El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Compte amb les cabres de Montserrat

Enviado por Rakel 
TR
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
05-October-2005 12:03
Simplement una cosa:

A més de discutir de manera bastant inútil un fet sobre el qual no teniu cap tipus de capacitat per solucionar ( apart d'opinar), SI NO US FA RES, no parleu de manera gratuita o amb aquesta SIMPLICITAT de l'EVA , siusplau.

No es tracta d'un partit de futbol o la darrera ascenció d'un crack, és d'una persona que va morir i les persones que l'apreciaven potser no els mola massa veure que en parlen amb tanta lleugeresa i ni tant sols en sabeu el nom...

*l'EVA no portava casc ( com la majoria de la gent a la cova de l'arcada o que fa esportiva...fins i tot ara). A paret generalment sempre en duia.

*Ningú ha dit que fos un cabra ( ni tant sols el Juanillo que la va veure morir)

No he vist massa records per a l'EVA apart dels de la Rakel i la Montse...o sigui que, siusplau, talleu el rotllo de l'accident i seguiu fotent-vos amb els monjos si el que us va és el xerroteig.

SIUSPLAU...
javi
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
05-October-2005 14:05
molt ben dit TR!
com que parlar als foros es gratuit i anonim, passa el que passa i la gent diu les bestieses que diu.

Toni
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
05-October-2005 18:45
TR aixo que dius tens tota la rao.Jo fa dies que estic llegint els comentaris i resulta,una mica desagradable.Bastant trivial tot plegat,al costat del qu'es la vida d'una persona,jove i maca com era la Eva.

El fet,es que de segur que no hi ha mala intencio per part de ningu.Nomes es tracta de la mala costum que tenim per polemitzar.ho tot.

En sap molt de greu la mort de la Eva.Tots els que fem muntanya es veritat que hi estem exposats.Però sempre ve de nou.El meu mes sincer condol a la familia de la Eva.Tots la trovarem algun dia al altre costat de la raya.Segurament fent el que mes li agradava fer.Escalan.
Eva no portaba casc dons estava fent esportiva.
Hi ha molta gent que fa esportiva i no porta casc!! per si no ho sabeu les cabre son molt facil de reproduir en cautivitat, en llibertad y sota presió.
Pero a la Eva no la pordrem clonar mai més.
Espero que tots els defensor de les cabres, els seu amics i els seus familiars, no tinguin mai un accident per la caiguda d´una pedra arrosegada per una cabra a la cual no li podrem demanar danys i perjudicis.
Tens rao TR i ho sento, vaig estar el pasat dissabte al homenatje que li van fer al Bruc, i hem sap molt greu que Eva ja no estigui amb naltros, dons jo també he perdut 3 companys escalan.
No la coneixia personalment pero estic segura que era una bona persona, una fantàstica escaladora, i una persona molt estimada pels seus amics.


TR
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
06-October-2005 11:15
Doncs si et sap tant de greu aparca el tema i quedem-nos amb el missatge que MILLOR POSAR-SE CASC per circular i trepar per la majoria de zones esportives.
He vist caure llastres, xorreres que peten i pedres a les Bruixes, al Racó de missa o a la Calavera ( sense cabres). I de tant en tant alguna cinta ( que les cabres no en duen tampoc). Igualment isards o altres bestioles circulen ( amb tot dret) pel Pedraforca o els Pirineus...tampoc tenen dret allà dalt???
I et repeteixo, NIGÚ HA DIT QUE FOS CAP CABRA,¿D'on et creus que han sortit tots els forats dels quals et pilles a Montserrat sinó de bolos que han anat saltant????

Deixa de dir tonteries i que la mort de l'Eva no sigui tant inútil com per acabar discutint sobre la responsabilitat civil de les cabres i xorrades semblants. Jo si que coneixia l'Eva i segur que els teves paraules li semblarien una bajanada, NO LA FACIS SERVIR D'EXCUSA per ocupar un espai sense cap altre motiu que desfassar una estona ( amb la bocanada de la Rakel ja vam copsar la teva capacitat de participació en fòrums tant útils com els de CARANORTE).

I tantmateix, a Montserrat, les cabres actualment són un perill afegit..ningú ho nega, com la pluja, el vent, l'erosió que provoquen els camins, etc...

Cada cop que veig ARA la penya amb casc a la cova de l'Arcada, a la Calavera i fins i tot al secretivo o a la Soleia ( que n'he vist), se'm fot un nus a l'estómac pensant que mai podem preveure tots els riscs

Salut i bones escalades a tothom.

Pd: I disculpa'm Maria, pel to, però penso que hi ha fets amb els quals bromejar o discutir no mola massa
jordi A0
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
07-October-2005 09:46
TR tens tota la raó, a la muntanya hi han cabres i pedres, però el que jo veig, és que amb cabres a Montserrat és molt més perillós que a qualsevol altre lloc com el Pedra o Pirineu, ja que a Montserrat estem escalant constantment contraforts amb pendents no gaire pronunciades, i a dalt hi han pedres soltes, que si no passa ningú no cauen, o les que cauen són un % molt reduït, però les cabres fan que aquest % sigui força més elevat.

La nostra penya, des de que va passar l’accident i altres comentaris que hem llegit en aquest fòrum, creiem que a Montserrat s’ha d’escalar amb casc, i així ho fem.

Segur que hi han d’altres que mai han portat casc, i no els hi ha passat mai res. Però no oblidem que a on està el cos està el perill.
TR
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
07-October-2005 13:04
Totalment d'acord...i ha quedat clarq ue és un perill absolutament real, especialment en contraforts i parets de l'estil de la Cova de l'Arcada, Castell, Ag. del Senglar;Xincarró; Faraó, Clot del tambor..etc.

Per la meva part ARA el duc gairebé sempre a peu de via o en vies que no desplomen ( siguin del grau que siguin). En vies desplomades el duu almenys elq ue assegura i per estar a peu de via...

A llocs com St benet ( totxos sense accés directe al cim i de molt poca alçada, no el duem.

No nego que SEMPRE l'hauriem de dur...
joan pera
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
09-October-2005 17:21
ESTIC D'ACORT AMB JORDI AO O GONZALEZ JO SOC DELS QUE NO AMB POSSABA EL CASC PRO ARA JA MU POSSARE
Julipo
Re: Compte amb les cabres de Montserrat
14-October-2005 15:04

Hace dos semanas en la Dersu Uzala, nos bajamos pq tiraban muchas piedras y se canalizaban por la via. Es verdad, las cabras las introducjeron los hombres, no es una fauna autoctona del macizo. Creo que es una mala politica. Ya le caera una piedra a alguien en el monasterio y entonces si se preocuparan.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar