre la Maladeta i l'Abadias, que en 25 minuts ens torna a peu de via, i en canvi descriuen descensos hiperllargs ( per coronas i collado cregüenya), perilloses (descens pel maldito), o emprenyadores ( rapels per la Ostegun on més d'una corda s'ha pillat...).


Sobre la resta...es tracta d'una paret on cal caminar 5 hores ( amb el petate)per arribar al camp base, i de 25 a 45 minuts fins a peu de via, controlar l'entrada per la rimaya ( normalment pel costat esquerre i flanquejant). Per tant millor anar a les millors vies...
Si aneu de normals fiqueu-vos a la Directa.
Si aneu més forts la Picazo està prou bé ( ressenya a Caranorte), ojo al segon llarg, cal més material i compte que els graus de Caranorte són una mica baixos. La via és més d'aventura.
Si aneu forts la TERRITORIO COMANCHE ES LA MILLOR VIA DE LA PARET.
Si aneu bé de temps podeu provar inclús la TERRIOTORIO en artifo donat que les possibilitats de assegurar-se netament són totals ( no crec que que superés l'A1/A2 i V+ o Vº...

La Ostegun, La Eterna Juventud, la Montse, la Felicitats, la Catalunya...són vies interessants, però no superen les que et comento, bàsicament perquè no ataquen la paret principal, i les que ho fan ho fan per terrenys menys definits.

Una bona possibilitat és combinar llargs

L'únic a tenir en compte és el que li vaig dir al Marc...si no aneu en plan màquina , millor estar-se unas dies ( sembla que aquest estiu estarà animat...). i NO INFRAVALORAR EL LLOC, MÉS QUE LA PARET
Penjo les ressenyes de la Directa i la Comanche, per si voleu fer combinacions, amb els graus que ens van semblar ( grau a vista i encadenant tota la tirada).
Salut
Re: Sud de la Maladeta (1 al 15 de julio)
July 04, 2005 05:39PM
Hola, sobre el tema que la coneixo..no sé, simpement he sigut tan burro de pujar-hi vuit vegades, i prou..

SI DEIXES L'EMAIL ET PASSO LES RESSENYES DE LA DIRECTA I LA TERRITORIO

Sobre la Directa...és de les millors o la millor, a nivell mig.
Està semiequipada amb claus, cal dur friends i micros, algun tascó i si dueu una v, un p, i una u curta reforçareu reunions o fareu amb claus dues reunions que per corda i tirades empalmant s'han d'improvitzar .

Les tirades es poden empalmar ( de vegades el temps hi és important donatq ue encara que amenaça mal temps si correu podeu evitar el ruixat de mitja tarda).
En quant a la baixada, no sé perquè guies i ressenyes no reguisren la canal, entre la Maladeta i l'Abadias, que en 25 minuts ens torna a peu de via, i en canvi descriuen descensos hiperllargs ( per coronas i collado cregüenya), perilloses (descens pel maldito), o emprenyadores ( rapels per la Ostegun on més d'una corda s'ha pillat...).


Sobre la resta...es tracta d'una paret on cal caminar 5 hores ( amb el petate)per arribar al camp base, i de 25 a 45 minuts fins a peu de via, controlar l'entrada per la rimaya ( normalment pel costat esquerre i flanquejant). Per tant millor anar a les millors vies...
Si aneu de normals fiqueu-vos a la Directa.
Si aneu més forts la Picazo està prou bé ( ressenya a Caranorte), ojo al segon llarg, cal més material i compte que els graus de Caranorte són una mica baixos. La via és més d'aventura.
Si aneu forts la TERRITORIO COMANCHE ES LA MILLOR VIA DE LA PARET.
Si aneu bé de temps podeu provar inclús la TERRIOTORIO en artifo donat que les possibilitats de assegurar-se netament són totals ( no crec que que superés l'A1/A2 i V+ o Vº...

La Ostegun, La Eterna Juventud, la Montse, la Felicitats, la Catalunya...són vies interessants, però no superen les que et comento, bàsicament perquè no ataquen la paret principal, i les que ho fan ho fan per terrenys menys definits.

Una bona possibilitat és combinar llargs

L'únic a tenir en compte és el que li vaig dir al Marc...si no aneu en plan màquina , millor estar-se unas dies ( sembla que aquest estiu estarà animat...). i NO INFRAVALORAR EL LLOC, MÉS QUE LA PARET

Salut
Doncs nosaltres pujarem akest cap de setmana i estarem una setmaneta per allà si el coco, els braços i el temps aguanten, així que si esteu per allà ja ens veurem.
Tranki si em pots passar les resses al mail (sta ki dalt) niria de puta mare k no recordo massa com tirava la via, respecte l tema de l'artifo quedem pels dies de després pero abans de k m plumi al brazil.
vingan a ESCALLLLLLLLLAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
hola, nosotros hace 3 años hicimos una pseudoinvernal a la pared de la que hablais. vivac contiendas sobre la nieve de las cercanias de la base de la pared, escalada fenomenal y dia de los que hacen afición. escalamos Montse con una variante directa de entrada (en libre muy guapo por un diedro plantadísimo en el que abandone un friend fácil de sacar por no perder los dedos en el intento, que frio¡¡¡¡). despues nos perdimos y fuimos haciendo vía por fisuras interesantes hasta salir a unos 20 metros a la izquierda del rápel de la osteagun. bajamos de noche y sin mas problemas que los tipicos para encontrar la siguiente instalación y el destrepe por nieve dura hasta la tienda con las botas(los crampones estaban en la tienda...). cuando me aclare con el escaner colgare la resenya que hice.
el sitio es una autentica `pasada, ojala pudiera escaparme allí de los calores este verano. buenas escaladas en maladeta
Malutaaaaaaa,

Ei tio, si convenço a la LILA em sembla que m'apunto a fer amb ella alguna cosa. Pireu divendres??????

Miro el temps. Si fes bo, passant de tenda i amb poc pes mu anem allà dalt tambeee!!!

Ostres ostres ostres ostres ostres ostres...
Merci per la informació,
el meu mail es el seguent:
isaacferres@hotmail.com
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login