El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Falconera, St. Llorenç del Munt

Posted by Apicultor 
Apicultor
Falconera, St. Llorenç del Munt
January 19, 2004 11:28PM
Intento en libre a la vía Estenalles y abandono por sufrir un ataque de unas abejas asesinas que hay en una fisura del primer largo. Poca broma, como mi colega me aseguraba con el reverso en forma de autobloqueo, no me supo bajar y me llevé 7 aguijonazos hasta que logré descender destrepando mientras él me daba cuerda.
¿Alguien sabe si las abejas hivernan o algo así?
y luego... ¿alguien sabe si se escala toda en libre y qué grado sale?

Como las picadas no parecian afectarme después del incidente nos fuimos a escalar la via "Hernia Discal". Muy guapa y excelentemente equipada con parabolts y algún pitón. Salió toda en libre menos los primeros dos pasos con algún paso fino en diedro de VI-. No obstante, con pedales seguramente no pasa de Vº.
Atención a los últimos metros del último largo para los más novatos pues aunque es fácil en 20 metros sólo hay un parabolt.

Por el Coll d'Eres asomaban algunos árboles quemados. Al piromano habría que colgarlo de la estenalles en compañía de las abejas asesinas...
Laboira
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
April 27, 2004 07:19PM
Apicultor..... esa via es la que empieza con una fisura en una placa fina fina que se va a izquierdas?

MUERTE A LAS ABEJAS, Y AL PIRÓMANO Y ESO.....
Hola, me podrias decir a que altura de las estenalles esta esa via, no conozco mucho aparte de la Mola, soy de Sabadell y hace poco que escalo.
Gracias.
koki
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 23, 2005 10:00PM
Apicultor: Crec que heu confós la via ESTENALLES amb la FESTA DL PACA. ñes abelles hi fan festes amb els qui no ho saben...En qualsevol cas es una via a clavar i empotrar, de A2 i A3..ojo!

La estenalles és una entrada més a la dreta, per diedre poc fissurat equipat amb parabolts-espits. El primer llarg, per fer.lo en lliure, és hipertxungo ( més de VII+).
La resta de llargs es van podent tocar, donat que són panxes equipades a expansió Ae també, amb sortidetes en lliure.

Si voleu tocar en lliure el tema, es pot entrar per un a fissura en vertical, deu metres a la dreta, a clavar i amb burils, per flanquejar a friends per sota el sostre a l'esquerra, i acabar els darrers metres del primer llarg de les Estenalles. Surt 7a+ amb un pas de bloc molt dur en la unió de les dues vies.JO hi vaig caure tres cops després d'encadenar tota la altra secció..pot ser 7b+ o més..no sé..

La resta de lalrgs són més suas, amb algun tram molt llis..no vaig encadenar-ne cap però els moviments sortien, excepte algun tramet.

Lliure
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 24, 2005 03:29PM
Hey Koki, doncs no, la via que parla és l'Estenalles.
Ja sé que a la Festa del Paca hi ha un eixam però a l'Estenalles també, ojo pues! Dius aleshores que el primer llarg de l'estenalles deu ser 7c i els altres més asequibles, no?
Respecte a la variant d'entrada suposo que et refereixes a la fisura de la "Integral Fliping" fins el sostre per després continuar cap a l'esquerra. Ja m'ho vaig mirar per fotre'm però es veia xungo.
La que sí que he fet i és guapa de collons per fer en lliure és la "Integral fliping", encara que ho vam probar en top rope amb els friends i tascons ficats i el pas més dur a mi no em va sortir del tirón però al colega si. Pots veure la piada aquí: [www.caranorte.com]
Has fet alguna més en lliure per allà?
Lliure
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 24, 2005 03:36PM
José Luis tens un mapa de la zona aquí:



Si mires el mapa no surt la paret de la Falconera però està situada just a davant de la Font d'Estenalles. Prenent la carretera que va del Coll d'Estenalles a Mura a uns dos kilòmetres més o menys has d'aparcar el cotxe a mà esquerra en una gran esplanada que serveix d'aparcament i que està situada en una pronunciada curva que gira a la dreta. Però no és un lloc per iniciar-se, són vies de més d'un llarg i la roca és discreta en algún lloc. Això sí, si ja escales i saps moure't per vies "llargues" és el teu lloc.
Koki
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 24, 2005 05:38PM
Ei lliure,

Als Nadals vam tornar a la Estenalles i l'eixam, per la raska devia dormir.

Respecte al lliure, no vam tenir opció de fer res la darrera vegada ( es fa fosc i ombra molt d¡hora a la paret i no hi haviem comptat.

Si, la fissura d'entrada de la Fliping és la que dius tu...en el cas de la fliping vaig decidir anar en sentit oposat, a partir del sostre, perquè semblava millor roca, el que passa es que empalmar aquesta fissura amb la zona sostrets del primer llarg de la estenalles era un moviment molt morfo i anaves petat de la fissura invertida que és el sostre. vaig petar-me una mica provant i en els tres intents que vaig fer-li vaig pillar allà..la resta es fa..7c?no sé...7b em sembla poc i 8a ja és exagerat, el que passa es que a vegades en aquest tipus de via es colla molt més que en les d'esportiva pura...quan la encadeni ja ho veurem!

Tinc un colega per Sabadell que em va comentar que la fliping, el primer llarg, és guapo i de canto...ja miraré la ressenya i si tinc un mati perdut ens hi acostem fixe...

Salut!

paca
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 28, 2005 07:02PM
flipo que passeu en lliure per aquestes vies!!!!!

jO ESTIC PREPARANT UN PANORAMIC I SERIA INTERESSANT SABER TAMBE LA GRADUACCIÓ EN LLIURE. Del primer llarg de la "fliping" arran de sostre cap a l`esquerra es la Variant del Benito del 91,es a1 i te una sola expansió. iI si,el primer llarg de "la Festa del Paca" Pica una mica....
Koki
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 29, 2005 09:23PM
Ei Paca,

De fet sempre que hi anem és en plan "a provar". Si acabem apurant el llarg t'ho diré...

Respecte a la Fliping, crec que no la van fer de primer però els que la pien ja la van encadenar i era 7a+ del bo... La del Benito que dius és un xic més, quen caigui la piem...l'espit és el de la xapa negar de l'inici no?...de fet a la resta hi entra material del bo a cañon i es deixa provar...El més txungo és unir-la amb la estenalles...

salut i tibançao
PICU
Re: Falconera, St. Llorenç del Munt
January 31, 2005 12:00PM
Ei paca, que es aixo que comentes sobre un PANORAMIC d'aquesta zona?
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login