El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Condicions alps: Aiguille Verte

Posted by Gerber 
Gerber
Condicions alps: Aiguille Verte
November 16, 2005 10:21PM
La setmana passada vaig intentar el cotrredor Wymper de l'agulla Verte. Encara que sembli mentida no està format, hi ha gel gris i brut i molt dur amb pedra i trams de roca fins la meitat, a partir d'allà s'hi veia una mica de neu fins dalt. Jo només vaig pujar uns 60m perquè no portava corda i desgrimpar-ne 400m hagués sigut terrible, però igualment es pot fer, mola portar cordes per rapelar. És interessant fer-lo de nit, jo vaig començar a les 9:30 i per allà hi queia sac i peres.
Aproximació molt molt perillosa, les esquerdes estan amagades per una fina capa de neu.
L'aproximació des de montenvers és molt llarga (9h), mola dormir al refugi de Talefere(mantes i matalassos de puta mare, i sense guarda)

En general per les ascencions en les cares sud hi ha molt poca neu, a les nord la neu s'hi conserva millor, les Charmoz estaven prou bé per exemple.

Ah per fer ascencions a la glacera d'argentiere mola informar-se quan obren el telefèric, els mesos de temporada baixa està tencat.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login