El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Nova Via l’Agulla del Pas del Princep

Enviado por Oriol Pascual 
Bones!

La setmana passada vam fer la GEDE i la Ei Tranki amb el Iuiu. La Gede guapíssima, equipament gnerós, pedra excel·lent i unes apretadetes al començament del segon llarg (6c?).
La Ei Tranki també té molt bona pedra i bons passos. A part del primer llarg que té algun passet aïllat obligat (tot i això no m'ha semblat pas 6c obligat), la resta es fa bastant bé. Encara busquem el merlet del tercer llarg. Nosaltres també hem empalmat el primer i el segon llarg (lògic). En general no ens va semblar ni molt difícil ni molt exposada que era el que semblava a la ressenya. En general vam disfrutar molt i ens ho vaam passar molt bé.
Només una cosa a millorar que em va semblar una cutrada: lo dels ploms "quitamiedos" que dius, no ho entenc, estan al costat dels parabolts! Els parabolts ja et treuen la por! Crec que és una cutrada deixar dos ploms al costat de cada parabolt, sobretot a l'últim llarg, li treu encant i bellesa a la via. No costa res treure'ls i quan vas a repetir-la és una putada haver-te de parar a arrencar-los.
Recomanable.

Per la resta, moltes felicitats!

PD: A l'Antibaby si que has d'escalar com el que més!!! Em sembla recordar que tenia 7a, 6c o 6c+, 6c i 7a+. Tots els llargs son entretinguts de collons, obligats de debò i amb una pedra excel·lent. L'últim llarg és el més vistós i espectacular. Se'ns dubte, una altra joia d'en Jipi (amb l'ajut del Nando i altres).

Apa, salut i autodeterminació!!!
Ei willow,

Felicitats per la repetició. crèiem que era una via que es faria poc i ja s'ha fet per cinc cordades!!!

En quant al grau obligat que vam proposar, si mires la ressenya veuràs que és de 6b/b+. El grau de la ressenya és el proposat, si us va semblar menys cap problema ( també ho deiem en la piada), en retocar-lo, igualq ue ho va fer en Piju ( qua va pujar dos llargs i rebaixar-ne un)

En quant a l'exposició ( mira de nou la ressenya i hi veuràs que hi diu "alguns trams exposats"), vam fer referencia a dos aspectes:

*NO creiem que la via es pogués considerar esportiva-tot i tenir parabolts
*A la cinquena-sisena xapa no es pot caure donat que toques terra.
Entrant a reunió 1a, hi ha un vol de quinze metres ( el va patir el Flowers en intentar la primera repetició). Al segon llarg entre la 1a i segona xapa la castanya seria força perjudicial. Igualment entrant a la tercera R, o anant cap al cim. En qualsevol cas vam preferir avisar que no pas piar que era un via segura.

El merlet és una pedreta molt útil que hi ha abans de flanquejar cap a la r3, fa setmanes encara hi era donat que uns amics van unir la GEDE amb el darrer llarg de la Obèlix i en el flanqueig van usar-lo com a seguro.

Respecte als ploms, el quitamiedos era unicament el plom abans de la R1 ( uns quatre metres per sobre del darrer parabolt), per si no s'ho veien i havien de posar un pedal o parar-se a respirar. També n'hi havia un al tercer llarg (on vaig volar molts metres i al final vam decidir deixar-lo ben equipat.
Suposo que no hauràs cregut que eren els que vam usat per penjar-nos a taladrar...!

Tens TOTA la raó en el tema de treure aquests ploms.

Tantmateix voldria aclarir que aquesta via es va obrir en plè hivern i les hores de sol eren molt poques i anavem a obrir tants metres com podiem. Vam pujar quatre vegades en dos hiverns, i sempre vam acabar rapel.lant fosc. El darrer dia (darrer llarg) vaig acabar d'obrir enmig d'un huracà, i a sobre se'm va acabar la bateria en posar el parabolt de la reunió (quedant-se el taladro literalment clavat a la paret).
L'encadenament el vaig fer amb la dona assegurant-me i pujant a jumars. I deprés no hi he tornat.
Tant aviat com hi torni( m'agradaria posar un parabolt més a la reunió del cim), treurem els ploms que van servir durant l'apertura.

gracies per les observacions

Salut i roca.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar