El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Agulla de l'arbret.

Posted by JORDIK 
Agulla de l'arbret.
July 02, 2007 12:17PM
Hola,vull anar a fer la "Om Mani Padme Um" a l'Agulla de l'Arbret.No conec gaire la zona,he estat mirant i dubto entre anar pel camí de la travessa d'Agulles o anar primer al refu i d'allà tirar cap amunt.Tota la informació que em pogueu donar la agrairé molt.Adeu i gracies.
Re: Agulla de l'arbret.
July 02, 2007 04:48PM
Hola Jordik,
Encara que l'aproximació es una mica més llarga, paga la pena anar pel refugi, pujar per la canal fins a l'alçada de les Bessones i desviar-se a l'esquerra fins al collet entre les Bessones i l'agulla de l'Arbret. Un cop siguis al collet, has de baixar una mica per l'altre vessant. La via comença practicament al mateix lloc on comença la via Aitor que te tendència cap a l'esquerra. En canvi la Om Mani Padme Um tendeix a anar un pel cap a la dreta i es reconeix facilment perque les assegurances son químics sense xapes, es a dir tenen una mena d'anella cargolada com la cua d'un porquet.
El camí de la travessa d'Agulles es una mica perdedor per als que no coneixen la zona i es molt fàcil confondre la canal d'accés a peu de via.
Bona escalada !!

Joan
Re: Agulla de l'arbret.
July 02, 2007 09:40PM
el camí d'agulles és perdedor? però si hi ha marques vermelles cada dos metres!!

jo recomanaria anar-hi pel camí d'agulles, és més divertit.
Re: Agulla de l'arbret.
July 02, 2007 10:07PM
Masfi i Joan,moltes gracies per la informació,peró crec que necessitaré un tercer per desfer l'empat.Un altre sol.lució serà pujar per un i baixar per l'altre... ADEU.
Re: Agulla de l'arbret.
July 03, 2007 10:50AM
Hola,

Per si de cas la versiuó d'en Joan pòrta a confusió.

De cara a arribar al collet ENTRE LES BESSONES, has de passar per sota la Bessona INferior, el pas per darrere la Bessona Superior i rodejnat la Filigrana és molt més liós.

EN qualsevol cas, des del refu d'agulles estem parlant de distancies molt curtes.

respecte al TOUR agullòfil, millor de baixada, si et liues per trobar la via acabaras fent de jabalí enlloc d'escalar...en canvi de baixada, i amb el dia tant llarg com és ara, pots buscar totes les variants que vulguis de retorn a can Massana...

COMPTE amb el descens de l'Agulla, el rappel està a la banda dreta del cim, sota l'ARBRET, i es fracciona en dos ( el segon bastant llarg)...

Salut
Usuario anónimo
Re: Agulla de l'arbret.
July 03, 2007 12:00PM
Home, jo vaig anar pel cami d´agulles, es amb marques vermelles i prou juntes com per perdres, surts de la canal de les portelles i en 20 minuts a pas de vell (el meu) ja hi ets, totjust darrera les bessones, ara es pot anar per mes llocs, refugi, o coll d´agulles, tot son gustos.
feu bondat
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login