El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

tartareu, os de balaguer, antepauta...

Enviado por willow 
willow
tartareu, os de balaguer, antepauta...
12-May-2006 13:36
Algu ha escalat en aquestes zones?
Podríeu facilitar-me informació i valoracions personals?

Gràcies per avançat.

Salut i autodeterminació!!
Xavi
Tartareu, Os de balaguer, ...
12-May-2006 17:47
NOVETATS Maig 2006

Escalades al Salvatge Oest de Catalunya: Guia amb més de 630 vies d'esportiva de la comarca de la Noguera i Santa Anna; presentada en català, castellà, anglès i francès.
[www.onaclimb.com]
pere
Re: Tartareu, Os de balaguer, ...
15-May-2006 20:10
Bones sr. Willow. Com ja et vaig comentar i pq se n´enteri més gent, vem anar un dia al sector Antepauta. Lloc maco i tranquil. Mur de 30-35m lleugerament desplomat i calcari gris puta mare. 6 o 7 vies fàcils 6a-6c guapes i 4-5 que es veuen més difícils.
Desprès de que tots els que anavem pujessim un tros per una via de les "difícils", recollim trastos i marxem cagant-nos molt en els equipadors. Les 4 o 5 que es veuen dures estan DESTROSADES, amb cantos picats, picats i arreglats amb sika, regletes sikades, vamus que un dels sacrilegis més grans que he vist amb els meus anys de tibar.
Ahh i la pedra és rotllo Verdon..
Nosé, la pedrea en estat natural, i si tu no pots pujar, segur que algun dia algú podrà.
Encara dono voltes pensant- hi i no ho entenc.
A Os de Balaguer jo li poso un 9, la roca no està gens sobada i es una escalada amb força canto i ven equipades les vies.Ara mateix però potser t´axixarres, ara es millor anar a Tartareu que toca l´ombreta.
A trepar!
josep de Balaguer
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
17-May-2006 20:26
Jo també he estat a l'Antepauta, i la veritat, els picat i sikats que he vist no em molesten gens... però clar, cadascú és com és...
Potser no és adequat, jo no equipo i no se el que hagués fet, però a l'Aragó i en altres llocs és molt pitjor i si no t'agrada doncs no hi vas i ja està. La via Fobia Gatuna amb els seus 35 metres i 7b/+ és brutal, ara té 2 sicats i un picat... Felicitats als equipadors per la zona.
tinc força rondat tota la zona de os i esta molt be, si fa molta calor a la part esquerra de la vall toca l'ombra tot el mati i diria que tambe a ala tarde. les vies estan valorades una mica pensan en l'autostima de cadascu, almenys en vies de fins a 6b, 6c.

A Tartareu la roca es molt bona i la sombra s'agraeix. molt bon sectors.

¡¡¡ Respecteu la zona, i bones escalades!!!!

Manel B
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
18-May-2006 13:14
Hola a tothom,

Jo vaig estar amb el Josep de Balaguer (hola company ¡¡¡) a veure i escalar a l'Antepauta i no li vaig trobar res de preocupant als picats i sikats que hi havia, i crec que la piada del Pere és exagerada, jo només vaig veure retocs a les 3 vies llargues i difícils, la resta és "natural" i encara que per mi això dels sikats no és important, per altres potser sí.
Vadiello és 1000 vegades més exagerat que això, tot és qüestió de gustos.
La feina feta pels equipadors (equipar i netejar) ha estat titànica i és mereix el més gran dels respectes, altra cosa és que ells no hagin respectat la roca (una qüestió molt personal), però per mi, la llibertat de l'equipador és bàsica, i si creu que ha de retocar, doncs endavant.
He vist alguna resta d'itineraris més antics (pitons tipo melilla, 3 burins en un sostre) sens dubte algú havia estat per allí fa molts anys...

Tartareu en aquests moments és un lloc fresc a les tardes, això també ho tinc molt clar. I als que no els agrada el sika, a Tartareu hi ha un bon nombre de vies amb sika, o sigui, quedeu avisats ¡¡¡
Climbermen
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
19-May-2006 05:52
Avere...el sector aquest de l'antepauta, on carai esta? a Tartareu o a Os?
L'Antepauta és un lloc encara poc conegut prop de Clua (Artesa de Segre) amb poques vies (unes 20). Properament quan s'acabi la feina (encara queda alguna via per equipar i cal millorar l'accés) ja penjarem les ressenyes.

