El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Moby Dick, Nova via a la Momieta

Posted by gerber7 
Moby Dick, Nova via a la Momieta
January 22, 2008 08:28PM
Moby Dick 70m ED 6b
PA: Jordi Esteve i Gerber Cucurell
Via oberta sense xapes i només clavant un clau que ha quedat posat.
Descripció del traçat: Elevar-se per la xemeneia que es forma entre la mòmia i la momieta i, al cap d uns 10m, 3m abans d'arribar al derrer rapel flanquejar la placa vertical cap a la dr. fins arribar a un forat on es pot muntar reunió (R1 6b). Sortir recte per agafar els 4 primers metres de la "Vomitos" i passar a la placa de la dr. per anar a buscar un clau. Continuar recte amunt seguint l'espró i finalment en tendència a la dr. fins a trobar una reunió de burils situada a 5m del cim. D'aquí al cim és fàcil (R2 6b).
Material: Camalots fins nº2, aliens, Camalots C3, tascons i un tricam del 0,5. Bagues per merlets tambe.
Roca bona i ambientasso assegurat. No es tan expo com sembla, pero cal nar rodat amb aquest tipus d ascensions.
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
January 25, 2008 08:01PM
Foto fanàtica de Moby Dick


Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
January 28, 2008 10:03AM
Joer gerber..qui no corre vola...

Fa un mes i mig vam escalar la Santacana i vaig veure el forat de la R1 i la roca plena de foradets que queda per sota...

Pensavem fer el mateix per situar una reunió amb cadena en el forat i equipar una bona via esportiva just per sota del mateix.

No sé si ara seria el més adequat. No afecatria per res a la teva via ( quedaria per sota), però entenc que puguis tenir o no certs criteris "estètics" respecte a l'ocupació d'un pany de paret. la R1 té alguna expansió?

Ja havia pillat tota la metralla per equipar-la, i per obrir per sota una altra via a la zona ( espero que aquesta arribi primer..heheheheh).

Ja diras bou, respecto el que et sembli

Salut
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
January 29, 2008 06:02PM
Ei Tranki la via la vam obrir sense expansions reunió inclosa (la del forat que dius) i el mur que tu dius ja està provat al top rope per poder-lo encadenar sense xapes. Cinc metres més a la dr. del top rope hi vam obrir un 6c des de baix. Es diu Bómitos Burilossos i no té cap xapa, si hi vas abans que polgui només hi veuràs el magnes, primer puja recte i després es desvia a la dr. cap a la Bómitos Religisosos. Home ja que m'ho preguntes per mi no en voldria veure ni un de més de parabolt nou. Ja hi han més de 600 vies a st Benet que ténen xapes i casi no ens queda lloc pels que ens mola aquest altre rollo.
Mersi per preguntar abans de veritat, n'hi ha que no ho fan i després ja hi som amb els mal rollos.
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
January 29, 2008 06:09PM
Joder sort que existeix aquest fòrum sinó Moby Dick sería pell, ufff.
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
January 30, 2008 09:31AM
BUfff,

Qui no corre vola....

Buè, cap propblema...la veritat es que és un pany espectacular. Si ja hi ha aquestes vies s'hauràs de catar!!!

HI ha algun lloc ( i amb roca bona) on encara queda espai..heheheh..però no te'l diré perquè sí que vull obrir per baix però si em ginyo jo sí que li posaré alguna xapeta...i també un lloc on equipar alguna via esportiva molt guapa..avui vaig a mirar-ho.

Salut bou i felicitats pels vions...s'han de tenir molt ben posats per sortir clean per aquells placostes tant compactes.

DEw!
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
March 23, 2012 10:31PM
avui hem fet la via amb el Llullu, el primer llarg és el més dificil, el segòn llarg si trobes el camí és més fàcil, però ens ha costat trobar el camí i em estat volant a gust sobre el pitó!!! deu ni dó quins vuelos!!!

moltes felicitats als obridors
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
April 02, 2012 09:47PM
nova entrada directa a la R1 de la moby dick, via Fera Ferotge. Grau 6c. Material: 2 tricamps blancs, 2 tricamps negres, 2 fisurers petits, 2 aliens grocs, camalot 2 i C3 groc. em deixat un pitó per marcar la via.
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
April 02, 2012 10:46PM
Molt bé bous, que inhumà que obriu així!
Per on heu entrat? A la dreta de la Antisistema? Ara m'has deixat intrigat.
Tens topo? M'agradaria repetirla.

Bona feina i m'alegro que us ho pasesiu bé a la Moby Dick!!

Salut
Re: Moby Dick, Nova via a la Momieta
April 03, 2012 06:28AM
merci!
t'he enviat al mail la topo! no està oberta des de baix primer li vam fer un parell de toperopes senejant la roca, mirant els seguros i els passos. Un cop tot mimetitzat li vam fotre el pegue bo!!! La via entra a la dreta del primer bolt de la normal que no es xapa!! per una sèrie de forats en desplom caractrístics, quan s'acaven els forats poses 3 tricamps guarros i tens el pas dur amb caif¡guda sobre aquests. Després del pas dur la cosa es tranquilitza i tot i que no poses peces gaire bones es va fent bé!

Salut!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login