El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Restricciones, ¿sí o no?

Posted by foroman 
Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 01:14PM
Imagínate que después de hacer la Jim Beam utilizando las reseñas que has encontrado aquí, en internet, hicieses otra mejor o aportases tu granito de arena, comentando la jugada, comentando la reseña...

Aquí está el secreto de internet. Yo escribo "1", Albert escribe "2", tú escribes "3", otro escribe "4"... y así hasta el infinito.

Desafortunadamente la inmensa mayoría de escaladores pasa de todas estas historias, no las entiende o se desentiende. Cómo diría Morodo, "búscate la vida y que le jodan a todos los demás". Es muy cómodo entrar aquí o en otra web, navegar y navegar buscando lo que necesitamos, perder todo el tiempo que haga falta aquí y allá hasta lograr encontrar la reseña o la información que tanto buscábamos para después, el lunes, el martes, el miércoles o la siguiente vez que nos conectemos... ¡si te he visto no me acuerdo!. Y vuelta a empezar.

Por eso, y entre otras muchas razones, caranorte dejó de actualizarse hace ya bastante tiempo. En todo este parón quedaron archivados algunos pocos que quisieron aportar algo. Lo siento por ellos.

¿Soluciones?

La principal pasa por restringir totalmente el acceso a las personas que de verdad entienden cómo FUNCIONA esto de internet.


Los datos

El 24 de octubre el índice de participación* fue del 1,4%

*El índice de participación hace referencia al tanto por ciento de personas que escribieron un mensaje de entre todos los que visitaron la página inicial de los Foros Caranorte.

K.
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 01:41PM
Creo que un 1,4% es un valor aceptable. Ni bueno ni malo.

Lo de que la mayor parte de la gente sólo lea y no aporte, va con Internet. No creo que ningún foro haya tenido jamás un índice de participación de más del 10 o 20% si no es que son 4 amigotes que se conocen y lo usan para charlar.

A mi no me molesta aportar cosas y que lean 1.000 y me comente algo positivo 1. Me molesta más que ese 1 escriba solo para hacer una crítica destructiva (estilo decir "vaya mierda" en lugar de decir "podrías mejorar en esto").

En mi blog el ratio comentarios/visitas es del 3,5% aprox. por lo que he podido mirar ahora (me ha picado la curiosidad, ese es el valor de la semana pasada).

Pero supongo que depende muchísimo de la semana...

Me apena leer que ya no actualizas la web por este tema. Creo que no se lo vale y que deberías seguir en ello y no desmotivarte, pero es difícil que te ilusiones de nuevo si te has agobiado.

Yo personalmente no restringiría en nada.

Yo también tengo experiencias un tanto frustrantes, como la web de las reseñas de la Font de l'Ametlló. Donde intenté crear un sistema (muy cutre, lo admito) para que todo el que escalara una via allí pudiera opinas sobre el grado y así consensuar a base de votos este tema.

El caso es que no vota casi nadie (¿un voto a la semana? Mucho menos en realidad si quitas los primeros dias).

Eso sí, si vas a la zona verás que casi todo el mundo lleva mis reseñas y cada semana deben ascenderse en la zona como 10 veces todas las vías.

Es lo de siempre, coger de Internet es fácil, aportar da pereza (pereza o timidez o pasas o lo que sea).

Pero luego que no se queje nadie de que el grado está mal en las reseñas, ¡snif!

Pero eso no va a hacer que pare de hacer cosas. Sólo faltaría. Es mi hobby y yo sigo en mis trece... Quien quiera que lo coja y lo disfrute y quien quiera aportar, ¡pues mejor!

Cómo máximo quitaré la opción de votar y opinar sobre la vía. Total, para que no lo use casi nadie... :( :(



K.
[skalada.WORDPRESS.com]
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 01:55PM
Com també diria en MORODO:

Es muy fácil pasar por una situación
Y difícil aprender de ella...

Penso que aquest fet pot obeïr a dos factors:

LA "dificultat" aparent de pujar una ressenya o inexistència d'una base de dades OBERTA de cara a participar en ella

L'inmens EGOÏSME i CULTURA DE LA INMEDIATESA que impregna definitivament la nostra activitat, com un reflexe de la situació en que es troba la societat.

En qualsevol cas cal també tenir en compte si el public es pren la web CARANORTE com una simple font de INFORMACIÓ o bé com una eina interactiva de compartiment i difusió de la mateixa.

Apart que molts escaladors dediquen ( com es normal), la majoria del seu temps lliure a escalar, molts no tenim massa coneixements informàtics.

Es feina del webmaster deixar clar l'ús de la web i facilitar l'objectiu que pretémn aconseguir

Es feina de tots nosaltres engrandir-la

Potser caldria menys debats i més informació OBJECTIVA, i en canvi l'apartat per pujar ressenyes és el menys usat, en contra dels llargs i "impermeables" discursos que FEM al fòrum, amb lúnic objectiu, i esultat, de confirmar-nos en les nostres PROPIES OPINIONS...
PGB
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 05:10PM
Aixo em fa venir a la ment una idea per el meu projecte de final de carrera de multimedia.
Una web que permeti crear ressenyes a partir d'una foto de la via.

Es a dir: Imaginem que tenim un menu amb fotos de diferents parets: Paret de Catalunya, Paret d'Arago, Aeri, Vilanova de meia... Tot agrupat per diferentes zones.

Al fer click a una d'aquestes parets se t'obriria el menu d'escollir opcio:

-CREAR ZONA NOVA (aqui podriem posar info (aproximacio, caracter de la zona, tipus de roca, orientacio...) i penjar una nova foto a partir de la que els usuaris farien la seva ressenya

-VEURE LLISTAT DE VIES (amb les seves corresponents ressenyes a partir d'una seleccio).

-PUJAR UNA NOVA FOTO (en el cas que volguessis crear una nova via a la zona seleccionada, i a la foto no es vegi el tram de paret, o vulguis pujar un altre croquis o foto de la paret...)

-CREAR UNA NOVA VIA (apareixeria la imatge de la paret, i tot d'icones que els posaries arrossegant-los a la imatge, amb l'opcio de poder posar quadres de text, reunions, imatges de pitons, spits, parabolt, buril, quimic, pont de roca, ... a l'estil WYSIWYG what you see is what you get)

-NOVA VERSIO D'UNA RESSENYA (et crearia la 2na o 3ra o 4ta versio de la ressenya feta per l'usuari que hagi entrat a l'aplicacio de crear la ressenya. D'aquesta manera quan un usuari anes a l'opcio de veure llistat de vies i fes click a una, li apareixerien varies ressenyes fetes pels diferents usuaris)

i altres possibles opcions...

De fet estava pensant en una web de manuals interactius d'escalada... que de pas s'hi pot posar publicitat i treure'n algun benefici, hehe...

O ja posats... una MAXIWEB que tingui els manuals d'escalada interactius (basicament videos) i les opcions aquestes per crear ressenyes que us he comentat. Doneu-me opinions please que dema he de presentar la idea al tutor ;)
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 05:35PM
Jo trobo que:
a) caranorte té segurament el foro més actiu dels que visito. A la pàgina de la feec hi ha molta menys activitat, el de la desnivel està super-desestructurat. Un exemple de que el foro és molt actiu i participatiu és justament sobre els reequipaments de Montrebei, que ha participat un munt de gent i fins i tot els reequipadors.
b) sempre que he escrit per preguntar info d´una via, m´han contestat, i més o menys sempre amb educació, i amabilitat. Per no estar regulat, la gent és força "legal". I per contrapartida jo sempre intento piar les víes que he anat fent. Si hi ha gent que no ho fa, no passa res, tampoc m´amoïna, perquè algú hi haurà que trobi les meves piades útils: això és com equipar, ho fas per "amor al arte", i no esperes "res" de la gent, a banda de repetir la via. Mentre que l´equipador perd temps i diners.

Per tant, per al foro i per extensió a tota la pàgina, crec que no val la pena fer restriccions: més gent, vol dir més opinions i més info. Si limites l´entrada, estàs perdent info. De moment ja t´has de registrar per escriure-hi, cosa que em sembla bé: la gent que passa del tema, ja no s´ha inscrit. Però limitar-ho més em sembla que no cal.

Respecte a l´actualització de la pàgina, a mi em semblaria genial, de fet ja havia enviat algun formulari (amb la Guirles-Campos o una ressenya de l´Arcarons) sense molt d' èxit. Potser si aconsegueixes que el formulari es quedi directament penjat a la web, per exemple, podríem augmentar el nombre de ressenyes de les víes, tipus la pàgina de l´Albert Castellet, que té diferents ressenyes per a una mateixa via. Així es podrien consultar diverses fonts.
Amén que no només per ressenyes serveix la pàgina, que ja està bé llegir les batalletes de la gent, o saber les noves víes que es van obrint, o veure els reportatges de les vies que va fent la penya.

Per mi que no s´aturi el tema. Hi ha molta gent que usa www.caranorte.com!
Apadiós!
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 05:46PM
Ah! I lo de l´1.4% suposo que depèn del dia. Jo personalment intento connectar-me cada dia. Sempre llegeixes alguna piada interessant, o veus alguna via nova (p.e. l´Albert Salvadó sempre penja les seves, i encara que un no té grau per ficar-s´hi, em molen molt les ressenyes, per al dia que tingui grau i collons), o hi ha algun debat interessant.
Hi haurà dies amb més "share" i díes amb menys. Això és lo de menys.
Jo sóc un negat de la informàtica i normalment només pio la vía. Potser si hi hagués alguna manera d´enviar ressenyes en un formulari estandard, tal com diu el PGB, podríem penjar ressenyes més o menys habitualment. El problema dels lerdos és que ens ho heu de posar fàcil!
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 25, 2006 05:46PM
Ah! I lo de l´1.4% suposo que depèn del dia. Jo personalment intento connectar-me cada dia. Sempre llegeixes alguna piada interessant, o veus alguna via nova (p.e. l´Albert Salvadó sempre penja les seves, i encara que un no té grau per ficar-s´hi, em molen molt les ressenyes, per al dia que tingui grau i collons), o hi ha algun debat interessant.
Hi haurà dies amb més "share" i díes amb menys. Això és lo de menys.
Jo sóc un negat de la informàtica i normalment només pio la vía. Potser si hi hagués alguna manera d´enviar ressenyes en un formulari estandard, tal com diu el PGB, podríem penjar ressenyes més o menys habitualment. El problema dels lerdos és que ens ho heu de posar fàcil!
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 26, 2006 11:02AM
Holas,

Jo segueixo amb bastanta asiduitat aquest foro... pero reconec que no acostumo a dir res.. en gran part perque tampoc crec que tingui el nivell per aportar comentaris de valor.

De totes maneres, agrair la feina feta en aquesta pagina perque com ja diuen altres companys aquest es segurament el foro més interesant i tecnic en quan a escalada d'internet. Aixo tambe es el que restringeix que la gent que no te aquest nivell es senti més cohibida a l'hora de introduir una opinió.

Tambe estic d'acord que un sistema facil per pujar piades o ressenyes agilitza la participació de la penya.
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 26, 2006 09:33PM
Foroman, si que estas cremat! No pensava que la cosa fos tan greu.

En el meu cas personal, sinó faig més piades és per no fer-me pesat, en moments puntuals expreses la teva opinió i si hi ha més gent que la comparteix i si no, doncs també. En les vies que faig ... doncs només intento piar les que crec que poden ser més interesants, vaig piar no fa gaire la via Farinelli de Canalda pq em va semblar que era una via que és feia poquíssim i així algú sabria com esta la cosa, però no ho vaig fer de la Latin de Montrebei que vaig pocs dies abans pq vaig creure que ja s'havia piat i que la info que i havia ja era prou extensa.

Crec que no t'has de desanimar: la web va molt bé, crec que la gent i participa educadament, una cosa que m'aniva a seguir llegint i escrivint (quan de vegades intento seguir algun foro de la Desnivel em poso frenètic de les tonteries i capullades que s'arriben a dir), aquest intercanvi d'informació i seguir les evolucions del personal em motiva per posar-me fort, fins hi tot i he fet companys d'escalada, que més puc demanar? Totes aquestes coses tan interactives... doncs... psha, si pots penjar un dibuix i una foto jo ja en tinc prou.

Foroman, t'animo a seguir treballant en la web: el que més m'agrada és la participació de la gent en els foros i el directori de resenyes, fins i tot m'agradaria que ni haguesin més. Si puc ajudar passan-te croquis de les vies perdudes que vaig fent (sóc poc amant de les multituds) i tu les vas penjant al directori de resenyes així ho faré, només m'has de donar un email. La resta de coses, malauradament no tinc massa temps per llegir "los relatos" i les aventurilles de la penya i l'Alpinisme, esportiva etç no m'interesa gaire, així que ja no i vaig.

Vinga crack!!! Foc a l'obaga!! Que a la via del Corberau tu dius que és V+ i en Luichy diu 6b i no sé a creurem.
Re: Restricciones, ¿sí o no?
October 27, 2006 06:19PM
Hola!

Primero felicitarte por la web, por haberla parido y criado. Queda constancia en estos foros que hay mucha gente que esta contenta con la información que aquí encuentran.

Soluciones? Es difícil… como comenta TRanki también en su respuesta.

Sobre todo, considero que nuestras opiniones te pueden servir como guía, como consejeras… Pero tú tienes que tomar la decisión final sobre como continuar con caranorte.com.
Nadie mejor que tú conoce los motivos porqué quisiste comenzar este proyecto, como las cosas que esperabas de ello.

Yo opino que tenéis razón, Foroman y Tranki, en eso de “ si te he visto no me acuerdo” y en “ l’egoisme i la cultura de la inmediatesa”.

La verdad es que el impacto de Internet en nuestras vidas es muy importante.
Por ejemplo, en la revolución en los métodos de aprendizaje. Hoy en dia, Internet nos da la oportunidad de que personas localizadas físicamente en diferentes puntos puedan conversar, intercambiar sus ideas en tiempo real. También, ha influido mucho en la comodidad para acceder a la información… todo esto está dentro del marco o contexto de caranorte y es importante ser conciente de ello.
Podríamos hablar de nuestra “ Sociedad de la información” también… sobre todo porque creo que Internet ha desempeñado un papel vital, como un medio que facilita el acceso y intercambio de información.
No me quiero enrollar mucho porque soy conciente que a veces doy muchas vueltas a las cosas!! Lo siento! Pero lo que nuestro amigo Foroman expone creo que pone de manifiesto un problema muy generalizado en esta nueva Sociedad!
Me explico! Leyendo un poco sobre esta conocida “nueva” Sociedad de la información, muchos críticos y autores exponían que realmente es todo un reto para las personas que se desarrollan en todas las áreas del conocimiento ( como las TIC; Tecnologías de la Información y Comunicación) de vivir de acuerdo a las exigencias de esta nueva sociedad, estar informados, actualizados, innovar, pero sobre todo, generar propuestas y conocimiento.
Creo que este manifiesto también lo podemos extrapolar aquí, en este humilde foro de información ( humilde si lo comparamos con los millones de datos que circulan en la red)

Por eso, en este sentido entiendo tu desmotivación, tus razones… sobre todo, si pretendías que entre todos madurásemos, criásemos… a caranorte.
Realmente, es muy fácil y cómodo entrar aquí sacar lo que más nos interese y no aportar alguna vez nuestro granito de arena. Y creo que no se vale mucho la “excusa” que hay gente negada para ello... con voluntad y sobre todo ilusión y querer hacer las cosas, todos nos podemos poner un día u otro.

Decirte que yo no soy tampoco partidaria a las restricciones. Los cambios drásticos no suelen llevarse demasiado bien. A más, cerrarse puertas no creo que sea positivo…

Pues nada, como te decía estas son nuestras opiniones… tu decidirás… pero sobre todo, no olvides que decidas lo que decidas, los verdaderos amigos de caranorte le apoyaran y entenderán. No te preocupes!

Venga hasta pronto, cuidaros!
rakel.


PD- Espero que con estos mensajes animemos a tod@s a participar en esta Sociedad de la información y dentro de ella, este humilde espacio que tanto nos une.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login