El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Via Casas-Chani (GRAN DESPRENIMENT)

Posted by Roca Negra 
Roca Negra
Via Casas-Chani (GRAN DESPRENIMENT)
April 30, 2004 01:22PM
El cap de setmana passat anàvem a fer la via Casas-Chani al Serrat del Moro (Montserrat), i ens vem endur una bona sorpresa a l'arribar a peu de via: els dos primers llargs han caigut a causa d'un enorme despreniment. Després, parlant amb el Salva (el guarda del refugi de Santa Cecília), ens ha dit que el despreniment s'ha produït fa poc més d'una setmana. De moment el terreny està força impracticable i precari, i ningú ha pogut pujat. Realment es veia tot bastant cutre. I sota el que era la segona reunió ha quedat un sostre que s'haurà de superar.
Llàstima del despreniment, ja que mai més podrem gaudir de la fissura del primer llarg i de l'espectacular i estètic diedre del segon llarg (tot ha caigut i està esmicolat als voltants de peu de paret). Jo ja l'havia fet tres cops, però m'he quedat amb les ganes d'escalar-lo per quarta vegada.
Una altra cosa: la variant d'entrada que s'havia obert a l'esquerra ha quedat molt malmesa i és totalment desaconsellable (hi havia gent que l'utilitzava com a inici per escalar la via Jordi Matas, encara que aquesta també tenia el seu inici en els dos primers llargs de la Casas-Chani des de que un antic despreniment va destruir la seva entrada original).
Així que ja sabeu: si tenieu intenció de fer la via Casas-Chani o la Jordi Matas teniu dues opcions: o desistir-hi, o obrir un nou itinerari fins a la segona reunió, amb un grau i una dificultat totalment incerts. Qui serà el primer a resoldre la incògnita?.




Edited 1 time(s). Last edit at 04/30/2004 06:14PM by (n/a).
KALAMONTSE
Re: Via Casas-Chani (GRAN DESPRENIMENT)
May 01, 2004 02:06PM
es cert acavo de baixar de manresa per monistrol i des de la carretera ja se m'ha fet evident que hi ha un desprendiment que abans no tenia controlat (sempre que pujo o baixo de manresa em miro la cara N). des de la carretera sembla força important aquesta esllavissada. be putada pq no havia fet cap de les dues vies... c'est la vie!!!
Boira
Re: Via Casas-Chani (GRAN DESPRENIMENT)
June 14, 2004 11:02AM
Algú sap quelcom més de l'entrada, és factible alguna variant per evitar aquests dos primers llargs?
kalamontse
Re: Via Casas-Chani (GRAN DESPRENIMENT)
June 14, 2004 03:10PM
em sembla que es pot entrar per una via del paca fent un llarg de Vé grau per despres flanquejar per terreny fàcil a la casas chani. o com a minim aixó vaig veure en una piada del mateix paca per internet.
si la fas explica alguna cosa, sort!!!
boira
Re: Via Casas-Chani (GRAN DESPRENIMENT)
June 18, 2004 10:04AM
Al final vam canviar de via, però de totes formes gràcies per la informació. Realment el despreniment és espectacular, es veu des de la mateixa carretera que puja al monestir. en fi haurem d'esperar a veure si algu s'anima a fer-la i explica com hi ha entrat.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login