El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

condicions per Pineta i altres.

Posted by Rakel 
condicions per Pineta i altres.
January 02, 2007 02:33PM
Hola, jo també us desitjo que tingueu un 2007 genial!

Ahir vam tornar del Balcó de Pineta, la intenció fer la cara nord del Marboré.
La pujada fins al Balcó es feia bastant bé. Una mica més amunt de les primeres cascades del riu Cinca, cap a la cota 1700, es troba la neu. Estava molt trepitjada i algun tram una mica dureta però amb grampons es passa molt bé. Aquestes cascades estaven formades, per cert.
La canal final que puja fins al plateau del balcó també estava bé per pujar.

Aquests dies la cara nord del Perdut s'ha fet molt. Atenció pel descens d’aquesta ruta, la gent que ho feia per la normal del coll del Cilindre fins al Balcó, van tenir algun contratemps per trobar el bon camí.

La aproximació fins a peu de via de la cara nord del Marboré des del Balcó de Pineta, segons la ressenya que portàvem deia 1:30h. Nosaltres, només arribar al coll dels Astazus vam trigar unes 2:45h , cal dir que a ritme tranquil i sense esquís. Realment, sembla que estigui allà mateix, però mai arribes!
Des del coll dels Astazus, vam veure que la cara nord del Marboré estava en condicions. Des d’aquí amb un flanqueig s’arriba a peu de via, d'uns 45- 50º i totalment penjat. Semblava una mica delicat, perquè havia força neu. Potser la millor opció era baixar i tornar a pujar.
Com que portàvem mal horari per ficar-nos, vam decidir fer l’aresta dels Astazus. I, realment, per ser la primera sortida de la temporada, arribar fins allà, ja estàvem contents! potser vam fer de les aproximacions més llargues del Pirineu per arribar a peu de via! Segurament, des del vessant francès Gavarnie, és molt millor i més ràpid accedir-hi.
Alhora, almenys per mi, només arribar al Balcó pel desnivell i el pes de les motxilles, massa carregades de menjar, tendes, material... ens va deixar una mica tocats. Bueno, per no mencionar totes les meves llagues, vaig tenir la genial idea d'estrenar unes botes noves. Per sort, com sempre els meus amics em van ajudar molt.
L’aresta dels Astazus vam trobar traça tota l’estona, té algun destrepe, però que es va fent sense cap problema. Aquests cims, molt aeris li donen una panoràmica i vistes espectaculars.

El cap d'any, el vam celebrar amb uns madrilenys molt simpàtics. Improvisant el soroll d’unes campanades amb un termo i una cullera, vam menjar-nos el nostre raïm! Això sí, vam celebrar-ho amb l’horari de Brasil, unes 4 o 5 hores abans! Amb un esforç titànic vam sortir de les tendes per festejar una mica... i al cap d’uns 5 minuts, tots estàvem altre cop en busca dels nostres nius d’una nit freda i ventada i molt feliços de poder estar allà.

Si us interessen més condicions, dir-vos que uns amics ens van trucar des del cim del Vignemale aquests dies. Van anar amb eskis. Es troba la neu a partir del refu d'Oulettes, cap a la cota 2100, aprox. Des d’aquí ja es pot foquejar.
Oulettes i Baysallance tenen les parts lliures obertes, segons els meus amics, estan força bé!

Recordo que des del cim dels Astazus, es veia la vall Ossau sense gens de neu... cal dir que per anar amb eskis pel Piri potser és una mica just com sabeu, a menys que vulguem carretejar els esquís una estona! Des d’aquí, potser la vall del Vignemale es veia la millor de neu...
També, tinc constància que per les Maladates i Aneto, la cota està pels 2500, la gent està fent les ascensions a peu.

Bueno companys, aviam si anem tots piant les condicions! Vinga, fins aviaat!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login