El foro de la escalada y el alpinismo.

Jordi
Via nova a La Moratona.
19-May-2006 15:58
M'agradaria si és possible posar-me en contacte amb els equipadors de la via Sex Pistols de la Moratona (Bages). Si algú els coneix o sap com puc localitzar-los. Gràcies

Eloi
Re: Via nova a La Moratona.
24-May-2006 22:41
Jordi auqesta via, és aquesta ultima on han destrosat la millor paret del moianes, equipant una via amb tot de regletes sikades?

quina llàstima. a mi també m'agraderia poder parlar amb els equipadors.

Salut i Amunt!

Jordi
25-May-2006 09:40
Si sr. Eloi. Aquesta superlinia, possiblement era la millor de la paret. Més d'un ja s'hi havia despenjat i veient que era un repte massa dificil havia tingut el gest de no equipar-la, de deixar-ho per algú amb més talent o més clarividència. I ara va un i ens hi fot una tecnovia que afegeix sica a les regletes naturals per fer-les més bones i posa un pegot d'aquest ciment a modo de niu d'orenetes... sense comentaris. La roca és un patrimoni limitat encara que molta gent s'omple la boca dient que hi ha pedra per tothom... Un conegut escalador Montserratí ja fa temps que va dir que s'estava perdent l'essencia de l'escalada esportiva i que tornavem a repetir els errors de finals dels anys 80. No li faltava raó.
Salut i cura

Mohawk
25-May-2006 10:16
Suposo que parlem de la via que ha tingut una corda fixa durant anys, oi? A la que va a petar el camí de pujada des del segon parking?

Doncs quina llàstima això de la tecnovia...més grau prefabricat...esteu massa aprop de Calders...je,je,je....(que ningú s'ofengui, eh!! que hi han llocs i llocs...)

Un altre dubte l'últim cop que vaig estar a la Moratona vaig veure que la via aquella (no recordo el nom) de la pedra enganxada (a l'esquerra de la Magia Blanca) ja no la tenia, ha estat arrancada?, algú l'ha encadenat sense la pedra?

Vinga, sort i a tibar-li!!

moratonenc
25-May-2006 10:44

Mohawk dues coses:

- A Calders hi ha cantus reforçats perquè hi ha la pedra que hi ha, i dubto molt que cap dels equipadors habituals de Calders se'ls hi hagi ocorregut sikar res a Moratona. És més, tots es pregunten qui collons ho ha fet.

- De la via que parles a Moratona (que jo tampoc recordo el nom) el seu equipador en el moment d'equipar-la no li devia veure color a l'entrada, però ara després d'uns anys ha corregit i ha fotut fora la pedreta, ja que ha vist que es pot fer sense ella.

Apa, feu bondat.

TR
25-May-2006 11:05
Ei MOhawk, es tracta de la SIKA PIKA, era 7b+...

¿On és la paret i la via que comenteu? Era la corda que penjava al mig del sectoret principal???

Mohawk
25-May-2006 11:51
Tranquils!! Que lo de Calders era broma!! Em refereia a lo prefabricat del tema...A Calders no hi ha més remei que fer el que s'ha fet (que personalment penso que s'ha fet molt bé) donada la qualitat de la pedra. En cap cas acusava a ningú...

Felicitats per lo de traure la pedra a la Sika Pika, se sap que és ara?

TR, em sembla que la "Sex Pistols" si que és la de la corda, al mig del sector.

Sort i a tibar-li!!

TR
25-May-2006 12:47
Joer quin lloc més guapo la Moratona...

UN exemple de vies molt guapes ( del pal)..la BURRU, a la esquerra, i al sector central la Magia blanca, la Sacapel.lo i la Sing Sing...fins i tot la Guerrillera ( 6a) es bona...

Ojo amb la ClimBIn Laden (7c)...!!!

Brutal tot plegat, a més a la omberta ( tardes) encara s'hi escala de puta mare...

K.
25-May-2006 13:25
Me estais poniendo los dientes largos. Tengo que ir a visitar la zona ¡ya!

¿Dices que se está bien por las tardes ahora?

TR
25-May-2006 14:14
La Moratona és un racó molt tranquil, entre Moià i Calders.

La paret no supera els 15 mts, amb vies d'inici desplomat, tram vertical i sortida curiosa, roca bona ( calcari de regletes forats i algun romet en alguna sortida.
L'escalada es bastant poderosa tot i que algunes vies compten amb una mica de resistència ( sent 10-15 mts).

La majoria de itineraris són de 7º, amb un 6a molt bo i un 6b+ per escalfar.

Si bé l'apreciació de la bellesa de les vies és molt personal, excepte un 7a ( rata morta crec), a l'esquerra de Malalts Manresans, gairebé totes les vies són molt guapes.

