El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Piada del 20004

Posted by Piante 
Piante
Piada del 20004
January 25, 2005 12:27AM
Integral fisurotes al Serrat del Moro

Segons diuen alguns, el diedre invertit de la Parera-Garcia i la bavaresa de la Circ Cric son les fisures més maques del Serrat del Moro (i de Montserrat). El diumenge passat l'Isra i jo vam volguer comprobar-ho així que ens vam plantar al peu de la Mas-Brullet per accedir-hi a la Parera-Garcia que comença a mitja paret. La Mas-Brullet, com sempre, amb el seu primer llarg hipersobat (per mi 6a, no com diuen algunes ressenyes de V/V+). En el tercer llarg, en comptes de montar "r" als parabolts vam fer reunió en un arbre que per l'esquerra dona pas a la Casas-Chani. Així ens vam situar-nos tot just a sota de la fisura inicial de la Parera-Garcia.
Encara que portàvem pitons semblava factible amb material net així que els vam deixar a la reunió. El primer tram consisteix en una fisura de V+ molt guapa pràcticament desequipada on entren tascons i friends a discrecció.
A dalt de tot arribes a un tascó abandonat que vaig agraïr doncs la fisura estava molla, després una sabina amb cordino, que també s'agraeix i al poc et situes en una minirepisa on hi ha una fisura. Com que no portava pitons vaig aprofitar per ficar uns quants microtascons molt junts i un microfriend per
donar moral a l'assumpte. Diuen que moltes merdes juntes fan una merda molt gorda... El flanqueig es veu possible en lliure així que li foto però la roca compacta no em permet ficar res. Després de 5 o 6 metros començo a pujar cap a amunt i em trobo amb una sortida en plan Fontainebleu, sense preses, tirant de "palmas"i amb roca xunga. No és molt xungo 6a/6a+ pero fa por. La calma hem permet superar el pas que dona pas a una repisa espaiosa. Però cap a amunt no hi ha res i cap als costats tampoc. Merda, desgrimpar ni fart de vi, pujar cap a amunt em fa pensar en el Gerber que es va quedar pillat i que es va haver de desfer la corda i el va haver de rescatar el Willow pujant en solo per un lloc més fàcil i tirant-li la corda per dalt. Al final opto per continuar flanquejant cap a la dreta on la roca desploma per sota i has de netejar les preses. Aconsegueixo passar, no és tant xungo com semblava, i arribo a un tram herbós i fàcil que hem permet arribar a la reunió.
No sé per on deu anar la original de la Parera-Garcia però ojo que el flanqueig que vaig fer és superevident i superputa i et pots fer mal.
Després d'algunes maniobres perque la corda anès per dalt i l'Isra no patís en el flanqueig de la mort, els dos ens reunim al peu de la següent fisura. Nomès mirar-la ja em fan mal les mans. Es tracta d'un diedre desplomat amb una fisura de punys i braços perfecte, però equipat amb burils i tacs de fusta que després treuré amb les mans (molesten per empotrar).
La motivació dona ales i després de empotraments salvatges arribo a la reunió en lliure. Ole!. Afortunadament em vaig envenar les mans però amb tot i amb això em deixo les parts desprotegides ben marcades pels empotraments i els avantbraços i les cames també. Segons la topo de la desnivel el llarg és 6c A0. L'A0 és més fàcil que el 6c, per tant deixem aquest llarg com a 6c.
L'Isra puja en artifo sense gaires problemes. Però quan ens reunim a sota de la Circ-Cric (que per cert, algú ha desequipta la reunió de dos spits que permetia assegurar-te) l'Isra està molt fet caldo i no es veu pujant per allà
encara que sigui de segon.
No passa res, és comprensible i no em sap greu. De totes formes li dic que com a mínim m'asseguri en l'últim llarg de la Mas-Brullet i després ja el desequiparé jo baixant, doncs hem decidit baixar rapelant.
I sort que l'Isra estava fet caldo perque encara que pujo sobrat la primera part de la fisura de la Mas, quan arribo a l'empotrament no sé com fer-ho i a més em fan molt de mal les ferides de les cames i els braços i al final em penjo. Guai, és possible que si m'hagués fotut en la Circ-Cric no l'hagués encadenat. Rapels cap a abaix i en un moment estem al cotxe.
Tora
Re: Piada del 20004
January 25, 2005 09:34AM
Ei...algú que hagi fet a vista i en rotpunkt la Mas Brullet pot dir què li va semblar de grau REAL la darrera tirada? jo l'he vista de 5+,de 6a+ i de 6b+, però em va semblar una mica més en comaració a vies d'aquesta forma i'o dificultat, simislars que he fet (taules de Gimnas-6b al xinacrró-o la CADE-6c/b a Agulles-).

A mi em va semblar 6c o més...
Piante
Re: Piada del 20004
January 25, 2005 02:53PM
Aquest darrer cop que relato en la piada no la vaig encadenar suposo perque estava trinxat, no podia encastar les cames ni els braços perque em feien molt de mal. Però fa un temps la vaig fer en rotpunk sense xapar pitons ni spits ni res ficat, és a dir, ficant friends. En aquest estil em va semlbar 6b/6c, encara que cal dir que me la coneixia d'haverla escalat un temps abans però amb la corda per dalt. Suposo que a vista pot ser un 6c ven bó per la gent d'aquí (ni ianquis ni experts chamoniards). Els que li foten V+ deuen ser uns experts en fissures yosemítiques o uns flipats perque aleshores la resta de la via es IIº i Iº...
Pero no et capfiquis en els graus, simplement és una fissura al.lucinant que mola fer-la en lliure.



Edited 1 time(s). Last edit at 01/25/2005 02:56PM by foroman.
Tora
Re: Piada del 20004
January 25, 2005 05:02PM
Ok..un bordillo a 200 mts...

Gracies per l'info.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login