El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Cade Diables

Posted by Gerber 
Gerber
Cade Diables
April 18, 2005 08:40PM
Avui hem fet la cade de diables amb el ramón.
És una via molt molt guapa amb roca bona, i ambient.
Ma sortit tot a vista menys al 7c que he caigut a l'últim pas xungo abans de xapar l'últim seguro. El pas és fàcil, però és difícil de visualitzar, si algú hi vol anar a probar d'ecadenar-ho a la primera, que aprofiti abans no plogui perquè on he caigut, he ben tacat amb magnesi el canto que no es veu.
Hem fet servir 14 cintes i encastadors.
Molt recomenable, especialment els 2 últims llargs que son brutals.
Re: Cade Diables
April 20, 2005 01:46PM
Hola Gerber,

Maca via no?


Aquest canto que dius, per on para?

Aquest llarg em va semblar MOLT txungo, amb un pas a bloc rotllo St Benet. El vam encadenar pillant amb esquerra un invertit al final de la fissura ( hi havia un cap d’universal com a seguro en el pas), i llençant cap a uns trencats bons a dalt a la dreta...

El primer del diedre què et va semblar? Nosaltres li vam donar 7ª+ pilós, donat que el pas del mig era el dur i la resta s’anava fent ( entrada a la R curiosa...) A estones semblava el secretivo!!

Vinga, salut
Gerber
Re: Cade Diables
April 20, 2005 07:40PM
Doncs pel que em dius diria que ho vaig fer igualet, el que passa és que sóc bastant llarg i potser per això em va semblar més fàcil. El canto que dic són els trencats bons que dius que hi ha a la dreta. Per altre banda com que no ho vaig encadenar, segurament em va samblar més fàcil el pas després de reposar dos minuts, tot i això tampoc el vaig trobar exagerat. Re, la meva opinio sobre la graduació d'aquest llarg no conta gaire fins que no l'encadeni. Ja hi tornaré.
El llarg anterior el vaig trobar xulissim, i com dius tu bastant pilós, però hi ha llocs on trobes reposillos. Deu ni do amb l'estirada que s'ha de fer per nar a buscar el forat eh (si és que ho vas fer igual). El grau em va semblar el que dius.

Vaya converses més fanàtiques, hostia!!!!
Re: Cade Diables
April 20, 2005 07:55PM
calla calla que les iemes em suen cada vegada qyue entro al foro...collons...merda de feina tot el puto dia aquí...amb el cap als nuvols...grrrrrrrrrrr!!!

¿Els reposets del llarg de 7a+ que dius..es veritat...i sort..perquèe ls trams són curiosos...a mi també em va fer molta gracia l'entrada a la reunió ( al diedre romet que hi ha abans se m'acabava la bateria i vaig enrar a la repisa amb el llum vermell a tope...jua jua...)

el seguent llarg vaig sortir inflat, i al inici hi havia una merda de clau...sues per posar tascons i al final arribes al bolt salvador..uns buril-bolt-buril...i el passet...i quan vaig xapar el pitó por por por...

Després d'un parell d'intents infructuosos el colega em va baixar a la R ( era el segion cop que estava a aquesta via, intentant el mateix pas...) i, amb els tascons i friends ja posats, i una cinta llarga penjant de la r, el vaog fer. Com que la r et queda al damunt si poses una daisy, pots xapar, amb la mà esq. empotrada i fer el lance ( be..tu en estàtic i no només per la llargada...bou!), al canto...

Per cert amb el Jaumet encara flipem del "passeig" que et vas pegar per paparres...ja tardes a fer la Zona de Incertidumbre....amb la teva "alçada" en un parell d'intents la tens al sac...no es extrema!

vinga mus veiem que me'n vaig al plafó amb el Jaumet!

salut, ja parlarem de vies apurables!!!
Ignasi
Re: Cade Diables
May 19, 2006 07:14PM
Vam repetir la Cade, amb una petita variant d'entrada. És una fissura visible a la dreta de l'original. Em penso que és una via del Paca. Roca cutre, té alguns seguros (un excèntric i un tascó aixafats, i un parell de pitons), i vam poder ficar algun pitó més, em sembla que un univ i una uve. En lliure queda de VI, o això em va semblar per la roca. De la R (tres espits) vam sortir recte amunt per una super ronya on te la jugues bastant. Recomenable pels amants de la ronya. En artifo no sé com serà, i la resta de la via crec que tirava per l'esquerra de la CADE. Això ens ho diria el Paca mateix.
El 7a+ em va semblar molt xungo, a part de per les piles, que si les tens les tens, per dos trams durs. Un al mig, amb uns passos llargs, i un altre a la sortida del diedre, a la plaqueta. Però veig que els que l'heu fet, l'heu confirmat, així que, ar tablon! Això sí, té aire.
Riu
Re: Cade Diables
September 12, 2006 02:01PM
Pels "sextogradistas" nomès comentar que el 7c del final són cuatre pasos just abans d'arribar a la reunió. És un díedre brutal, tècnic i desplomat que està pràcticament equipat on nomès cal posar una o dues peces (friends)...

I encara que sembli increíble no deu passar del 6b+/6c+!!!

Un llarg guapíssim. De fet, jo diria que més fàcil que el 7a+, una tirada amb pasos durs repartits a tot el llarg.
Re: Cade Diables
September 12, 2006 02:47PM
Truc de la CADE.

LLarg de 7a+: Xorreres genials, atlètiques, placa amb pas burrot, forats guapos i entrada a reunió després de un diedre arrodonit. es fa en Ae de parabolts excepte el pas dur de baix on hi havia un universal crec..

Llarg 7c: Buffff, més desequipat, amb uns parabolts al mig, algun buril i dos claus a caldo en el pas dur.
Es tracat de una fissura diagonal, molt vertical, un canvi de paret a la dreta on empotrem la mà esquerra a sac i anem pujant i pujant i pujant, quefdant bloquejats en invertit. Amb el clau al pit cal fer un "lance" fins uns tacs trencats a dalt a mà dreta ( m'han dit que ara hi ha un bolt abans de la reunió), i sortir , ja fàcil , d'allà a la reunió). El moviment dur era pillar el canto desde la fissura, i fer el lance...molt de pati. Jo em deixava una daisy penjant a la R per fer el pas assegurat i no caure...brrrer!

La via guapíssima, el més dur, apart del diedre somital, el diedre del tercer llarg ( 6b+), just després de l feixa inicial, mola dur friends grans...

saluuuut!
Re: Cade Diables
September 12, 2006 04:08PM
la via molt maca, i els dos ultims llargs brutals.
la vam fr amb l gerber fa temps i vaig flipar com apurava el bou, llàstima de l'ultim pas q no vas poderr fr a vista.
el llarg de 6b el vaig fer jo i vaig arribar apuradissim, sort d'algun bolt q donava molt confi.
L'ultim llarg em vaig deshidratar i ls mans no em reaccionaven, un drama fins i tot tibant de prussics.

via molt recomanable i amb ambient.

salut ia tibar

Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login