El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

SOLSONÈS Guia d'escalades

Enviado por ramon 
SOLSONÈS Guia d'escalades
07-August-2006 14:24

Primer de tot felicitar a l'autor Josep Mª Cases, "el Xuxe", per la obra k ha fet. Ja era hora q algu es dignés a publicar algo d'aquesta magnífica comarca, i de la forma q ho ha fet.

En segon lloc, animar a tots els esperits una mica aventurers a visitar la zona, hi han moltes vies que esperen les nostres repeticions!

salut i a tibar, bous.
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
11-August-2006 08:20
A part de Canalda, que recomaneu els locals?
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
11-August-2006 15:39

no sóc qui per considerar-me local, però intenteré de fer.te cinc cèntims dels q pots trobar x la comarca, basats en la guia del Xuxe.

sector 1:CAP DEL PLA I VOLTANTS, hi ha la zona del font ferrera(40 vies tipus montserrat i alçada maxima de fin 80 metrees), serra alta (= anterior perro amb deploms), la ventolana(bones vistes i vies poc interessants), vilamala i serra llarga (amb moltes possibilitats x obrir i poques vies), creu del codó (amb sector esportiu fins a 6c i un projecte; i zona d'agulles clàssica), i finalmentt roc de jou (cami del port del compte a mà esquerra, calcari desplomat amb xorreres de 7b)

secctor 2: (no ha conec de 1º mà)
CAMBRILS: al castell vies equipades fins 60m, i zona esportiva equipada peticióo camping La comella i restaurant Can Agustí (te llibre de resenyes), tamné paret del turp, amb 100m de calcari una mica trencada.
PONT DEL CLOP: esportives i bloc aprop del riu. MORA COMDAL: vies classique q desconeec del tot, crec q la roca ta xunga i aproximacio tbe.

sector 3: a la paret d'oden calcari excelent amb 150m( predomina artifo a l'esquerra i lliure i per obrir a la dreta), a la paret riu lacó (de fins 200m tbé bon calcari, excepte trams vermellosos.) paret d montnou i paret del llop blanc d 200m dc calcari i bones vistes (és la paret de sobre a l'esquerra de canalda)

sector 4: om ja deus saber canalda és la paret reina de la comarca, conglomerat riglero, intuició i assegurances justes, a part de les seves caracteristique panxes, són els trets diferencials de la paret.

sector 5: esportives de la llosa del cavall i santuari de lord (10m i 6c/7a), també trobem BUSA, en la meva opinió serà propera escola d'aventura, molt maco ienncisador, aproximació salvàtica i molt intuició. nomes hi han unes 15 vies, però molt projectes. NO ESCALAR DE GENER A JUNY!!!, LES AUS ESTAN NIDIFICANT. A lord també hio han tres vies classiques.

sector 6: paret de la mitja lluna (90m descompodtos de calcari vermell), la coma (esportives de 25m, classique de 120 a 220 a cal fité.) la pedra (ultims sector oberts, 60 m bona roca i lloc pintoresc), la vilella i serra de guixers

a part, hi han sectors o zones q no apareixen a la guia o les nombra com en projecte. per exemple:

a la llosa cel cavall, sector esportiu, aquesta setmana vaig encadenar un project q hi havia nou, deu der 6c o 7a, d'entada a bloc i lavors placa tumbada f'acilíssima, la setmana q b teniem pensat d'equipar algunes vietes més amb l'ernest i el xescu.
també ha natejat alguna zona de bloc a Su (arenisca tova tipu cogul) i torre de llobera (7a a confirmar, project sentat del mateix blocv de 7b/c, i un altre 7b del xuxe que encara no he pogut repetir)

espero q t serveixi, si no me esplicat b o volies info d'algo enconcret demana-ho i faré el q podre.
si decideixes pujar algun dia i vols ferr-mo saber, estaria encantat de acampanyarvos.

si em dius el grau en q t mous potser podria recomanar-te alguna via en concret.

salut i a tibar.


Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
11-August-2006 21:01
Bé, potser si que em puc considerar local jo.
A la comarca del Solsonès tenim una miqueta de tot: vies expos i de ben assegurades, vies desequipades i de equipades, vies fàcils i de difícils, vies clàssiques i d'esportiva, això si, totes són tranquiles. Per tant, us recomano la guia per poder triar i remenar al vostre gust.
Les vies que M'HAN agradat més, a mi, de la comarca són:

- Falcon Crest, Victimes del 92, Kalachakra, Feria de la Vanidades, l'Esperó Lluís Parcerisa, Directa Estel, Tirant pel Dret i Visibilitat Reduïda a Canalda.
- Gran Manitú i l'Esperó dels Cardonins al Llop Blanc.
- La via del Xuxe i la Marillion a Riu Lacó.
- L'Abisme dels Ocells a la Paret d'Odèn.
- L'Eclipse, Catarsis, Romàntic Guerrer, Estramoni, Spit Metal, FemmeFatale i In Extremis a Font Ferrera.
- Sangrilà i Costo de Agosto a Busa.
- El Vent del Dimoni al Santuari.
- Palestina i Sòbol a Vilamala.
i finalment la Terra d'Escudella al Tossal Rodó.

Aquestes són les que en tinc un record millor, ja sigui pq les vaig passar canutes, o pq va fer un via magnífic, o pq em va sortir tota en lliure, no se... qualsevol cosa. Algú en triarà algunes altres, però trio aquestes.
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
14-August-2006 10:04
Gràcies companys Ramon i Lluis!

Aquest cap de setmana he pogut mirar la guia del Xuse i he flipat bastant amb la de vies que teniu i jo no sabia ni que existien. De fet, fins ahir estava convençut que al Llop Blanc sols hi havia el Crepúscol dels Idols....je,je,je

Vaig flipar força amb les parets del riu Lacó, tenen molt bona pinta!

Lluís, pel que dedueixo del teu escrit, a la Farinelli i a la Torrente de flujo deuries passar sobrat, com que no surten a la llista...je,je,je...és broma!

Fa temps que li tinc ganes a la Falcon Crest i a la 1836 (o com es digui, mai recordo l'any), i a la guia ja vaig veure fotos del "teu" esperó i que era apurable en lliure?, es pot fer un dia de cada dia o ens hem de mentalitzar per volar molt?

Vinga cracks!, felicitats per la feina que feu ja sigui a nivell deivulgació, apertura o simplement per escalar per la zona. Sort i a tibar-li!
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
14-August-2006 23:04
Avui amb el lluis em repatit la via de Pasqua, a canalda. Un dia de fabula per una via de puta mare.

L1: 6a expo dr l'Armand, 50m en travesia ascendent, 6spits al llarg.
L2 i L3: 20 m de IV amb un pont de roca cutríssim i després 20 mes de 6a ben assegurats al pass. Roca delicada entrant a la R.
L4: 15 m l'A2 estava amb dos espits i tres o cuatre claus, al diedre roca delicada, millor per la placa d la dreta
L5: 6a super curiós d'entrar, entre xemeneia-diedre i després fàcil.
L6: 6a de 40m, amb 2 pitons i tres espits, sense pas però d'aguantar.

Feiaa molt de temps q no escalava a Canalda i ens ha trractat molt bé.


Avans d'aHIR amb l'axel i l'ernest vam fer l'esperó dels cardonins al llop blanc, i la vaig alliberrar tots el trams en lliure menys la transició de l'últim A1 cap al diedre, a falta per resoldre un llançament a uns cantos molt herrbosos.
sortirà 6b/c el primer Ae, i 6c en roca delicada de bavaresa seguit d'un tram de placa fínisim pero amb excelent roca els llarg dels dos A1.

salut ia tibar, bous!!

PD: espero la guia i aqueste piades us facin animar a repetir alguna via de la comarca
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
16-August-2006 18:48
Fa anys que no pujo a Canalda, m’heu fet entrar ganes.
Si voleu més idees, les que més m’han agradat són (d'esq. a dreta):
Falcon crest, Nivea, Dièdre raspinell, Dioptria, Víctimes del 92, Dimensió aproximada, Kalachraka (en plan coleccionista, artifo una mica expo.), La feria de la vanidades, Somni Pirata...encara m'en falten de maques: Rodamons, Farinelli, tambè m'apunto les que proposa el Lluis.


K.
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
13-November-2006 09:49
Ramon, ahir vam ser al sector esportiu de la Llosa del Cavall.

