El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Daisy Chain per montar reunions?

Posted by moh1k4no 
moh1k4no
Daisy Chain per montar reunions?
May 24, 2004 11:37PM
Acabo de llegir aquest article a la pagina de desnivel :
[desnivel.com]
Que penseu sobre lo que explica el Tino de no utilitzar una Daisy-Chain per montar reunions?
Jesus and mary chain
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 25, 2004 11:26AM
doncs que té tota la raó,...la Daisy nomès t'ancla a un punt i en una sola direcció i si el seguro és dolent i la direcció és la d'extracció del pitó, passa el que ell comenta d'Ordesa. Tampoc és un xollo triangular-ho tot. No té sentit triangular 1 parabolt amb un pitó dubtós, en tot cas bloquejar el triangle.
...I en R insegures el que s'ha de fer és assegurar a cos.
La veritat és que els articles d'aquest paio són bastant bons i de sentit comú, però a vegades es passa: en recordo un que deia que era totalment desaconsellat escalar vies amb burins...això ens va molt bé als que ens agrada la tapia,...aviat estarem sols, Gracias Tino!
Nadir
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 26, 2004 04:32PM
A mi el que m'ha fet pensar més sobre el tema, és quan parla d'una possible caiguda en tota la longitud de la corda del segon... de manera que si el primer no té assegurada una de les cordes en el punt central de la R (independentment de si també ho està de la daysi), no hi hauria res que el parés i el que està de la reunió carregaria amb la sotragada o un sol seguro suposant que una de les cordes hi estés lligada... Personalment és per l'únic que m'ha semblant apropiat no assegurar-se amb daysi (o si ho fas almenys saps a què t'arrisques). Per cert, jo no utilitzo daysi, vaig sempre de ballestrinques...
Sobre els articles del Tino, com diu el company, en general són molt bons, però a vegades... deixen molt que desitjar!
ja
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 26, 2004 07:36PM
Desgraciadamente, tampoco existen estadísticas indicando cuantos accidentes se han debido a despistes provocados por montaje de reuniones tan complicadas como las que nos indican en los artículos.

Personalmente me aseguro con un nudo al punto central del triángulo o a un seguro bueno de la reunión, y con la daisy a otro, vigilando que la daisy esté chapada por un solo punto. Ojo con las costuras intermedias de la daisy que homologan 300 kgs. La costura principal de la daisy suele venir homologada para más de 1000 kp. Así simplificas enormemente el montaje de reuniones. Rapidez y simplicidad también redundan en seguridad.

A veces una reunión equalizada pierde su sentido al bloquear el punto central con un nudo, ya que según de donde venga el tirón, es posible que la carga repercuta en un solo seguro, arrancándolo si no es bueno ...

No vivimos en un mundo perfecto cómo el que nos describen en muchos artículos, y cada caso debe analizarse y desmenuzarse concienzudamente.

De todos modos debe ser muy difícil escribir y firmar artículos de seguridad: generan responsabilidades, disponen de poco espacio y no pueden tener en cuenta todos los aspectos de una caída o factores que contribuyen a los accidentes.
Pau
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 26, 2004 09:06PM
...em sembla que d'aquest tema ja en varem parlar a 'escalar més ràpid'...la daisy és per artifo, si la utilitzes per la R és per un tema de comoditat, no de seguretat...el punt central sempre ha d'estar amb un moscata de seguro i amb la corda pasada (vuit)...i un petit bucle amb la corda destensada a un punt de la R (ex: un ballestrinque)...però que cadascú faci les animalades que vulgui...us imagineu una caiguda de factor 2 sobre un element estàtic com la daisy..uuuuuh, quin llullu!! Salut gent!
ja
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 27, 2004 01:26PM
hola pau,
no hi deu haver gaire diferència entre un metre de corda (a no ser que el ballestrique "patini", diuen que es trenca !) i una daisy d'un metre... Ambdós sistemes són prou estàtics. Si la corda elonga un 7%, i la daisy un 1%, parles de 5 cms de diferència... misèria i companyia.
Tampoc entenc què té a veure un factor dos amb com es xapi l'assegurador a la reunió: si la reunió és prou "decent", s'acostuma a assegurar a cos, xapant el punt central de la reunió com si fós la primera assegurança. Si la reunió és una merda, baixa't. I si no pots baixar, assegura a cos amb l'element més dinàmic que tinguis, sense passar al primer per la R, encomana't a la verge, i que l'assegurador es xapi al punt central.
Isòscel
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 27, 2004 06:17PM
Estar clar que amb la Daisy(qui era aquesta tia?)no fas rès que no puguis fer amb la pròpia corda, o sigui que és un trasto inútil.
Pels que encara us agrada aquest sistema de la Daisy, vull proposar-vos un problema:
Que feu quan arribeu a una típica reunió montserratina i us troveu 8 burins rovellats?
A quin burí xaparíeu 1er la daisy?(pito,pito,colorito...).
Menys invents yankees i més bagues sabineres, les de tota la vida i a començar a fer més triangles que el Pitàgores!
Donald
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 27, 2004 08:31PM
Bones Isòscel, jo abans no utilitzava Daisy fins que la vaig probar fent artifo. Per això en concret és un recurs molt bó. Si en fas sovint d'escalada artificial te la recomano. De totes formes penso que la Daisy gairebé mai hauria de substituïr el nus d'ancoratge però això no vol dir que no serveixi. Redundar en seguretat no és dolent. Per exemple, de vegades quan ja tinc tot muntat mentre puja el company fico un seguro més i m'anclo a ell amb la daisy. Mai se sap...
Després, no entenc perqué la gent diu que la "Daisy" no és dinàmica. Si les costures van saltant no actua com una disipadora? no ho entenc. Això sí, s'ha de fer un nus al final perque no salti el moscata.
I per últim nomès dir que el nom de "Daisy Chain" ve de "Cadena Margarida" ("Cadena Margarita"), per la forma com queda una baga després de fer-li nusos (antigament les "Daisys2 es feien amb una baga plena de nusos).

KALAMONTSE
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 27, 2004 10:43PM
estic d'acord amb la manera de muntar les reunions del Pau, les Daisy son utils en l'escalada artificial on cal provar tot sovint les assegurances, per anar en lliure trobo que es un trasto més que s'enganxa a tot arreu, un altre invent ianqui que tampoc es imprescindible (com la majoria, exepte els friends!!!...)
mHk!...
Re: Daisy Chain per montar reunions?
May 28, 2004 01:44AM
Pero si montem la reunió fent un triangle de força amb la daisy, i tancles al punt central amb el teu nus de corda... ja no tenim el factor 2 i has montat la reunio de manera ràpida i fàcil.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login