El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?

Posted by miau 
topoyiyo
Re: Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?
June 09, 2006 07:06PM
Bueno, perdon por el fallo, y quiero recalcar que no lo digo por crear mal ambiente, sino simplemente porque aunque lo intento, hay cosas del catalan que se me escapan.
Topoyiyo, tens un problema per qué a Catalunya existeix el bilingüisme, Català i Castellà el tema és que estem fins els "collons" que bilingüisme nomès serveixi per canvià de Català a Castella, estaria bé que de tant en tant es fes al l'inversa i no surtis el "paripé" de turn dient tonteries d'españolitos. Perdoneu per les faltes però quant estudiava no em deixaven estudià la meva llengua "El Català"

Agur, i bones escalades
Va... deixem el tema. Jo només em referia a mi mateix. Jo no canviaré d'idioma pq ja n'estic fins els ous, basicament per això. I perque em crec amb dret de poder dur una vida normal amb la meva llengua. D'altres trobaran correcte canviar-la, per mi perfecte. Jo no. Com tampoc tindria els sants collons d'entrar en un forum flamenc, castellà o francès i intentar que canviessin la seva llengua per jo poder-los entendre. Si no s'enten quelcom shi posa bona fé si amb bona fé tampoc busques un traductor on line o ajuda que jo per exemple et traduire de bon grat si veig que algu reclama una traducció.
Apart... per aki hi corren nord catalans que no tenen l'obligació de coneixer el castellà o l'español o com culleres sigui correcte d'anomenar la llengüa del país veí.
I no ho faig per molestar topoyiyio ni perqué sigui radical ni tingui sentiment antiespañol ni res. Soc català i m'agrada parlar amb la meva llengua.
Si tu personalment necesites quelcom en castellà tho diré, pero per sistema no escriure en castellà a aquesta pagina. De fet hi entro més que a altres pq tothom es lliure de parlar amb el que vulgui.
salut!!!


Avui he llegit això:

Els catalans -que cada cop som menys, sigui dit de passada- tenim el que ens mereixem. Ni més ni menys.

La història que ens ha estat donada ha estat fruit d'agressions externes, cert, però també en part per culpa de la nostra imbecilitat suprema.

Ens queixem i morirem a poc a poc com a poble tot queixant-nos sense poder-hi fer res. Avui, en un bar de Manresa, una colla d'amics ha entrat. Han demanat uns tallats, una coca-cola i unes cerveses. Com que el cambrer immigrant els ha contestat en castellà ells han canviat de llengua. Imbècils...Si haguessin continuat parlant català haurien pogut comprovar que aquest cambrer immigrant entén el català i fins i tot el xapurreja una mica, ja que amb mi fa pràctiques sempre que parlo amb ell en català. Però no, és clar, han canviat de llengua...perquè són catalans, i el bon català sempre sap quan ha de renunciar a la seva llengua i reduir-la només a un ús privat i íntim.

Una coneguda natural de Honk-Kong (com s'escrigui ho sento) va arribar al nostre país fa uns mesos. Va instal·lar-se al Bages. Immediatament va posar-se a aprendre el català abans que el castellà. Però immediatament va comprovar com la tribu dels imbècils només li parlaven castellà quan la veien -mentre que entre ells parlaven català- i va acabar passant d'aprendre català i va passar-se a estudiar castellà. Ara, per motius personals, se'n torna a viure al seu país. Això sí, amb la cua entre cames. No m'estranya. En pocs mesos ha conegut un país d'imbècils.

I d'exemples com aquest n'hi ha un bon munt. I així ens va. Quanta raó tenia el cínic de l'Aznar quan deia que només parlava català "en la intimidad". És que els catalans només parlem català entre nosaltres, en la intimitat, en privat i prou. Els qui no canviem de llengua som una minoria, diguem-ho clar. La resta, com a bon país d'imbècils que som, usa el català només en la intimitat i amb els amics catalanoparlants. No m'estranya que els immigrants no vulguin aprendre el català. Total, per a què?

Continueu així, catalans, colla d'imbècils rematats, i d'aquí a 20 anys el català serà només una llengua d'àmbit rural. Temps al temps. Això sí, al nou estatut quedarà molt bé que tothom hagi de conèixer el castellà i el català. A la pràctica, però, els catalans, imbècils consagrats, continuaran fent servir només la seva llengua amb els qui la parlen. Això sí, després es lamentaran que l'ús de la llengua disminueix i bla bla bla. Els catalans només sabem plorar i autocompadir-nos.

Au, aneu a prendre pel sac, colla de desgraciats. Fins i tot els pingüins de l'antàrtida tenen més orgull nacional que els 7 milions d'imbècils que es fan dir catalans. Com a catalanoparlant que no canvia mai de llengua em sento insultat per la majoria de catalanoparlants que sempre canvien. I n'estic tip.
arnau.F
Re: Cerdà-Pokoski de la trompa de l’Elefant?
June 12, 2006 11:44AM
Jo també trobo molt curiós això d'entrer en un fòrum i demanar un canvi de llengua pel bé de la comunitat, quan tu ets la comunitat.
Caranorte és un dels pocs forums en que hi ha llibertat i respecte per la llengua. Gairabé tots els altres bons han anat castellanitzantse paulativament ( madteam l'exemple més clar. Això no és ni bó ni dolent... però a mi no m'agrada que em cridin l'atenció sobre amb quina lleng¨¨ua escric.

I es molt curiós que mai es faci un debat guapo sobre això... suposo que les postures es adicalitzen i es surt de mare... ni guarra...
igualment molt bones escalades i que tornem tots be a casa.

Aquest cap de setmana a la nord del pedra hem vist moguda ia ara he llegit que va morir un company de sant boi. Anims als amic i familiars.
puta mare nanus!

M'anima i em consola llegir a gent del "mundillu", a qui a part de les pedres, parets i muntanyes també li preocupen altres coses importants com el català. Perquè també tenim dret a escalar en català.

Salut i autodeterminació!
Doncs lo segón de la teva firma ho prtem clar jejeje i més a partir del 18.

Jo he votat aquest matí per correu... pensaba que no m'arribaria mai la carteta!!

Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login