El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Escalada en días de lluvia

Enviado por farts_de_pluja.com 
farts_de_pluja.com
Escalada en días de lluvia
20-January-2004 17:56
Harto de las lluvias que nos castigan domingo sí, domingo también, agradeceré sugerencias para días húmedos, con preferencia libre. A parte de salir de marcha y tirar trastos, opción mucho más sensata y satisfactoria.

Por ejemplo, no se mojan:
- directa al cilindre de St llorenç de montgai, 6a/b hasta 3ª reunión, y luego se rapela. Parabolts
- Un jour de Colere, para más aventureros, en la paret dels sostres, encima de Camarassa. Llevar de todo.
- deportiva en Les bruixes, para los que tiban que no es mi caso.
- Riglos, si no llueve mucho se puede hacer la Zulú, 6b/Ae
- Artifos variados en cuevas y desplomes.

salut i sort. albert, ganxets
puspina
Re: Escalada en días de lluvia
20-January-2004 17:57
Los ingleses escalan aunque llueva. En los Alpes conocí a un escocés aspirante a guía que en una semana en la que hizo mal tiempo (según nuestra visíon del "mal tiempo"), él se curró 6 clásicas tipo Peigne, Frendo... mientras nosotros nos aburríamos en el camping observando aquel tiempo tan inestable, con lluvias intermitentes.
Aquí estamos demasiado acostumbrados al buen tiempo (aunque últimamente no lo parezca).

Montserrat te queda lejos, pero si no has hecho la Cósmica, quizá un día de lluvia sea el momento ideal. Te tendrás que pelear con la canal guarrona del principio si la encuentras mojada, pero hay cuerdas fijas. Luego el enorme desplome del plátano te protegerá. Eso sí, a la salida reza porque haya dejado de llover y la roca esté seca o te tocará negociar un Vº expuesto y mojado.

Yeboró piensa que quizá los parabolts de la Tarragó en el último largo te puedan salvar, escapándote por la Tarragó...

Esto lo hice yo una vez en la Cósmica y funcíonó. Pronosticaban tormentas a partir de media mañana. Aunque luego avandonamos para no perder el tren.

¡Qué gustazo da escalar sin mojarte mientras contemplas un tormentón!
Piju
Re: Escalada en días de lluvia
20-January-2004 17:57
A parte de las consabidas vias de artifo del Pilar del Segre, en la Pala Alta del Montroig también hay vias enteritas sin mojarte, p.ej. La del Llons la hice toda bajo un tormenton de la hostia...

Albert, que tal la 'Jour de Colere'?
Ravier-'raviosa'o es deixa?
surt bé en un sol 'jour'?
farts_de_pluja.com
Re: Escalada en días de lluvia
20-January-2004 17:57
Sincerament, el primer llarg de 6a... té al menys 2 passos d'A0
El llarg de 6c/a2 està ben ambientat. Al lloro pq la 2a reunió costa de trobar, són dos spits en una repisa sota de la zona on vas a parar, cercant la bona roca.
La resta recomanable amb la salvetat, coneguda pels assidus, de la qualitat de la roca roja del montroig. Surt bé en un dia, però no us adormiu. Potser ens hi trobarem diumenge...
St Llorenç climb
Re: Escalada en días de lluvia
20-January-2004 17:58
Via Estruch a la roca de les 11 hores.
_________________________________________

Genial, molt guapa (el llarg d'encastament fisura). Tot un descobriment. Vº, ben asegurat a l'estil rústic.


Via Empotrament a la paret oest del cap de mort.
_________________________________________

Ja l'havia fet pero no m'enrecordava. Guapa i exigent. + dura que l'Estruch. Vº (quinto o...). Amb uns quants metres sense seguros i sense possibilitat de ficar-ne. No apta per a iniciats.


En ment tinc més vies:

- Via tacos
- una que va a la dreta de la Monistrol al cap de mort (sabeu quina dic? una de fisura evident. No m'aclaro mirant les ressenyes doncs nomès surten artifos i la fisura que vaig veure semblava factible en lliure).
- Mosca Eròtica, de veritat que és Vº???? Fa temps la vaig probar i no vaig tenir valor per ficar-me en el segon llarg. Semblava molt més que de cinquè!
- Via Estaques, m'agradaria fer-la en lliure. Creieu que es pot, o deu ser molt xungo. Em sembla que la roca es cutríssima però si la fisura es fonda no passa res.

Si algú coneix més fisures guapes a Sant Llorenç, preferiblement en lliure, us agrairïa que em digéssiu unes quantes.

I si voleu apuntar-vos a fer aquestes vies o d'altres, friqui o artifos, és a dir, de tot, però els dilluns, dimarts o dimecres al matí i amb un nivell de 6b-6c com a molt, matinant si cal per anar a Montserrat (però fotent-li tralla que a la una he d'estar llest!), contesteu aqui.

fanatic
Re: Escalada en días de lluvia
20-January-2004 17:58
Ja tinc la Tacos en el meu record.

Es fa en lliure no extrem, però impressiona. Quan ho veus des d'abaix sembla factible, quan estàs allà sembla inhumà i quan ho fas ho trobes fàcil. De totes formes i encara que a mi em va semblar V+ pujant a l'estil "Ballart", pels que no estuguin acostumats a això d'empotrarse i d'observar el buit sota els peus pot semblar sisè grau. Aneu curtits, doncs. I un consell més: porteu un friend megagros, de gairebé un pam per no fer l'encastament "en boles".

Hiperrecomanable.
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar