El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Pájaros asesinos en Canalda

Posted by Evita 
Evita
Pájaros asesinos en Canalda
November 04, 2004 05:25PM
Yo ya sabia que la calidad de la roca no es lo que se dice muy buena pero otra cosa son las piedras que los insensibles cuervos te lanzan desde arriba y digo lanzan porque te las tiran.Supongo que ellos estaban antes no? asi es que cuidado con los proyectiles! para mi la via "Directa Estel" es de las que tiene mejor roca (mas repetida) y que me atrebo a recomendar,ya me direis..
Lluís Parcerisa
Re: Pájaros asesinos en Canalda
November 04, 2004 07:43PM
Ei ei, però que passa amb Canalda?!?! Si la única via que considereu en roca bona a Canalda és la Directa Estel esteu (estem) ben arreclats. De les seixanta de vies que hi ha, potser només unes deu tenen roca mediocre, però si trobar un bolo que es mou ja és roca dolenta...
Hi moltes vies moltíssimes vies amb trams de roca dubtosa i les deixem com a escalades recomanables. El problema de Canalda és que té una roca única a Catalunya (només Collegats s'asembla) i si no estas acostumat a superar les panxes, a colocar el tascó entre dues pedres, a buscar el pont de roca, a la sinuositat dels itineraris, sempre s'acaba dient el mateix: roca dolenta; però en realitat això amaga altres debilitats.
Si voleu un consell: no us asusteu a la primera via que hi feu, feu-ne dues o tres de seguides i cada cop us costaran menys i agradaran més.
Mohawk
Re: Pájaros asesinos en Canalda
November 05, 2004 12:14PM
Jo recordo amb especial "cariño" la "Somni Pirata", una via impressionant i maca!! No és tan expo com he llegit a algun lloc i la roca molt bona...je,je,je....si la roca de Canalda no us sembla bona tindrieu que anar al Masmut (:P)

També em va agradar la "Dimensió aproximada", encara que el sostre el vam trobar totalment net.

Vaig alucinar amb la "Ravier", que no l'he fet, però la vam veure tota al rapelar per la paret (per cert, aquests rapels són força impressionants). Pocs seguros i dificultats elevades (almenys per mi...:P).

En resum, encara que no he fet gaires vies, Canalda em sembla un lloc maquísim, per les vies, per l'ambient i perquè no dir-ho....lo poc que s'ha de caminar!!! (ja,ja,ja....)

Per cert, Lluis, has fet la "1848" ara no recordo si es deia així, és una via situada a l'esquerra, del F.Parera em sembla, que comença amb un macro desplom per sobre una barraca. Que tal està?, i la "Torrente de Flujo", fa molta por?


Sort i a tibar!!!
Lluís Parcerisa
Re: Pájaros asesinos en Canalda
November 05, 2004 05:29PM
La Somni Pirata és una de les clàssiques de díficultat que es fan més. M'extranya que trobesis el sostre de la Dimensió sense cap clau, aquesta és una via en que només es demana algun tascó, però pot ser que a algú se li arranques alguna peça i ara quedi amb algun passet per equipar (per això recomano portar algun tascó). La Ravier no és diu així, és la Farinelli i realment és tremendissíma (aquesta encara em falta).
La 1879 és recomanable, tascons i algun friend grandet:
L1, de sostre equipat amb sortideta en lliure
L2 que és pot partir en dos pq és molt llarg, pocs seguros però és de fissura amb final en xemeneia.
L3, molt maco amb 6c no obligat.
L4 i L5, en artificial equipat amb passoa molt llargs i sortidetes.
La Torrente de Flujo... només d'escriure el nom ja tinc por. Pel tros que he fet (L1, L2 i mig L3), escalada molt exigent amb asseguranses que no et serveixen de res sobretot el 6b del tercer llarg. Si algú vol fer-se el dos primers, jo intentaré fer-me el dos següents.

Mohawk
Re: Pájaros asesinos en Canalda
November 05, 2004 08:32PM
Merci per la info Lluís!

Si algun dia ens decidim per la "Torrente de flujo" ja t'ho farem saber, que el miedo compartido es menos miedo......mentira!!, je,je,je,je....


Sort i a tivar-li!!!
Bolo man
Re: Pájaros asesinos en Canalda
December 24, 2004 12:06AM
Jo he fet 4 vies a Canalda i 3 al Masmut, i ja puc dir que no hi tornaré mai més, els considero llocs poc recomanables i amb roca dubtosa, només aptes per determinada gent amb agalles i tècnica depurada. Això és una crítica positiva, ja que admiro als que s'atreveixen a pujar per aquelles parets terrorífiques.
Ah, i pel que fa a la Somni Pirata, no em sembla cap meravella, si aquesta és la millor de Canalda, no vull saber ni sabré mai com són la resta que no he fet ni faré.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login