El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Aeri, Jan Cullell

Posted by getillo 
getillo
Aeri, Jan Cullell
January 21, 2004 11:04AM
Ahir divendres i avui dissabte, el meu company ("Ignatius Reilly") i jo hem fet aquesta via que feia bastant temps que no es repetia (el meu company va poder recuperar un maión que havia deixat feia 4 anys).
Tot i les altes temperatures, només hem patit calor avui al migdia.
És una via molt guapa i completa. Els 5 primers llargs es deixen fer bastant bé (el grau no és molt obligat) i després, l'A4 porta molta feina (suposo que ara una mica menys pq hem deixat algun plom). El següent llarg d'A3, amb una mica de gràcia, pot fer-se força ràpid perqué té bastants ploms posats (sortidetes en lliure i bla bla bla).

Info important: Ara es deuen necessitar almenys 15 ploms, uns 10 claus variats (extraplans, bong's, V's i bananes), algun ganxo i 5 xapetes, a part dels fisurers.
El llarg d'A4 té una mica més de 50 metres.

Si m'he deixat alguna cosa, segur que el meu company ho amplia.
Ignatius Reilly
Re: Aeri, Jan Cullell
January 21, 2004 11:04AM
Sobre fer-la en el dia s'ha d'anar molt per feina i sense gaire pes però hi ha molt perill de pringar perque a partir del A4 és complicat abandonar (desploma i les cordes de 60 no toquen paret).
El tram d'A2/A3 és xungo, així que conteu que és A3, o en tot cas l'A2 més xungo de Montserrat.
Torno a resaltar lo de la llargada de la tirada de clau, la sisena, doncs té molt més de 45 metres, com indica a la ressenya antiga de l'Extrem. Si algú està acostumat a escalar amb corda doble de 50 metres pot trobar-se que en aquest llarg hagi de fer ensamble per arribar a la reunió.
Amb quinze ploms es passa bé sempre i quan no et petin els nombrosos ploms que estan ficats (Alguns dels quals deuen tenir 13 anys). Nosaltres vam deixar dels nostres els que millor estaven per no trencar la roca, menys un de xungo per descuit, així que al tanto. El vivac d'hamaques mola fer-lo després de l'A3/A4 perque hi ha un pati impressionant. Vam arribar bé de temps sense fixar cordes(a les 20h) i encara que podiem haver montat el següent llarg fotia molt de vent (igual que al matí). Portar xubasquero, gore o windstopper per si les mosques. Aquest llarg si el feu al estil del "Getillo" és ràpid: només fotent un pitó i de plom a plom.
paca
Re: Aeri, Jan Cullell
January 21, 2004 11:05AM
felicitats,però el llarg d`A4 no passa de 45 metres i per cert,d`A4 en comparació a la resta de llargs d`Altres vies de la Paret es de rebaixes no trobes?enhorabona per la ruta,quina serà la seguent?...
Ignatius Reilly
Re: Aeri, Jan Cullell
January 21, 2004 11:05AM
Paca, nosaltres vam veure que el llarg tenia més de 45 metres i la meva corda no és de les seixantes curtes. Potser si treus totes o moltes de les cintes del principi del llarg la corda farà menys recorregut i per tant et sobrarà més però jo vaig deixar cintes al principi i quan vaig arribar a la següent reunió no em sobraven més de 10 metres de corda. En canvi de la corda del petate si que em van sobrar 15 metres o més. Respecte a la graduació a la ressenya original ja marcaven el llarg com a A3/A4. A tu et va semblar A3, a d'altres els hi semblarà A4. Això és el punt fort de la graduació doble. No soc un expert de l'artifo i personalment no et sé dir si és A3 o A4 perque molts ploms ja estaven ficats i no sé com estaven. Però d'A4 no passa i com a mínim serà A3. A la graduació del principi del llarg si que no estic gaire d'acord perque no crec que hi hagi ningú que aquella part li sembli A2. Però bueno, és la meva modesta opinió.
Paca
Re: Aeri, Jan Cullell
January 21, 2004 11:05AM
tens rao,però el grau cada dia es mes relatiu.també tens rao en que la primera part es mes d`A2.Però en comparació a altres vies d4e la paret,el llarg d`A4 es mës asequible.quant facis el mirall o la vudu veuràs de lo que et parlo.endevant!!!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login