El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Viatge sentimental, paret de l'Arei

Posted by getillo 
Bueeeeeeno!

Com que de l'artifo no en sabia massa us explico:
L0: ( de l'anglada) Surt 7c, el vaig treballar bastant i el vaig fer amb les cintes posades.
L1: Surt 7b, just al mig, no en el ganxeig, un pas o tram de bloc molt dur amb bon canto invertit i un truc on la fissura gairebé desapareix. el truc està en els peus i algun cantillo dificil de veure..., després. La sortida fins la r es una bavaresa preciosa de 6b, per cert, hi vam recuperar un micro de tres leves que algú s'hi havia deixat.
Ll3: Vaig clavar una p a l'inici, i vaig anar fent mig en lliure mig en artifo, entre ploms i espits ( no comento graus perquè aquest estil es ultraguarro). Sota la llastra es podia clavar una "P" bona i LA LLASTRA es just 6a+ expo i delicat, però tampoc n'hi ha per tant.... Just a sobre, hi ha un plom i fins l'espit ja decerix la dificultat. La part final d'A2 es v/V+ un mic terrós i a protegir amb friends grans. Crec que es pot fer tot en lliure però s'ha de treballar i mirar-ho, es força vertical i si caus encara que hi ha spits el vol te l'assegures perquè els ploms van acumulant traccions...
Ll4: va sortir 6c o 6b a vista però reposant als dos espits que hi ha. Des de la r vam col.locar un plom i a dalt es veu un cordinillo.. vaig sortir en lliure a caçar-lo i és una mena de pitonissa, just en una presa bona, com que ja no valia la pena parar-se a pensar, puges i hi ha un spit. Uf. No massa lluny hi ha un segon spit, si apretes les dents i llegeixes la roca, hi ha cami un xic a la dreta i en zig zag. Un cop sortit del segon spit no hi ha retorn, just al damunt ( un metre) pots clavar i arribes a un llavi vermell on un merlet estrany protegeix una entrada a la R5. Ojo, el pas per xapar la R es moooooolt llarg. Hi ha truc en artifo, en lliure es obligat i pots flipar si no veus aquest "truc". Jo sóc baix i potser miop ( no vaig veure com el PACS havia clavat la reunió. Cal bloquejar a sac, amb el seguro a cakl deu i vaig xapar amb els braços apunt de petar i el cap cremat. Ves amb compte o porta un gantxo...
L6: El col.lega va anar en artifo i el vaig desmuntar de nit. NI l'he tocat. La roca es poc sòlida. Ojo en anar a vista. Peces petites i bastanta feina.
L7: Es un 8a assequible, amb parabolts, es pot fer en A0, l'he fet de segon i de primer em talla, amb els braços rebentats, un puto flanqueig amb una xapa merdosa, per entrar a la R de la directa de l'amistat.
RESTA: Com que no hi havia ous de fer els altres llargs ( i menys en lliure) i voliem intentar sortir de la tapia en plan friki, et copmento una possibilitat. des de la Directa, fer els primers metres del llarg de 7b( parabolts,7a+ o 7b de molt de canto o A1 ( un tac i algun clau)), i flanquejar a la Anglada (pas de 6a)Són 10 metres i si estàs fort et sur a vista. Des de la R de la anglada el llarg seguüent es fa de 6b+ ( micros i xinxetes a la part de dalt, que es IV/V).
El següent llarg ( antepenultim) de la Anglada surt tot en lliure (6a+ o 6b. Cal un clau falcat a l'inici, friends migs i bagueta al mig, un universal falcat el darrer pas. al rotpunkt i a vista va costa-me un xic clavar-lo, et protegeixes amb una pitonissa de cordino podrit que ja hi ha...Hi ha bon canto i de fet amb molt de tarro no caldria clavar, tu mateix...
El darrer llarg de l'anglada es en lliure de Vº amb burils cutres i un micro sota un gran bolo marró. Si segueixes recte hi ha una burilada en bon estat ( del Pere Forts???) molt directa i que surt 6c o 6c+ fins el ULTIM pas, un llençament que em va semblar 7a+. No el vaig fer a vista, de segon, ni vaig baixar els 45 metres per fer-lo de nou. El lance es a bon canto i el pati sublim. La via acaba en la presa que pilles. La reunió és espectacular.

Apa, amb compte i que et vagi bé...el relat conjuga diversos intents i assaigs al Ll 0 , Ll 1 (amb assegurador), Ll 2 (amb el Benet Bech), el 8a de la Directa de l'Amistat ( amb assegurador entrant per la Machin), i una integral amb el Quim Aymerich (L3 i llargs de la Directa de l'Amistat, i Anglada fins al cim)cap al 1997 o 1998.

Oriol Pascual

paca
Re: Viatge sentimental, paret de l'Arei
April 29, 2004 08:25PM
Oriol:He alucinat amb el teu relat:CHAPO COLEGA!!!!!!

-Els ultims dos llargs són de llarg molt més facils que els primers i estan mes equipats,de totes maneres chapó de tibar-li per aqui en lliure!!!!!
senquiu Paca, la via s'ho mereix, i encara que molta gent no ho digui, l'estil de les teves apertures (apart que em semblaq ue ha evolucionat, com l'estil de qualsevol escalador que va madurant i aprenent)es ideal en el cas de intentar. Jo l'anomeno "artificial esportiu" ideasl per disfrutar, aprendre i on els espitu dónen una dificultat tècnica amb un risc controlat.

Evidentment vies més modernes com les de plecs, diables o la altra de l'Aeri, tenen aquest estil més madur i Alsinero que et comentava...jo aqquí ja no hi arribo...

Ah.. i de fet amb el Quim Aymerich encara hem d'anar a acabar els llargs de dalt...ara que està tant fort de pedals li diré que m'hi porti..la veritat és que per una mentalitat "esportiva" com la meva, i vistos de sde l'Anglada, els placotes dels dtres darres llargs feien respecte.

La via molt bona tu!!!!


Oriol
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login