El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Karen McNeill i Sue Nott

Posted by fèmines 
fèmines
Karen McNeill i Sue Nott
June 14, 2006 12:51PM
Ahir llegia una noticia que explicava que dues alpinistes, Karen McNeill i Sue Nott desapareixien en el Foraker, veí del Denali, mentre intentaven Infinite spur.
Des de que es va donar la senyal l’alarma fins al dia d’avui, gairebé dues setmanes, no s’ha trobat rastre de les alpinistes. Els rangers del parc creuen que no hi ha gaires esperances per trobar-les amb vida.
Alhora es comentava en la notícia l’experiència i currículum d’aquesta cordada. Al 2004 van aconseguir la primera femenina a la Cassin Ridge del Denali.
Sempre que sento notícies d’aquests tipus no puc evitar emocionar-me, encara que no conegui les persones afectades, potser perquè m’estimo i també respecto la muntanya. Veritablement em va encuriosir molt conèixer una mica la vida d’aquestes dones.
En aquesta notícia sortia el link de la web de Karen McNeill:
[www.karenmcneill.com]

Veritablement, recomano a tothom si té una mica de temps lliure que miri aquesta web. Potser com a dona em sento molt orgullosa que hagin altres fèmines que comparteixin la muntanya i, sobre tot, amb el nivell que ho feien elles. Amb la filosofia de fer cordades femenines, les alpinistes havien escalat vies d’alta dificultat i en estil alpí en diferents massissos com als Andes, Alps, Himàlaia, etc. Exemples: el Shivling a la Índia, la Cassin Ridge del Denali... També, Sue Nott va aconseguir ser la primera dona americana que escalava a l’hivern la nord de l’Eiger, la Croz Spur a les Jorasses, la nord de les Droites... i un llarg etcètera en altres vies d’arreu.

També, m’ha agradat molt trobar en la web de Karen McNeill a l’apartat de clínics tota una trobada que es preveu del 15 al 19 de Gener del 2007 de Women Ice Climbing per a tots els nivells. El lloc, però, ens cau una mica lluny, Ouray Colorado.

Em sap greu haver sapigut d’aquestes dues proeses de l’alpinisme femení per aquesta mala notícia. Per això, m’ha agradat escriure aquestes ratlles perquè sapiguem i no oblidem que arreu hi ha dones que estimen la muntanya i l’alpinisme com un veritable estil de vida.
Moltes felicitats per tot el que heu aconseguit, descanseu en pau.
Re: Karen McNeill i Sue Nott
February 27, 2012 01:05PM
Ja no funciona la web. Com a molt podem rescatar-la en part al "web-archive":

[web.archive.org]

El petit homenatge d'Agustín Castiella la rescata una mica amb la Biografia de la seva companya Sue Nott:

[www.caranorte.com]
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login