El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Montrebei

Enviado por Evita 
Evita
Montrebei
18-April-2006 17:00
Siendo un poco preguntona y ya que es la 1ª vez q voy a Montrebei quisiera sólo saber si desde la cima de la paret de Aragón al bajar por la bajada normal(andando o rapelando)si se puede seguir bien por pie de vias hasta la CADE ya q creo que queda por el extremo opuesto de la bajada.Es por empezarla vivaqueando arriba aunque no se llegue con el coche
KALAMONTSE
Re: Montrebei
18-April-2006 18:09
buf, matojero segur i molt llarg, conta 2h mínim d'aproximació i pensa que, tot i deixar el cotxe al cim, per arribar-hi des de la sortida de la via hi ha 1,5h (si surts de nit com jo l'horari va entre 1.5 i ...h). jo vaig aparcar el cotxe a baix, vam fer l'aproximació normal (algo més d'una hora) i pateo de descens.
l'altre opció es anar en canoa a peu de via i baixar pels rappels de la cara N que et deixen a l'aigua, però jo no ho he fet mai i millor que t'ho expliqui algu altre. Aquesta tb va ser la meva primera via al congost i segueixo pensant que tot i ser molt guapa és un pel dura per començar (però segur que no estava tant fort com tu!!!)
anims i sort!!!
Jordi Alpino
Re: Montrebei
18-April-2006 18:17
Buenas Evita!!

L'any passat vam fer la CADE. Tb ens preocupava el tema de la logística i al final (vam pensar opció canoa, vivac,...) vam optar per la millor opció clàssica. La millor opció es dormir a la cadena(ressenya als llibres de com arribar). Agafes la pista que surt i en 20' arribes a un prat-coll des d'on surt un torrent que baixa. Cal agafar el torrent força estona (les dimensions enganyen) i quan et queden uns 10' per arribar vora el pantà ja hi ha una fita gegant per indicar un caminet que surt. El caminet es molt perdedor peró ja vas veient la paret tota l'estona i vas a ojo (1h30'). Aquest tros no es gaire estona. Jo no et recomemaria seguir el peu de paret perqué es molt fatigós i no s'acaba mai.

La via es una perla. Molt i molt xula!!! Una recomenació, agafa un bong per la R2 (abans del díedre de 6a) ja que s'ha de reforçar. Potser tb et serveix per fer menys obligat el llarg de 6c de sobre la feixa. De totes maneres, via increíble. No t'anticipo res pq es xulo seixar-se sorprendre.

Nosaltres vam sortir de nit i vam anar resenguint el límit de la paret. Al cap de 15' de sortir hi ha un resalt de roca (resegueix-lo cap abaix i enseguida descubrirá un punt débil on es fàcil grimpar). Torna a buscar el fil de la paret i ves-lo reseguint. Al principi fa pujada i després s'arriba a unes fites i al final d'un camí (estas a l'alçada de la feixa dels esparrecs). Si segueixes continuant hi ha 2 canals. Totes elles semblen que baixin peró acaben en rapels precaris. La bona es la 3a, crec (ja hauras pasat l'altura d'on tens aparcat el cotxe. Tingues paciència...). Més val que et pasis de més que de menys. Des de dalt la canal al cotxe, evident i ràpid...

Molta sort i que la gaudeixis molt!!!

PD: Per cert, com va anar per l'espero de les colobres...?
KALAMONTSE
Re: Montrebei
18-April-2006 18:21
eco estic amb el jordi, ell si que sap piar no com jo...aixòes ven be el que vam fer nosaltres.
ja explicaràs l'aventureta!!!
enric
Re: Montrebei
19-April-2006 08:41
Missatge del 29 de març: "L'altre dia tot baixant de la paret d'aragó despres d'haver-la escalat. De sobte ens va sorpendre que hi havien tot de boixos tallats, semblava un camí marcat. Doncs sí, en acostar-nos-hi la sorpresa va ser la de trobar-nos-hi un PR (sender de petit recorregut) amb les seves marques grogües i blanques corresponents. El vam anar seguint, de fet segueix el mateix camí de baixada de la paret d'aragó, i un cop a la canal, més retols: Cumbre del montsec, Estall. El camí està arreglat, i escarpat. Et porta fins al cotxe baixant per la canal de tota la vida."
Es cert, desde la pilona del cim hi ha un cami ben marcat per baixar. Nosaltres no el vem seguir fins el final i el vem deixar quasi a baix de tot i vem tirar camp a través per agafar la pista ja que s'en va molt a la dreta de on es deixa el cotxe (no se si deu anar al poble d'Estall).
Vagí bé
Re: Montrebei
19-April-2006 08:54

buenos dias,

sabes si hoy podemos escalar en la paret d'arago ? (La guia habla de prohibicion en esta zona). Quiero ir aqui la semana proxima, para intentar totxaires y otras vias ...

Gracias ,

olivier , haute savoie , Francia.
Evita
Re: Montrebei
20-April-2006 15:15
Ostres quanta info, tot i això pel que vec es que acabarem donant voltes al cotxe :)) pero tinc unes ganes d´anar-hi enoooormes!! si si suposo q es durilla pero el deseo puede más encara que no estic tant forta com penses Kalamonse pero estic super motivada!

Ei Jordi que tal, si que va anar bé per l´esperó de les Colobres,lo millor es la tranquilitat d´Ager i lo més casual trobar-me els teus colegues, ja m´extranya que no hi fossis tu, si es que ens trobem a tot arreu!

Pues merci a tots i el primer finde que donin güenisimo cap a Montrebei!!!
paca
Re: Montrebei
20-April-2006 19:01
Para el sector de la"Cade" lo que mas mola es ir en piragua:vas sentada,5minutos de aproximación,eliges cualquier viote ,lo escalas,subes 5 minutos i bajas en 9 rapeles de 60 metros hasta el pie de via,recoges los bartulos,piragua i al bar!!!!.Ahora es un buen monmento: el pantano està seco i se puede pasar andando(en 20 años es la segunda vez que lo veo 16.4.2006) suerte!!!!
ferrans
Aproximació a la CADE
21-April-2006 17:44
El mateix que el Paca: ara la millor opció és travessar el riu caminant. Hi ha llocs que, des del Diedre gris, es veia el fons i que segurament no cobreix ni el genoll.
L´única cosa és si el fons és fang, però bé, per perdre 10 minuts netejant-se... a banda que pel cutis deu anar bé!!!
Que pasa companys! Jo estic amb el paca en que lo millor per anar al sector de la cade es la canoa, dona una sensacio brutal d´aventura quan t´aproximes a aquella maravilla de paret. Nosaltres ho vam fer quan vam escalar la sopa i es una sensacio que no oblides mai arribar en barca, acabar la via i tornar a remar per tornar a la civilitzacio!! Es una aventura que costa de trobar en la resta de parets que tenim. En fin, bona sort en les mogudes per montrebei i a disfrutar força!! Salut
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar