El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

GAM de Diables

Posted by Raq 
Raq
GAM de Diables
July 03, 2007 04:35PM
Bones gent!
Algú ha fet últimament la GAM de la paret de Diables?
Com està d'equipament? M'han comentat que l'havien paravoltat i després havien tret el què hi sobrava.
Com han quedat les reunions? I el sostre?
Gràcies i bones escalades!!
Re: GAM de Diables
July 03, 2007 11:57PM
Cuando la escalé, hace ya cuatro años, el techo estaba perfectamente equipado a base de parabolts y algún buril. Eso sí, en los largos de fisura había que escalar y autoproteger. No creo que haya cambiado mucho la vía desde entonces, de hecho, tengo amigos que la escalaron hace poco y no comentaron nada especial sobre el equipamiento.

Tienes una piada que te puede interesar en la sección de "Croquis": [www.caranorte.com]

Suerte y a disfrutarla.
Raq
Re: GAM de Diables
July 08, 2007 11:09PM
Ei Ferran!
Realment tot està com quan la vas fer tu, amb el sostre protegit (amb parabolts i algun buril), les reunions amb parabolts i les fissures per autoprotegir.
Moltes gràcies per la info!!
GAM de Diables
July 16, 2007 01:20PM
Ahir amb el Xavi vam anar a tastar el buit d'aquesta via impressionant. La via està semiequipada i s'han tret moltes xapes de parabolts (com ha de ser en els llocs on no son necessaris) pq estaven posats al costat de la fissura. Algun parabolt protegint trams de placa i pitons en les fissures. Els trams d'Ae varietat de parabolts, burils, xapes recuperables guarres, un cordino enganxat amb un espàrrec i collat amb una femella; però en general són llargs molt segurs (parabolts abunden per davant de tot).

L1: ja vam començar la via fent el porc senglar per una fissura que no tocava. S'ha de baixar una mica i passar l'arbre solitari del mig de la placa per la dreta. Nosaltres vam anar per l'esquerra. Malgrat la ressenya dir que el llarg 1 era terròs allò ni si acostava era una fissura de pasar por, pq en qualsevol moment podies anar avall amb un bolo (tamany tele als dits). Finalment ja vam trobar la linia de parabolts que venia de la dreta i ja per terrasses herboses reunio a l'alzina.

L2, L3, L4: llargs molt disfrutons de fissura. A destacar la R2 en una cova romàntica. Màxim grau obligat potser V+ més que V.

L5: llarg que comences amb lliure per plaques tombades i de seguida ja vas "acerando" que es gerundio fins a sota el sostre.

L6+L7: flanqueig d'uns 10 metres de V+, aconsello fer-ho en lliure tot i que es pot fer en artifo, més que res per la sensació guapisima del buit i el bon i abundos equipament. Es assequible vaia. Un cop arribes a la R comença el llarg més clàssic de la via. Molt ben equipat (amb un estrep vam passar). Lu més puta la sortida. Has de fer un pas semi en lliure semi artifo nomes amb mans pq els peus encara pengen. Un cop el superes 3 metres i reunió.

L8, L9, L10+11: de la tònica dels de baix però una mica més dificils. El llarg més fi de la via es el 9, fissura estreta on els aliens o els friends petits queden molt bé. El llarg també te algun parabolt i un parell de pitons.

L12: fàcil trepada fins al cim.

Material: friends mitjans i aliens o friends petits. Algun tascunsillu tb vam posar. Per suposat estreps.

Non goa han zangoa
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login