El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Material: Espit petat

Posted by edunz 
Material: Espit petat
April 14, 2008 09:17PM
l'altre dia obrint via se'ns va partir el cargol d'un espit al collar-lo.... material defectuós o cagada al col.locar-lo? només se m'acut que l'apretés massa, però ni idea si això és suficient per trencar el cargol.
fotiqui del carglo, la resta és a la paret dins la baina...

del 8, marca fixe i comprats al viladomat d'andorra la vella feia deu dies


Re: Material: Espit petat
April 15, 2008 08:48AM
Ho vas apretar amb (masses) ganes! La duressa del cargol 8.8 (el número petit que porta grabat)?
Re: Material: Espit petat
April 15, 2008 08:58AM
correcte, 8.8...
anava errat, pensava que els espits es podien apretar a 'muerte'
merci!
Re: Material: Espit petat
April 15, 2008 11:24PM
Tranki Edu! A mi em va passar en un dels primer parabolts que baix col.locar, jeje! Vinga apretar vinga apretar fins que va donar la volta jeje! De totes maneres, si la xapa té bon contacte amb la roca i la cabota del cargol apreta per tota la seva superfície, costa molt més de que passi. Aquests espits on el cargol toca per la part inferior i no per la superior són més propensos a partir-se, ja que apart de l'esforç de rotació que pateix la cabota tb hi ha el de flexió, pq llavors el cargol té tendència a aplacar-se a la xapa............ coyons......... enbolica que fa fort, m'enteneu el que vull dir? .....Si, doncs això.

Per cert! 8.8 són d'acer, 8 o 8.0 són de ferro normal malparit (sinó vaig errat). Recomanables els primers per tot el que volgueu apretar.

Vinga som-hi.
Re: Material: Espit petat
April 15, 2008 11:31PM
Ah! Ara acabo de veure la foto. Aquest cargol ja estava xungo. Si us hi fixeu hi ha una banda més clara i una altra banda més fosca, la banda clara vol dir que ja estava trencat tota aquesta part i la banda fosca és la part que realment el metall estava unit. Això no pasa molt sovint, però si de vegades, en el procés de fabricació del cargol (és una tara però no és veu).

Apa! Ara per què de vegades aném confiant d'un sol seguro, I AMB ELS PARABOLTS TAMBÉ PASSA.

Vinga doncs.
Re: Material: Espit petat
April 17, 2008 04:11PM
merci Lluís, també la xapa no recolzava bé a la paret, així que també aniria per aquí el tema...
cuida't!
Re: Material: Espit petat
April 19, 2008 03:20PM
Un cop queda apretat lo just per no poder-lo treure amb els dits, com a màxim només un quart de volta més.
Re: Material: Espit petat
June 28, 2008 09:10PM
.....s`ha de tornar als burils!!!!!!!!!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login