El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Vías del Josep María Alsina

Enviado por Faif 
Jope
Re: Vías del Josep María Alsina
09-April-2006 22:27
Trist final ...el d´aquest home!!
una pena..!
TR
Re: Vías del Josep María Alsina
10-April-2006 10:43
També va escalar fins a 8b (Piripi Piripa a l'elefant) i obrir obres d'art en esportiva com la Unicorni. Aquesta darrera és una de les millors vies esportives de Montserrat...
TR
Re: Vías del Josep María Alsina
10-April-2006 13:51
Encara que no són tant maques sí que donen pistes sobre com veia fins i tot l'esportiva:

Cesàrea 7a i Siriax 7a+, ambdues a la Prenyada, vies de 25/27 mts amb 5 xapes, obertes per sota. Escalar-les és un viatge interior...la Cesàrea allunya més que la Siriax...

La FAda Maldí, a la Nord de la prenyada és com si diguéssim semblant a la Esperó Màgic ( grans bolos i merlets). S'assegura amb cordinos en boles i pedres que surten, i algun micro. En el darrer llarg (6a+ apoteòsic), la reunió és un parell de metres sota una fissura horitzontal. Nosaltres vam clavar un parell de "u" a canyón i sortir corrents amunt...molta por, i tampoc no et pots parar perquè no hi ha seguros on reposar.

Aquest tio era un mestre i tenia el cap molt fred...

Salut

TRanki
Faif
Re: Vías del Josep María Alsina
18-April-2006 23:35
Desconeixia la "Fada Maldí" i encara que la va mencionar el willow ara que en sé més detalls sembla un molt atractiva i l'he apuntat a l'agenda...
I no sabràs d'on ve el nom? I de material, es pot fer sense pitonar? (encara que sigui empalmant llargs). I de la Siriax crec que està oberta per dalt (o així ho indica la guia de St Benet).
TR
Re: Vías del Josep María Alsina
20-April-2006 11:59
Hola Faif,

Tens raó amb la Siriax. Tantmateix doncs aquell dia no li devia venir en gana espitar massa....els seguros estàn a cal deu!!!

Respecte a la FADA MALDÍ, la ressenya que vaig veure deia dur NOMÉS Cordinos, però cal ser molt Alsina per fer-la així...Mentre que al primer tram es podia anar fent així degut a la dificultat, en el darrer llarg la R està sota una perfecta fissura horitzontal, hi deuen cabre els micros però hi vam clavar claus per més seguretat.

De fet a la Trencaigües, al ll1 tb marcava només dur Friends ( Camalots), i en canvi amb algun tac falcant alguna u queden assegurances com parabolts...l'Alsina deia que millor els camalots i així no es "trencava la roca"...no sé...era molt valent i nosaltres no tant.

Una anècdota "divertida", just després del megadesprendiment del juny del 96 a la Panxa del Bisbe, vam repetir la PATATAS CON BEICON ( era del Husa i cia). Hi havia ja un parell de ascencions en lliure i la veritat es que el ll1 sortia 7a, el segon un 6a+ guapíssim, i al tercer potser més. Hi havia un plom del 80 i pico, amb un cordino podrit( unic seguro en una tirada de 6b), i el vam substituir per un plom nou. El Josep Maria, somrient, va comentar que amb el "reequipament" ja no faria tanta por pujar per allà...

LA veritat es que era un paio curiós...

Tranki

Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar