El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Comissió Desequipament

Enviado por Rename 
Comissió Desequipament
10-June-2008 19:51
Aquí va un poema d'un col·lega:

AMNÈSIA COL•LECTIVA o AL•LEGORIA DE LA RADIAL

No és el silenci de les roques qui els callarà,
ni tampoc la bellesa de l’entorn,
ni un remor de veus manifestades en la buidor.
El torrent brolla sec.

Desfeta la història com a xocolata calenta,
hem de refer la ètica d’un col•lectiu malaltís,
ja tocat de mort.

Qui ens representa i a on són?,
qui?...qui?... ressona en la foscor montserratina...

Justament a dins del seu cor, allà a on més mal fa,
a on la història encara ens fregava a cada racó i
cada instant...

Per sorpresa, com el llamp enmig la tempesta:
Qui ens representa?...clama el tro!

Són aquells que vetllen per la nostra seguretat?,
aquells que només sembren lluentor daurada a cada pam o
aquells senyors foscos “tolkienians” de gatell ràpid i ànima artificial?

Cridem amb força i exigim:

IGUAL QUE ES REEQUIPA, ES DESEQUIPA!!

VOLEM IGUALTAT DE PRESSUPOSTOS I ACCIONS
A FAVOR DEL DESEQUIPAMENT!

La Federació ha de lluitar per mantenir la història i la ètica del nostre esport,
igual que el vinater té cura del seu vi o el ‘xuloputes’ de les seves ‘fulanes’.

Volem una COMISSIÓ DE LA FEEC DE DESEQUIPAMENT ja!!!

Frares...a on l’escalada és com la vida mateixa, precària però intensa...
per alguns clar....

Sta.Eulàlia de Pardines(Lluçanès) a 6 de Juny del 2008-06-08

VERNEDA KLIMB
Re: Comissió Desequipament
10-June-2008 21:44
Si us plau, deixeu les drogues, escaleu mes i menys piar, que d'escriure tothom en sap. Apa salut a tots, i sobretot cuideu la vostre salut, que veig que no anem massa be.

Josep
Re: Comissió Desequipament
10-June-2008 22:20
ei quan puguis passam això q t'has fotut abans d'escriure.... demà quedo amb una amigueta i poder m'aniria be q darrerament estic molt poc ocurrent!!!

exepte lo del fulano de les seves putes, la resta està molt be. podriem fer un fòrum on només és pogues contestar en prosa... poder descubririem més d'un telent...
Re: Comissió Desequipament
11-June-2008 12:50
Rename deja las DROGAS, y dedicate más a escalar, pero si tanto ruido.
¡Por favor!,,, preocupemosnos de una vez y de verdad, por conservar nuestras monañas, y nuestra natura.
Y dejemos tanta demagogia, y tanta hipocresia en lado aparte.
¡BASTA YA DE TANTO ABSURDO!.
Saludos.
Re: Comissió Desequipament
11-June-2008 15:28
Rename: un 10 nen, ahí va un poemilla pa que disfrutes tu, y todos los aquí presentes:

Rename, valiente climber agosarado,
no hagas caso de de tanto meón,
si rompiendo con tu voz has dado
en la diana de tanto cabeza de melón.

Agarra en una mano la radial
y en la otra el internautico megáfono.
Grita y reúne a la peña sin engaño
y empecemos ya esta operación bestial.

Ferran, no nos censures con tu pluma digital
que en Caranorte no todo son piadas
pués a parte de las grandes escaladas
en nuestros corazones deja un sitio a la cosa mental.

Hipócritas amantes del parabol,
masturbantes de chapas doradas las tapias.
Cuanta confusión, si no es escalada! si es beisbol!
No mareeis la perdiz con las drogas: quereis una comisón de desequipaments o sois unos ganapias?
Re: Comissió Desequipament
13-June-2008 22:36
rename , ostia tu m´has impressionat , quin paio més valent , ja era hora veure l´opinió d´un home com cal . segur que encara escales amb set betes , sense boudrier i encordat a una maroma de cànem tot envoltat de tacs de fusta i espases de ferro fetes per tu mateix. no deus ser d´aquella colla de maricons que van a les vies carregats d´aquelles merdes modernes com : friends , aliens , tascons i pitons ; i encara podria dir més d´un homenàs com tu , segur que mai portes un espitador al fons de la motxilla , ni cap plomot de maricón , ni una ungla i molt menys una antena de ultra cobard.Els peus de gat de ben segur que ja fot anys que els deus haver tirat al riu i mai s´et acut portar una merda de resenya a les vies que vas , és mes segur que només les mires per saber on desenvoluparàs la més valenta de les batalles entre l´home i els elements que la natura a possat en contra teva.
jo en canvi sóc de l´opinió que cal substituir els burins per parabolts inox i que és de subnormals esperar que un dia trobem a dos persones mortes al peu d´alguna via perquè la reuniode x burils rovellats hagi saltat. però clar ja se sap jo no sóc un superhome de la verneda climb , tot i que em sembla que aquest grup tampoc pertany als individuus de la teva espècie .
malgrat tot, permetem dir- te ,o deu del puto olimp al qual de ben segur pertanys , que si mai et trobo desequipan una via reaccionaré com un autèntic mariconàs , i és que ja se sap els que no som tant homes com tu podem fer qualsevol cosa.
apa doncs , salut i millor que els superdotats , mental i fisicament , com tu os quedeu al olimp al qual de ben segur pertanyeu.
Re: Comissió Desequipament
14-June-2008 13:02
Onek, compañero, se te ve un poco cabreau, no? Rename pone de nuevo el Tema sobre la mesa ¿Porqué confundis siempre a la peña que defiende una escalada más pura con un club de superdotados-superescaladores? Lo digo porqué se puede uno subir a un tercero o a un cuarto sin expansiones o con buriles rovellats sin ser un super-nanu o siendo un jubilao, que haberlos haylos... te veo enfadao, nen. Yo, sinceramente, espero jubilarme y seguir escalando con poquitas xapas (es que solamente me gustan cuando voy de friquis). Respeto lo tuyo y lo de los demás, pero no me llenes todas las clasicas de parboles, nen, ni todos los pasetes clave de spits quita-miedos, val?
Re: Comissió Desequipament
14-June-2008 21:33
No sé si heu tingut l'oportunitat de fer una passejada pels fòrums d'aquesta penya del montserratus.com. Si ho feu estic segur que molts dels que mig defenseu els reequipaments us posareu les mans al cap. Senyors com un tal Jordi Brasil es vanaglòrien de reequipar vies de manera sistemàtica convertint-les en noves línies, variants de les clàssiques per només un metre, trepitjant-les i esborrant-les de les roques. I tenen el valor de canviar-los el nom, ara ja no en diuen Aresta Brucs, de la clàssica de la Sense Nom, als Frares. Ara li diuen via taronja. Destrossen la història de la muntanya en nom de no sé quins cursets i no sé quina escalada segura.

El senyor Brasil i els seus amics s'ha inventat una escala de colors. Les grogues, superassegurades, les taronges, molt ben assegurades i les blaves, assegurades... semblaria una broma de mal gust si no fos que és la pura realitat i que cada vegada estan aplicant la seva forma de maltractar l'escalada a més vies montserratines. Fan apologia d'un nivell d'escalada baixíssim i justifiquen les seves destrosses a cara descoberta, sense vergonya, adduïnt que moltíssimes vies de la muntanya s'han obert "fent trampes".

El que proposa en Rename sembla una broma, però potser la FEEC hauria de fixar-se en el que està passant. No pot ser que quatre gats armats de taladros estiguin destrossant vies històriques com la Montpart al Gorro Frigi o les Brucs del Dit, la Sense Nom o l'Ànec.

No us dic res més, visiteu [www.montserratus.com] i jutjeu vosaltres mateixos
Re: Comissió Desequipament
15-June-2008 11:05
No tinc cap intenció de crear més polèmica només pel fet de crear-la, així que si només contesto és per aclarir alguna coseta.
El poema és d'un col.lega (no és meu) no gaire internàutic, jo només he col.laborat a penjar-ho e internet i ell ho va repertint en mà pels refugis i gent habitual de montserrat. És una manera com un altra d'expressar un sentiment d'un col·lectiu d'escaladors amants de 'lo clàssic' i respectuosos amb la història i l'ètica de sempre .
Evolució que és?, posar parabolts en vies que abans no tenien expansions?, cosir agulles a químics a tort i a dret sense tenir en compte les vies ja existents?
Doncs aquesta evolució és un camí al qual alguns no hi volem anar.
La paraula clau penso que és respecte, a on no hi havia expansió perquè ara té que haver-hi?, això no vol dir que no s'hagi de reequipar cap via, però sí intentant "respectar" aquesta regla.
Jo sóc un escalador més aviat mediocre comparant-me amb penya que pia per aquí i això tampoc vol dir que no valor-hi l'ètica i aquest respecte de que parlava.
El desequipador està vist com un terrorista per molta gent, doncs jo veig igual al que equipa sense aquest respecte.
Qui millor que la FEEC que s'encarregui de desequipar el que no es tenia que haver equipat?
Re: Comissió Desequipament
16-June-2008 17:04
M'HE QUEDAT TOTALMENT EN BLANC I AMB UN FORT SENTIMENT DE BUIDOR, QUAN HE COMPROVAT LA WEB A LA QUE FAS REFERENCIA (MONTSERRATUS.COM).
ES INCREIBLE, EL POC RESPECTE PER LA HISTORIA, PELS NOSTRES PRECURSORS, PER LA ESCALADA...
ESTA PITJOR DEL QUE EM PENSAVA!
. S'HA D'ACTUAR I RAPID !!
BULLAROLES, HEM DE FER PRESSIO A LA FEEC PER QUE VETLLI A FAVOR DE LA ETICA DEL NOSTRE ESPORT.
SI AIXO CONTINUA AIXI, D'AQUI UNS ANYS LA ESCALADA A CATALUNYA HAURA QUEDAT RELEGADA A "DE XAPA A XAPA"
TOT SERA, COM "EL PIC DEL MARTELL"
NI SOC UN VISIONARI, NI FAIG APOLOGIA. ES EL QUE JA ESTA SUCCEÏN EN ALGUNS LLOCS
SI NO HO FA LA FEEC, HO FAREM NOSALTRES AMB LES RADIALS !!!!!
PER CERT, SOC JO EL DEL POEMA I NO ANAVA DROGAT. VISKA VERNEDA KLIMB !!!!!!!
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar