El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

MARMOLADA

Posted by Matojero 
MARMOLADA
June 19, 2007 02:00PM
Bones a tothom!!!!!
Aquest juliol tinc intencio d'anar a a dolomites a escalar. Tinc especial interes en fer alguna via a la marmolada. Concretament m'he mirat l del cinquentenario i la vinatzer messner....que semblen les mes classiques. tambe la tempi-moderni...pero aquesta ja pica mes ( sabeu el grau obligat?). En al pagina web planetmountain ja he trobat resenyes que es veuen guapes. Pero si algu te mes informacio....per vivaquejar al cim, l'estacio del teleferic te algun aixopluc? i quin es el seu estat? per baixar o arribar al teleferic fa falta grmpons i tota la pesca o puc anar amb bambes? la tempi moderni es factible en el dia?...material per aqueste vies? ..no se consells varis. per que us feu una idea del nostre nivell...l'altre dia varem fer la tempesta de montrebei as,nb 9 hores sin prisas pero sin pausas.
Jo, ja he escalat a les tres cimes...la comici i la classica a la cima picola......quines altres vies dolomitiques hem recomaneu? ja tenia al cap alguna a la torre trieste, la andrich a civetta i la cassin a la oest de les tres cimes.
gracies a tots per endavant!!!!!!!!
Re: MARMOLADA
June 22, 2007 12:30AM
Mira aquí que hay de todo un poco en clásicas. [www.paretiverticali.it]
A la Marmolada mola molt DonQuijote del Mariacher i la Iovanne. Entre aquesta i la Gogna, D.Q es més maca i una mica més facil.
No t'enlluernis amb TempiModerni, ni han moltes, pero moltes,i potses més adequades al moment. El salt entre las dos primeres que anomenes i TM es considerable.
Jo he dormit a les dues estacions de la glacera. Comode si et fas amic dels currantes de nit, sino ja no tan. No cal portar sac pero disposat a pasar una fresca.
A l'estacio de dalt hi havia un garito per escaladors sense mantes. Varem fer amistat amb els currantes hi vem dormir amb llençols.
A l'estacio intermitja hi ha el museu de la guerra. Vem dormir a la porta despres de fernos amics del vigilant de nit que era un gallego emigrat i desitjos de parlar en cristia.
Altres vias, Spigolo Strobel a la Rochetta Alta del Bosconero, Carlesso a la Torre Trieste, Messner a no se quina Torre de Sella...
Monte Agner, Torre Venezia...
Si feu la mitat de tot aixó que hem anomenat, sera una gran campanya.
Re: MARMOLADA
June 22, 2007 08:32AM
Gracies pels consells, i a veure q surt!!!....per cert, el tema de portar grampons i piolos a la marmolada?...entenc que anaveu amb bambes o botes lleugeres i ja esta, i despres baixaveu amb el teleferic?....o portaveu algun pilolo persiaca??.....joder, com demano, eh!!!
Re: MARMOLADA
June 22, 2007 12:46PM
Ni punxes ni botes, bambes. La baixada en teleferic, of course, els teus genolls t'estaran agraits de per vida. L'ultim cap alla les 16h, el primer cap a les 08h.
L'acces a l'estacio superior es molt facil. A l'intermitja, cal un o dos rapels sobre neu, que aquella hora ja esta toba per la soleia, caminadeta curta per les pistes fins l'estacio. Cap problema, facil.
Re: MARMOLADA
June 26, 2007 10:07PM
Ei Ei company
A la Marmolatta apart d'aquestes vies ke ta comentat en Josep Rigol, (Merci per la web), tens altres vies clessiques un pelet més dures, la vinatzer i akestes altres son maques però són un fart de grimpar, jo et rekomanaria ke li fotis un pegue a la Tempi Moderni és molt bona i maca, més maca ke difícil !! També per suposat i a fer absolutament la via ATRAVERSO IL PESCE, Una klassika extrema, però si domines els ganxos un pelet es passa bé, a mes és rapela tota la via. A per cert jo no miraria de buscar mes topos matojero aket any han tret un llibre nou de la Marmolatta ke segur ke el trobes per allà a Cortina. salut i kaaaardali nanu!!!!
Re: MARMOLADA
June 27, 2007 11:55AM
REs.... nomes comentar que aquest dies vaig buscant per internet ressenyes i informacio, usurpant hores del curro, jeje...i a part de la planetmountain (pagina super completa)...he trobat la pagina d'un guia on hi ha bastantes( 20?) ressenyes penjades de dolomites www.dolomitesmountainguide.com ....cliqueu en l'enllaç de free topos que trobareu remenant per la pagina.
Per cert, merci per les recomenacions d sorpres...pero la ATRAVERSO IL PESCE em sembla q no esta mi alcance.....ufff!!!quina por!!!
...be ja posats a demanar si algu ha fet la Brandler-Hasse la cima grande i la cassin de la cima oeste de lavaredo....preguntar ,si es va en estilo classico( VI/A2), fa falta pitons? ...en varies ressenyes he vist comentaris que estan pitonadissimes i que nomes fa falta portar baguetos i cintes per un tubo. Pero la veritat...no me lo creo...l'equipament classico tipic de joc de tascons i friends dels alien verd fins al Camalot 2 o 3....i fins i tot algun pitonillo por si aca deu fer falta,no? .... i com sempre merci per endavant!!!!
Re: MARMOLADA
July 23, 2007 10:53AM
Aquest dies he estat escalant per dolomites i com no, varem fer una visita a la marmolada...i varem passar nit al refugi falier refugi del C.A.I...com a tal tenen penjat una llista de preus oficial de preus de menjar i dormir del CAI amb les tarifes de federat i no federat. En aquestes tarifes s'especifica la possibilitat de "menu alpinistic"...es a dir el tipic sopar de refu amb primer i segon plat i tota la pesca...a un preu de 9,5 euros per persona federada. La nostra sorpresa va ser quan al demanr el sopar ens donen una carta rollo restaurant. Al preguntar per el tipic menu refu i la llista de preus del CAI oficial....em diuen q ells no ho fan....i que si es vol sopar ha de ser a la carta ( es a dir, entre 6-10 el primer, 10-15 el segon,5 o mes el postre, no se quan pel pa, etc...). Volia preguntar a la gent si aixo es normal, o ens han pirateat com molt em temo....i si es aixi ...doncs fer-ho saber a la feec. P.D: el dormir si que ens van fer tarifa CAI, 8,5 euros.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login