Destaca el conjunt de 7b's i 7b+ central (Sacapel.lo, Magia Blanca, el Crit del Garrí Guerrer), la Sing Sing i la Cutrelux així com el difícil 7b+ de la seva esquerra. I la inhumana Climbing Laden, a la dreta de Malalts Manresans.
Hi ha un 8a galàctic, i la txutxarra Assassina, un 7c+ rotllo Bain de Sang...

Al sector esquerre la vies són força a Bloc. Burru i la de la seva dreta són més llargues així comla Venus...les vies de bombo a bloc són brutals.

En conjunt un lloc guapo, molt estrany a vista i millor en un segon intent o treballant, amb entorn "canadenc" i ombra a la tarda. els peus de via són entre arbres, de manera que a mig matí ja s'hi pot estar.

Salut i a disfrutar-hi.

Pd: El Moianès i el Bages han estat assolats diverses vegades per inmensos incendis, aquesta zona resta encara dempeus i esperem que segueixi així sempre, mireu d'extremar les precaucions a l'hora de fumar...

pedro
25-May-2006 14:19
Hola a tothom, algu podria explicar on es troba aquesta zona?

Merci!!!

Jordi
25-May-2006 14:24
La sika pika retorna al seu estat natural... Forma part d'aquells errors que varem fer a finals dels 80 i que, per sort, han estat fàcils de corregir perquè és va fer de la manera "menys dolenta" possible. Al equipar-la l'any 90 per sort no vaig modificar cap presa per tal de no esguerrar el que els milions d'anys d'erosió ens han regalat en forma de regletes. Es va optar per enganxar dues pedretes en un lloc totalment llis amb l'argument de que es pogues fer la via i que la gent llavors s'ho mirés sense les pedretes. Llavors ha estat senzill i net donar un cop de martell a cadascuna i no deixar rastre de la xapuça però la via ha estat durant 15 anys un mal precedent creat a la zona. Donava la idea de que tot s'hi val.
És molt bó el debat i la critica dels companys, a mi m'ha servit per canviar el xip en coses com aquesta, els hi agraeixo. Convé que ens fotin canya, sense egos, pel bé de l'escalada i d'aquesta manera la cagarem menys...
Ara la via va en el seu tram dificil un metre més a la dreta on unes regletes petitones ens esperen, si fa fred millor, el grau és un enigma, un repte per a tots. Espero poder fer-la algun dia.... No tinc constancia que estigui feta.
Records

TR
25-May-2006 14:54
Pedro,

A la carretera de Moià a Calders, venint de Moià i en direcció Manresa, al KM 23 o 21 ( no recordo aquest detall) hi ha a la dreta un cartell indicador a MORATONA.

CAl anar en sentit contrari, és a dir, cap a la esquerra, adentrant-nos per un camí encara transitable, amb el bosc a la esquerra i els camps a la dreta. Al cap de un kilòmetre o menys, deixes el cotxe vient les parets ( un muret de 15 metres i 100 de llarg, just a dalt a la dreta. Accés en 2 minuts des del cotxe.

Sobretot, respecteu l'entorn.

felicitats als fanàtics equipadors.

K.
25-May-2006 15:44
Gracies a tots com sempre. I especialment a TR. que sembla que ha escalat a totes les escoles esportives de Catalunya... :)

willow
25-May-2006 16:07
Hi ha un petit error de noms:
- Les pedres enganxades estaven a la Falta de Ganes, que és a la dreta de la ClimBin Laden (que potser seria 7c+ però som així de xulos els del bages!). A la Sika Pika i havia una gran llastra apunt de caure que el Tati (el seu equipador?) va tirar abans que algú s'hi fes mal, però mai hi ha hagut pedres enganxades.
- La via rareta que diu en Tr és a l'esquerra de la Malalts, i és un 7a de bloc amb una sortideta de roms. Es diu Rata Sàvia.

Espai reservat per la publicitat: A la Placa del Sol Naixent també hi ha una variant xula de la Falòcrata (6c+) que amb un parell d'espits no massa ben posats li entra per l'esquerra directament des del terra: es diu Farlòpatra i és 7a. Guapa guapa, i no perquè l'hagi obert jo... :-p

I a veure si el/s equipador/s de la Ses Pistols treuen el nas, que no ens els menjarem pas...els penjarem dels ous amb sika al mig de la paret!!

Salut i autodeterminació!

Jordi
26-May-2006 08:01
Tal com diu el Willow la via es la Falta de Gan i no la Sikapica. M'he confós de nom, com veieu l'Alzheimer no perdona...

Jordi
26-May-2006 08:07
Nomes dir que l'acces descrit és correcte peró que és al km. 24 i que no hi ha cartell de la moratona. La casa de la Moratona és un km. més enllà en direcció Manresa.

TR
26-May-2006 10:07
Buf,

Darrerament el xip em falla...ho sento.

No era " falta de gan.es"? ( posars a rnxolar el rinxol..hehehe?).

Ara recordo la Sika pika el puto pas del mig de la via....!

Salut i llibertat

Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Picar aquí para entrar

L?nea Gris

© Caranorte.com · Información legal · powered by Phorum.