Ja ho explicaré amb detall al meu blog, pero vam flipar una mica amb els graus. Hi ha un suposat 4c segons la guía (la de la dreta de les dues vies que comparteixen reunió) que en fred i sense controlar l'estil de la zona em va sembla 6a+...

De fet el 5º/5º+ del cantó em va semblar més fàcil (i molt maco) com 6a/6a+...

I el 5º+/6a una mica més difícil que aquestes pero no gaire, una cosa com 6a+/6b.

Estic flipant pel meu refredat???? Es grau de bloc? (no en se res jo, de bloc...)

Apart això la roca impressionantment excel.lent i les vies molt guapes per ser tant curtes.

Us felicito, em va agradar molt.

La vía nova que comentes es la que hi ha molt a la dreta ja girant la paret?

Em podries dir quin sector es el que la guia anomena "inferior" i on diu que hi han tres noves vies?

Records i gràcies

K.
[skalada.WORDPRESS.com]
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
13-November-2006 11:03
Ei K, k tal bou?
et refereixes a un sector q hi ha direccio la llosa a mà esquerra, despres d'una pista amb una forta pujada?
si es això, desconec la part superior, (la q surt ressenyades al llibre). Pel k tinc entés son una desena de vies cuurtes, d'entre IV i 6a/b, euipades pel cots amb bolts fa uns anys, crec q bastant cutrillo.

a la part inferior, q surt com a project al llibre, hi an unes 4 o 5 vies equipades, de 6a i 6b, noves i amb roca perfecte, molt més recomanables que les de sobre. També hi han algunes lines bones pero desequipades, q es poden fer amb tascons i friens, i muntan R als arbres de sobre.
potser trobeu alguna via amb els bolts dels principi molt junts, pero perdoneu les molesties ja q estan equipades perr nens.

pd: en una piada meva de dalt, dic q hi havia una via de 6c o 7a en qet sector, i no es aixi, serà 6b o aixi, el q s'an d'empotrar els braços en una fisura q punxa un ous. Quina diferencia amb o sense manigues!

salut i a tibar, bous
Re: SOLSONÈS Guia d'escalades
13-November-2006 12:16
aprofitan la benentesa, piaré algunes vies q hem fet derrerament i crec poden serr interesseants.

Canalda:
cop de sort, oberta per parce en solitari no fa molt. la via resta semiequipada, les R amb un spit com a minim, algu llarg crec recordar net. hi han dos trams d'Ae, el primer no em va sortir, pero es veia factible entran per l'esquerra, el segon tram d'Ae si q surt en lliure, amb cantos i deplom al principi per acasbar sortin mantelan per uns romos més a la dreta (6c+?). L'ultim llarg extrany. sortida d la R amunt, per una placa de quinto o mas, anant a buscar una fisureta , seguint pels boixos i enfilant-nos a ells, superem la panxa per l'esquerra. No fan falta pitons!!!!

tirant pel dret. via totalment equipada, com friki pero a canalda. el 1º llarg, v/Ae. pot fer-se enlliure, primer pas de 6b, per la dreta. surtin del forat pas xungo de bloc de 6b/c, i despres de la feixa (llarg amb forma de 5) hi ha un pas rarisim per entrar al diedre i despres una mantelada gairebe entran a la R. el pas rar es expo, te menjes la repisa, pero lo xungo de dalt tens un bolt al pas.

Esportiva creu del codó.
el ¡projec q va encadenar el mohawk quan ens vam trobar, a pujat un plus, ja q es va trencar l cigró de sortida després dels romos, aquella q feia por apretar-li. s'em va petar mentres xapava, amv corda a la boca, i deu ni do quin vol!!!

font ferrera, paret d la bruixa:
via romantic guerrer, maca curta i ben asegurada.
originalmet: LL1: 6b, d'aguantar amb algun pas fi.
LL2: 6c, sortin d la R flanquiex a dreta per un desplom, dos passos de regles i sortida.
L1+L2 6c+/7a, ull amb el fregament i amb les piles, aprofiteu el repos de despres de la R!
L3 de V cap a l'esquerra, nosaltre vam sortir rectes travessant via dels sostres, de V+ expo.


salut a tots i a tibar
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar