El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Traure spits

Posted by Mohawk 
Traure spits
August 27, 2006 08:03PM
Hola gent!

Estem reequipant una zona d'escalada esportiva i ens estem trobant que hi ha força vies que tenen els spits posats amb cargols de capçal allen (que estic segur que no són els originals de la plaqueta, perquè no caça gens el cap del cargol amb la placa). El problema és que el forat de l'allen està tapat amb cola o algun element desconegut...

Així com els altres spits sortien bé amb la clau fixa i els burils amb l'escarpa, com podem traure aquests spits?, es factible treure'ls amb l'escarpa com els burils?

Qualsevol informació serà benvinguda!
Re: Traure spits
August 27, 2006 09:29PM
Hola!
Pots provar amb unes alicates especials ke funcionen a presio. Es diuen mordazas grip o algu aixi. El problema es ke al ser el cap cilindric igual no agafen del tot be. De totes maneres si passes per una ferreteria te la mires i igual et funciona.
Apa, ke i aixi sort
Re: Traure spits
August 28, 2006 10:34PM
Amb aquestes alicates et pot anar bé, en sembla que se solen dir alicates americanes. Si aquestes alicates patinen per sobre de la cabota rodona del cargol allen, pots pinçar el cargol de punta (amb les alicates) i fer la força de gir amb una clau anglesa. Si tot i així encara no s'afluixa, pots fer un tall de tornavis amb una serra i agafar un tornavís guapo i amb la clau anglesa ajudar-te amb el gir. I si encara no s'afluixa, engega l'espit a pendre vent i ves-te'n a escalar. Ah! No t'oblidis el 6 en 1 i deixar-lo actuar uns segons.

Fins aviat
Re: Traure spits
September 02, 2006 05:59PM
vols dir que amb una bona escarpa i una maza no pots tallarlo? jo acostumo a trencarlos asi, vinga sort.
Re: Traure spits
September 03, 2006 12:08PM
Hi ha unes escarpes d'acer per tallar el ferro!! jo en tinc una, si vols t'hi donc un cop de ma! son les roques de la cadira del bisbe??
Salut!!!
Re: Traure spits
September 03, 2006 05:24PM
Merci per les opinions companys, provarem lo del 6 en 1 i si no utilitzarem l'escarpa (cortafríos), el que passa és que així com els burils deixen senyals mínimes al ser arrancats (tallats), em preocupava el forat que poden deixar els spits al ser talalts amb l'escarpa, especialment si es mou mig casquet o similar, però segurament serà el mètode més ràpid i si tallem directament el cap del cargol no crec que sigui molt greu, una miqueta de sika y ni es veu ;)

Gràcies Jimi per l'oferiment!, però lo dels spits vells amb cap d'allen és a St. Llorenç del Munt...ja explicaré quin métode ha funcionat.
PGB
Re: Traure spits
September 03, 2006 05:47PM
Mohawk, el Projecte viento en popa! :D
Ja està tot re-equipat? Avisa'm i m'aniré currant unes ressenyes pel blog (aprofitant les que vas fer ;P)

Ens veiem aviat artista! Que tenim pendent alguna clàssica, eh!?
Re: Traure spits
September 03, 2006 09:05PM
Ok! com portes les roques de l'ignasi? hi has fet algo??
Re: Traure spits
September 03, 2006 09:10PM
amb una maceta de paleta (0.5Kg) i una escarpa també de paleta de 40cm. de llarga, i una bona castanya. No hi ha buri o espit que ho resisteixi.
Per fer obres s'ha de portar ,aterial adecuat, deixet del martell d'escalar i "cortafrios" de manyà.

Salut i forçes obres.
Re: Traure spits
September 04, 2006 01:14PM
Hola Jimi!

De les Roques de l'Ignasi, de moment sols he netejat de molsa les presses de la part superior de la Fisura Soledad, per poder encadenar-la. D'aquí un mes aniré a viure per la zona i llavors si que m'hi entretindré. En principi la meva idea, i si ningú s'hi oposa, és netejar la molsa de les vies que ara estan impracticables i posar parabolts amb anella a les reunions. Els spits de les vies els vaig veure molt bé, o sigui que de moment suposo que allí es quedaran... i pot ser que netegi una mica el peu de via del bloc del camí (el més gran) i posar un parabolt al cim per si algú el vol provar-lo sense crash-pad.

Si hi ha opinions en contra sobre aquesta restauració, o algú coneix la gent del CE Premià, o els aperturistes de les vies, ara és el moment de posar-nos d'acord.

Salut i a tibar-li!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login