El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

NORD DE GALES

Posted by Gerber 
Gerber
NORD DE GALES
May 17, 2006 09:56PM
Aquesta setmana passada he estat escalant al nord de Gales.
Primer de tot em vull treure el barret pq els escaladors d'allà són infinitament + bons que els mariquites d'aquí.
És una passada pq gent amb menys grau que jo en esportiva o boulder tenen el mateix nivell amb escalada tradicional, això només vol dir una cosa menys quantitat (de grau o número) i més qualitat (en l'estil).
La gent allà prova vies sense cap seguro a vista, i cau com si estéssin fent esportiva i no es fan mal pq saben assegurar-se molt bé.
Et pots trobar escalant en un sector de 10 vies i a casi cada via hi ha algú, gent + gran, + jove, més forta, menys forta... però això si, sense xapes i les zones d'escalada allà no són presisament de fissura, al contrari, hi ha llocs tant difícils de protegir com Montserrat.
El que també he vist és els escaladors d'allà saben utilitzar molt bé els tascons, els posen a qualsevol lloc i bé, casi bé no utilitzen frineds.
Ells també posen xapes a vegades però amb moderació, no arrivaran a esguerrar mai una roca cosint-la amb parabolts.

Molt agrait als companys amb qui he escalat especialment a Steve Long un gran mestre per mi, l'home tenia + de 50 anys i obria llargs de 6c i algun 7a completament nets.

Recomano a tothom que si pot, faci un viatget cap a Gales, és brutal.

Si algú hi vol anar que es quedi amb aquests noms, son les vies que m'han semblat + guapes de cada lloc:

zona SLETE vies Poeaty Pink E5/6b o 7a+, i Central Sadnes E5/6a o 6c (aquesta és una de les vies + guapes que he escalat mai).
zona DINAS CROMECECH vies Left wall E2/5c o 6b+, Centoraph Corner E1/5c o 6a i Resurrection E4/6a o 6c+.
zona GOGARTH (RHOSCOLYN) vies The Sun E3/5c o 6b i Warpath E5/6a o 6c/7a





Axel
Re: NORD DE GALES
May 21, 2006 08:05PM
Totalment d'acord, des d'aquí la meva admiració per aquella gent i l'escalada que practiquen, extensible a tota Gran Bretanya. Jo vaig estar a Escòcia, i ni xapes ni claus ni estreps...ni tant nivell com tu, je, je.
En finn, visca l'escalada neta i els qui són capaços de practicar-la.
Miquel
Re: NORD DE GALES
May 21, 2006 09:39PM
Estic d'acord amb els dos, per cert Axel vaig perdre el teu tlf. i no he pogut trucar-te per anar a escalar.

Salut
willow
Re: NORD DE GALES
May 22, 2006 01:29PM
Em sembla molt bé gairebé tot el que dius Gerber, però també em sembla que et descuides una de les coses més importants, que és agrair a qui t'ha facilitat que poguessis viure i disfruar tot això.

Doncs axò, salut i autodeterminació!
peo
Re: NORD DE GALES
May 23, 2006 09:16AM
Efectivament Willow, no estaria de més un agraiment, a vegades ens manquen aquells detalls insignificants perÒ importants, en fi, des de aquí agraim doncs a la FEEC i la UES de sabadell el seu suport pq quatre representants de CATALUNYA HI FOSSIN PRESENTS
Axel
Re: NORD DE GALES
May 27, 2006 10:42AM
Je, je, jo com que no sóc tant crack (tot i que faig crack! sovint...) m'ho vaig pagar de la butxaca, je, je.
Miquel, suposo que ets el de l'Alt Urgell, no t'he dit res més perquè vaig començar a treballar i ja només em va bé els caps de setmana, "así es la vida, triste y jodida..."; això sí, torno a buscar company, ara pels findes...així que ja ho saps-sabeu, grau baix-mig i friki o clàssica. (606944537)

PD: Gerber, potser no te'n recordes però encara hi ha pendent el tema de Canalda...o ja hi has anat??
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login