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cuerdas

Posted by juan I. 
cuerdas
February 02, 2006 01:20AM
Este tema lo puse en escalada clasica pero me di cuenta que es mejor en Tecnica y Material. Pido disculpas no quiero llenarles el foro de preguntas.

Para que casos se usan las cuerdas dobles, gemelas o simples?. Toda mi vida he escalado con simple, muchos me han recomendado que use cuerda doble en mi lugar de escalada; la roca es una cuarcita muy filosa.

Que consejo me dan??

Atte, Juan I. - Bahia Blanca - Argentina
PGB
Re: cuerdas
February 02, 2006 12:22PM
Cuerda simple para escalada deportiva.

Cuerdas dobles o gemelas, para escalada clássica. Ya que a vezes hay que zig-zaguear poniendo seguros y con una cuerda simple hay mucho rozamiento, si vas en doble alternas cuerda y chapaje. De esta forma no hay tanto rozamiento y a tí te es más facil progresar.
En los rápeles, si vas con cuerda gemela o doble, las puedes unir i te ahorras algun rapel intermedio ya que tienes toda la longitud de la cuerda (50-60m) para rapelar y no la mitad de una simple.

También se puede hacer clasica en simple eh? pero en una caida, tengo entendido que los seguros sufren menos con dobles que en simple.
Re: cuerdas
February 03, 2006 02:13AM
ok, gracias por el consejo; pero que hay de las gemelas, no se mosquetonean a la par?, si mal no tengo entendido las dobles se van intercalando y las gemelas se pasan por el mosqueton juntas.

Juan I. - Bahia Blanca - Argentina
Five
Re: cuerdas
February 10, 2006 08:30AM
En efecto, las cuerdas gemelas son como cuerdas simples porque SE TIENEN QUE CHAPAR JUNTAS Y NUNCA POR SEPARADO. La ventaja respecto a una cuerda simple es que puedes rapelar el doble que con una simple. Se utilizan "bastante" en hielo y alpinismo de "tiralineas" en la que el trazado va recto y no hace muchos zig-zags y que al final del recorrido tienes que rapelar.
Re: cuerdas
March 27, 2006 04:22PM
No tienes ni idea. ¿y tu te pones a contestar en un foro?
El uso de gemela o doble depende del peso de la cordada, ya que en gemela saltarán los seguros si el que cae es un escalador de más de 80 kilos, en doble no.
La ventaja no consiste en rapelar, consiste combinar dos cuerdas para no crear la tensión necesaria en los seguros para hacerlos saltar, y no romperte la cabeza de chorlito que tienes, aunque desde febrero que no contestas en el foro, seguro que ya te la habrás roto
Re: cuerdas
March 27, 2006 09:17PM
Sinceramente... no entiendo lo que me quieres decir. ¿Como que en doble saltaran los seguros en una persona de 80 kg? Explicate mejor... Gracias

Juan I.
MLT
Re: cuerdas
March 28, 2006 01:58PM
Eps astronauta no fa falta insultar a ningú ke aki totes les aportacions són bones. Per altra banda el mestre a ki tant critiques pel k mi respecta te tota la raó una cosa és una corda simple, l'altra una doble i l'altra una bessona-gemela.
Les cordes simples pel friki o per alguna cosa més (allà cadascú amb lo que vulgui apurar).
Les cordes dobles es xapen per separat per evitar fregament, així pots escalar tirades més llargues sense que el pes de la corda et tiri, per altra banda trambé permet escalar una codada de 3 -de segon es pot escalar amb una sola corda(amb lo bo i lo dolent k això pot trenir) i també et permet fer rappels més llargs.
Les cordes bessones s'han de xapar juntes i encara q vagis de segon es preferible portar les dues lligades. l'avantatge que suposen es un major dinamisme sobre sewguros no tant bons com es voldria (en altres paraules absorbeixen millor les hosties). Com k n portes 2 pots fer rappels mes llargs. Per altra banda són mes cares i es fan malbé més ràpid.
Vinga i ke ningú s ralli

BuEnA RoCa BuEnAs TeTas
Aldrin
Re: cuerdas
March 28, 2006 05:20PM
Epa CAMARADA ASTRONAUTA...es nota que navegues per l'espai perquè apart de rallat no tens ni puta idea de res...
estava apunt de fer un copy-paste del manual bàsic de lús de les cordes i els usos recomanats que té cada diàmetre en funció de característiques...però potser que ho busquis ( fes un esforç, a més de apendre educació..pallús)


Apart de no mantenir el respecte mínim que demana intervenir en un fòrum, aportes informació no només INCORRECTA sinó que pot induir a algun accident a qui no sàpiga que no en tens ni fava.

PES DE LA CORDADA???? Serà de l'escalador...o es que cauen tres alhora????
ARRENCAR ASSEGURANCES???? I si escalem amb bessones en una via esportiva??? Tu flipes, o sigui que si peso 85 kilos i vaig en doble per una via equipada de vilanova arrenco les assegurances...

Potser que aprenguis TU una mica de educació i després et dediques a entendre una cosa tan simple que és PERQUÈ les cordes tenen diversos gruixos, quins USOS TENEN, i quins usos són els més recomanables.

Fes això enlloc de llegir-te el fulletó de la corda i creure't tan savi, Tovarich...

A TOTS ELS USUARIS, i amb el respecte que té un fòrum tant solvent com aquest: UN TEMA TANT VITAL com és l'ús de les cordes no s'aprèn a partir dels comentaris de INEPTES com el personatge que insulta, sinó a partir de manuals i cursets..ojo...



Miquel
Re: cuerdas
March 28, 2006 07:06PM
Ep!!! una cosa les cordes dobles no es poden "xapar" pel mateix "parabol" no perqué petis el seguro..... sino perque les camises de les cordes no estan preparades per asumir el roce d'una corda sobre l'altra al fer el fregament en una caiguda sobre el mosquetó.

si no fem esportiva, evidenment el que es mira es la força estàtica que recau sobre el seguro, sent molt més dinàmica (molt més segur) si pasem cada corda pel seu seguro. I, si ademès li posem una dissipadora, ja es l'hostia.

Penseu que mai es tindria que xapar una corda en doble com si fos bessona, com deia, la base per fer diferents tipos de cordes es la força de xoc i sobre tot quin tipus de seguros trovarem, Parabolts, tascons, sabines, cargols de gel, etc. sempre hem de mirar aquest binomi,parlant de seguretat, despres ja mirarem rapels, quants anem, etc.

Salut i no us piqueu, que despres no parleu de lo que es tracta.
Juan I.
Re: cuerdas
March 31, 2006 03:47AM
Muchas Gracias... y a no pelearse que a todos siempre nos quedan cosas por aprender.

Juan I. - Bahia Blanca - Argentina.
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