La descripció que el Pere fa del lloc és acurada, potser la crítica al sika és exagerada, però cadascú té la seva opinió. Si no us agrada el sika, doncs no escaleu les vies que diu el Manel B.
perdoneu l'intomissió, però farà uns cinc anys vaig obrir la meva primera via (o això creia), i va ser precisamet a clua, després del poble, pujant a l'esquerra. Era una xemenaia d'uns vint i cinc metres, va quedar totalment desequipa per fer amb bicoins, d'un V/V+, amb la R a una sabina. Quedava a la dreta d'un sostre que estava a 10/15 metres. Hi vaig poder veure algun pitó i plom, però em va semblar molt xungo i precari. Algu té info d'aquesta zona, era molt maca i tanki i tinc intenció de tornar-hi. La xemeneia/fisurote estava ja oberta? san fet coses noves? de quin caire? gracies per avançat i tibeu molt,
PD: algú sap si l'alberto segueix vivint al poble? el dels formatges
Antepauta
18-August-2007 18:29
Hola, nomes comentar que el día 16 d´agost vaig estar amb un company al sector Antepauta i ens va semblar molt guapo. La corda (passa-ma) no hi era, el graons metal-lics doblegats amb algún pedrot contundent y dos chapes de algunes de les víes machacades, les que estaben realment molt abaix.
Agrairia que amb puguesiu dir els graus de les víes dons a cegues es una mica fotut.
(mvisuals@hotline.com)

Gracias y salut
Samarkanda
Re: Antepauta
19-August-2007 22:15
bones,
de quan vam ser-hi, la via de fisura que va a l'esquerra del gran diedre que separa en dos el sector, és un 6c, la que té a la dreta un 6a, la següent de la dreta un 6b, i la de més a la dreta que acaba per la placa un 7a (aquesta també és pot pillar des del 6b).
Les vies de l'esquerra del diedre, piquen totes (fins a 8a+), la de l'esperó és un 7b+ i la resta ni idea
A l'escalar nº53 surten les resses
salut
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
20-August-2007 00:36
Caram, així que han petat la ferrata d'accés... al mes de juny es va posar una cadena enlloc de corda, pel que dius se l'han endut també...

I això de les xapes aixafades, pots dir quines són exactament i així les tornaré a posar ???
Gràcies.
Albert.
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
20-August-2007 23:51
Hola, gracies "edunz" per les teves informacions...

Contestant a "albertlleida" , el graos estant doblegats cap abaix i els bolts que aguantaven en pasama estan machacats.
A les víes son dos chapes petades una esta a la entrada al diedre de 6a+ i l'altre esta mes a la dreta per on va la vía "me cago en losantos", si no recordo malament.

Segons informacions fidelignes d'última hora la qui a petat tot eixó es la tía de la casa de colonies de Clua, sembla ella anava a relaxarse a la piscineta i ara tot aixo li molesta... i li trenca la seva pau.

Segons tinc entés es una dona molt violenta i mal parlada..., tal com m'ha informat un colega que viu per la zona.

No obstant seria prudent contrastar alguna informació mes per tal de no acusar a ningú abans d'hora.

Salutacions
Samarkanda
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
21-August-2007 11:38
Bé, en aquest cas presentaré una denúncia a la comissaria de Mossos de Balaguer i que ho investiguin ells, a la fi i a la cap, és la seva feina, ja em diran que tal.

Albert.
Re: tartareu, os de balaguer, antepauta...
22-August-2007 20:52
jo no se pero ma semble una falta,capa els demes que algu es dedici a pica i sica sensa gracia, tot lo que li sembla.ja se cada un equipa com bol,o pot .jo tinc eqipades mes de120vias per tota catalunyai si eqipo i no puc puja,tuco a uns que estigin en aquets grau.si no hi han mil trucos perque la linia sigui natural o casi pero no ma las brocas que estem desgraciant las parets del futur.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar