El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4

Posted by bullarolas 
Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
July 20, 2012 11:51AM
Bones! Adjunto la resse d'aquesta nova via a l'Aeri.

Escalada en vuit o nou atacs entre el març, l'abril i el maig d'aquest any, fixant cordes a mesura que guanyava metres. Els primers repetidors penso que s'enduran bona part del mèrit, a més d'un regalet que els he deixat a la darrera reunió de la via. Però per arribar-hi cal una mica de curro.

Roca bona, forats fantàstics a les plaques màgiques del primer terç de la paret a la dreta de la Trollryggen 90, després aquell sostre genial, força assequible gràcies a una sabina seca, un diedre clàssic i un esperó final llarg, molt llarg, genial, "tombadet", que crec que algú podrà forçar una miqueta més.

Els graus de la ressenya entre parèntesi són els de la primera, ja que posteriorment vaig escalar alguns llargs per mirar de treure'ls en lliure.

Espero que no deixi cap dels futurs repetidors indiferent. Disfruteu-la!

salut i calda
[attachment 1126 wave-riders-aeri-montserrat.gif]


Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 11, 2012 06:11PM
Primera repetició!! el dissabte anterior i vam anar amb el Rubén de monistrol i vam fer els 5 primers llargs, després de fer l'A4+ que vam començar en lliure però després d'una caiguda vaig acavar en artifo vam baixar deixant les cordes fixades per tornar-hi el diumenge, quan vam arribar a peu de via es va posar a ploure i vam treure les cordes i capa a casa.Dissabte següent i he tornat amb l'ajuda del brugaroles i el Subi. Vam entrar des de dalt ja que ens feia pal tornar a escalar fins a la pl. Catalunya i jo tenia tot el material allà. Quan hi vam arribar el llarg encara estava mullat de la pluja de divendres i vaig fer un tope rope per secar els cantos, després ja de primer vaig encadenar-lo i vam fer els 4 llargs restants, la via ha quedat de la següent graduació:

L1: escalar fins al segon parabolt i d'allà pujar en diagonal a la dreta fins a la fissura pujar un parell de metres i flanquejar fins a un plom per sota la reunió. material camalots del 0,5 al 2 i aliens semafor. 6B

L2 el mateix traçat que l'original. material camalots del 0,5 al 2, aliens semafor i algun tricamp.6B+

L3 part comun a amb la dels sostres i fissura d'A1 després del pito flanqueig de 6a fins a la R. material 3 pitons llargs i camalot 0,75 i alguna baga per arbres.

L4: material joc de camalots fins nº3. 6a

L5: alliberat previ muntatge del llarg. s'hi han deixart els ploms i un pitó. Utilitza0t joc de tricamps, aline groc, camalot nº1 i un pito curt falcat. 6c+

L6: escalar fins al parabolt i sortir recte fins al següent no seguir la linea de ploms. Joc de camalots finsnº1 i semafor.6b+

L7 sortir per l'esquerra de la reunió i en lliure dur fins a caçar un plom d'allà artifo fins al primer parabolt i en lliure fins la R. Utilitza't camalot nº3, algun tricamp, els ploms estan posats per fer l'artifo amb alguna sortida en lliure i algun pitonet falcat. Llarg expo a l'inici! 6c, A3, 6b

L8: V+

L9: igual que l'original, està tot posat menys el primer pitó.

çVia molt xula per apretar passant por! recomenable per fer forçant en lliure, (en artifo no ho sé) Salut i felicitats a l'obridor. En breu resse actualitzada!
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 11, 2012 06:14PM
a part del llarg d'A4+ els altres estan fets a vista des de baix, o els ultims 4 vam repelar per ells abans pero no hi vam deixar res col·locat! que no me enrecordat de dir-ho. apa salut
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 11, 2012 08:31PM
[attachment 1134 wave-riders-aeri-montserrat.gif]


Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 11, 2012 10:16PM
felicitats per la feina.Jo crec que,un cop alliberada en lliure,no s`hauria de fer en artifo...Que en fareu del "regalito"?
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 13, 2012 08:46AM
el regalito? molt guai material de Kop de Gas! doncs el farem servir en algun lloc o altre aprenent a fer artifo!



Edited 1 time(s). Last edit at 11/13/2012 08:47AM by roger.
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 13, 2012 08:50AM
Vaja machine!!!
Podrem veure això filmat? Ho dic pel subi que ara ho filma tot... :-)
Ja m'ho imagino, asseguran-te amb els ploms posats... Anant a base de "kops de gas"... ;-)
I a la caiguda de l'A4+ que et va aturar?
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 13, 2012 06:58PM
El va aturar un plom.... tot i que menda no hi era aquell dia.. Hi vaig ser durant la segona part.... quins nervis a l'A3+!

Paca! què vol dir que ara ja no es pot fer en artifo... !!! cadascú que passi com pugui!!

salut i nervis
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 13, 2012 07:00PM
X cert, el Subi ho ha filmat quasi tot... i hi ha alguns planos que hem decidit censurar directament... eh Subi!
Re: Wave Riders a l'Aeri, 285 mts. ED, A4
November 15, 2012 10:24AM
FELICITATS...el futur ja esta aquiiiiiiiiii!!!!

ROGER, tralla al VIATGE SENTIMENTAL...

FA anys vaig estar tocant una INTEGRAL en lliure:

LL1 ANGLADA: 7c o 7c+ fet al rotpunkt.BONISSIM
LL1 VIATGE SENTIMENTAL: 7c o 7b+...no encadenat, fet en lliure. BONISSIM, des del mig del llarg a la R és un dels llargs més sublims de l'aeri PACA...quin tros de bavaresa...
LL2 VIATGE SENTIMENTAL: Fet a trossos en toprope. Manca alliberar realment l'inici fins una mica sota on hi havia la llastra. De sota la llastra en amunt 6b...ara sense la llastra ni idea...i l'inici duret....pero amb bona roca!
LL3 VIATGE SENTIMENTAL: 6c ,encadenat, a vista i molt a muerte, amb reposos i després en toprop.
LL4 VIATGE SENTIMENTAL: 7a?, fet en toprope, de primer costa molt de assegurar bé, però és una rampa-vertical...
MACHIN-DIRECTA: 8a, esportiu...acabant a la reuníó de la directa
DIRECTA ( primer dels llargs de 7b) i sortint a la ANGLADA ll7(pas 6a): 7a+-b. Catxo i pas de flanqueig
ANGLADA ( ll8): 6b+. bonissim. roca brutal excepre pas final
ANGLADA (LL9) : 6a+. fissura, sense complicacions
ANGLADA (LL10 i sortint cap al cim directe per una buriada sana): 7a+, pas final molt a bloc.

Els primers llargs del viatge sortirien tralleros...els de dal no els vaig tocar per yuyu i perquè hi ha trams molt més llargs DURISSIMS i amb poques possibilitats d'assegurar be i sense expansions...

A MUERTE BOOOOOOOOOOOOOW...estic segur que hi ha una línia e lliure, classica, pel mig de l'aeri...i "empalmant" o fent integrals, fijho que surt...eh BULLAROLEITOR? Saluuuuut!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login