El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?

Posted by miau 
miau
Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?
June 09, 2006 09:50AM
Algú em pot informar del material per la Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant (cara S.E.)?
L’intenció es intentar-la en lliure.
Pots estalviar-te el claus?
Friends grans i tascons?
Val la pena el dièdre Capeta com a segona via?
Mercès St.beneteros
Bones miau!

Et felicito i t'animo a que escalis aquestes precioses vies de l'elefant.

Per la Cerdà Pokorski no calen pitons, amb els friends i algun tasconillu passaràs. Jo vaig fer servir algun camalot fins al número dos crec recordar.
És molt bona en lliure i no molt exigent. Els trams claus (entrada a la segona reunió 6b+ i la sortida d'aquesta, 6c+) estan ben protegits amb claus. El primer llarg es protegeix bé amb els friends mitjans. Un opció bastant més compromesa és la variant del tercer llarg, en principi més fàcil (6c) però que et fa donar la talla amb pedra bastant cutre.

El diedre Capeta vols dir el que està a la dreta de la "inòpia"? És molt guapo i té un ambient molt rústic: ombreta i racó entranyable. Al començament de la via hi ha un petit avenc i després vas encaixonat trampejant la pedra, que no és per tirar coets però si que és acceptable. Porta els camalots fins el 4 i alguna plaqueta recuperable. A les reunions hi ha algun burí d'aquells que fan fresa de mirar, però es poden reforçar amb friends.

En fi, crec que has escollit dues molt bones vies. Em mola veure que encara queda gent que s'interessi per aquestes vies. Que les disfrutis!!

Salut i autodeterminació!!
LL1 Gede. Tascos i friends migs/grans, com més amunt ( aprop de st salvador) entris, millor....amb un 70 arribes a la R1 de la GEde i t'estalvies una reunió...

Ll2. Flanqueig de 5º amb un clau posat, micros i tasconets, depèn de les ganes que hi posis amb els micros passes, sinó amb una u curta i una v aniràs més sòlid. La entrada a la R crec que tenia una pitonissa amb cordino ( ja fa alguns dies d'això...

Ll3: Hi ha un spit i un clau en el tram desplomat ( sortida de la R), la resta està més net i la u d'abans es pot posar al mig(5º), flanqueig ia l'esquerra i reunió.

Ll4: Diverses opcions. La ORIGINAL surt a la dreta, pilla la aresta i va cap al cim (IV/IV+ bastant a pèl i amb molt ambient)

Una segona opció ( llibre del Rodés), és flanquejar a l'esquerra, pel llavi d'arenisca, superar un pas amb un buril, i fer una diagonal a la dreta, per sota el sostre...hi ha bon canto i després es fa fi...grau antic de VI+(6a o 6a+), bastant expo, i que es protegeix amb una flor cap al darrer tram. VAig usar aquesta opció creient que la original seria més complicada.

La tercera opció és igual que la segona, però tirant amunt pel sostre equipatr a buril de la PIrii-Piripa ( a1e desplomat).

La varian FREDI de la via és BASTANT més txunga. L'inici es protegeix bé amb friends, igual que es fa bé, però segueix un tram més diagonal i desplomat, que com diu el Willow, té roca més trencada. Aquest tram va guanyany en dificultat de protecció. El retorn al traçat original és el tram més expo i més fàcil. Ojo que el grau proposat (6c), no és igual que fer un 6c del Xincarró...Originalment martcava A2 i també és ajustat...Portar algun friend mig i gran, algun tascó ( no en vaig posar) i baga ( crec recordar que en un lloc hi havia un còdol llaçable que no vaig posar). La corda frega bastant...


Hi ha un segon DIEDRE CAPETA ( crec que el de la cara nord és la CAPETA NOVES), que surt sobre la bassa sota la Pirip Piripa. Es tracat de un V+ amb roca discreta en algun lloc, molt guapo. Mola portar claus, tascons i alguna plaqueta, junt amb els micros. Ojo la roca iq ue hi ha alguna variant galàctica que surt en alguna guia o ressenya. LA part de dalt trempa i ens vam escaquejar pèr l'Ordenació....

Salut i bona escalada

Bona escalada
Hello,

Nomes un comentari: Entenc cuan el TR diu el primer llarg de la GEDE, i 70 m esta proposant fer el primer + segon + tercer llarg de la GEDE d'una tirada. El primer es III+ i no cal res i com diu, si comences lo mes a la vora de sant salvador, millor!! (potser 25m) per segon + tercer de la gede (V+ i s'acostumen a empalmar) que son uns 45 m no cal res, bueno, nosaltres la vam fer fa un mes i amb el reequipament que s'ha fet no vam ficar res. Les reunions amb bolts nous i inox.

Nosaltes ens vam quedar amb la baba mirant per on va la cerdà-pokoski, molt guapo i amb ambient per on es veu que va la via!!!

Vagi mooolt be!!!!

Jose
Ok, mercès a tots x la info, ja posaré el babero al meterial!. Hem refería al Capeta del Santacana, el de costat de la Piripi-Piripa, pero ja que el Willow tambè deixa be la Capeta-Noves la poso a la llista de pendents. Salutacions
topoyiyo
Re: Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?
June 09, 2006 03:06PM
no es por crear polémica, pero creo que no pasaria nada por escribir en español, y asi nos coscariamos todos.... si no es mucha molestia claro.
gracias y saludos
amic topoyiyo mi respuesta tampoco es por crear polemica pero a mi me cuesta tanto escribir castellano como tu entender catalan. Yo seguire escribiendo en mi lengüa materna, pero supongo que otra gente canviarà su idioma. ESo sí... si quieres alghuna traducción no dudes en preguntar lo que no entiendas.

gracias y saludos
topoyoyo
Re: Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?
June 09, 2006 04:37PM
Yo no pretendo crear mal rollo,
pero supongo que te refieres a si lo pueden escribir en castellano, por que a no ser que Catalunya sea independiente y yo no me haya enterado en espayol ya está escrito.
es que mai se si es diu español o castellà...
suposo que per que a l'escola en deiem : lengua española, de l'assignatura jo li'n dic español.
no veig l'ofensa igualment.
salut
És diu CASTELLÀ i no espanyol. Que voleu tornar als temps de Franco?.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login