El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Info de la Cósmica

Posted by Jordi Alpino 
Re: Info de la Cósmica
September 12, 2006 02:40PM
Joer...aquesdt tram surt 7c+.

Un colega em deia que tenia bastant de color.

Crec que estem parlant de la tirada que surt de una sabina, puja per un diedre ( Ae) amb forats rotllo xincarró, i antigament anava a l'esquerra en bavaresa ( A2/v+), atacava una placa desplomvertical de plans de Ae i algun falcat, i acabava en una llastra de v+ que fa reunió en una repisa...¿Té parabolts?

Osti, abans els burils estaven apunt de petar, i hi havia alguna baga llarga per apropar algun xapoatge al que no s'arribava...recordo a últims d'estrep fent MARTELL-TOOLING intentant caçar la baga en qüestió...degut a això vam acabar fent vivac en la repisa...i l'endemà la resta "clavant" 20 claus en una tirada ( la més llarg i desplomada)...joer com canvien les coses...i parlo del 1998 o 1999!
Re: Info de la Cósmica
September 12, 2006 04:39PM
si, es la mateixa tirada, els parabolts (4 o 5) són a la placa final abans de la llastra V+, la 1º part del llarg està equipat amb burins i pitons. Al llargs de sota tb n’hi ha un per tirada i en el següent llarg un altre al mig. Després desapareixen fins l’últim llarg, on part del Ae es pot fer pels parabolts de l’esquerra. Totes les R's (excepte 7 i 8) tenen almenys un parabolt o espit nou.
La via ha canviat mogollon, de fet ara el mes dur és el 6a+ de la TIM.
Re: Info de la Cósmica
September 12, 2006 05:11PM
Eiii Riu, jo no he dit que la vaig fer sense clavar, dic que es pot fer. Avui jo hi tornaria sense martell, la setmana que ve ja no ho se, els claus apareixen i desapareixen.
Vaig clavar 3 passos: al L6, a prop d’un cap de buri que no vaig veure fins després i dos mes al L8 on si t’estiraves posant els peus en dièdre pots arribar al següent clau.
Re: Info de la Cósmica
October 29, 2009 12:33PM
Dilluns vam repetir-la i la veritat és que la via mereix tota la passió i les ganes acumulades durant tants anys. Ambientasso garantit, aranyes penjades sobre un abisme d'infart.
Vam entrar per la Lluís Creus (la canal es fa bé a pèl, el primer llarg és equipat amb corda fixa). Vam començar tard el dilluns, vam fer bivac a la repiseta (dues persones no hi queden malament) i vam deixar els llargs de curro per dimarts. Sabíem d'una ascensió abans de l'estiu en només 7 hores (també per la Lluís Creus... pinta a rècord de velocitat del Katacrac... que és això, un puto crack!
Només vam clavar tres passos, (una V gran i un plàtan) tot i que portàvem joc de camalots fins al #4 (#1, #2 i #3 repetits), joc d'aliens complert i també de tascons. 3 plaquetes recuperables i res de ganxo ni espitador. Només queda una R amb els burins originals, la resta o estan reequipades amb parabolts o tenen a més dels burins, un espit. Tampoc és que hi hagi molts claus emplaçats, simplement és que amb els friends, els aliens i estirant-te un pèl, vas passant.

p.s: La xapussa del Tarragó no emprenya fins que arribes al bivac on la Còsmica es creua amb l'Àrea Reservada. Tenia entès que el llarg d'A4+ només comptava amb una expasió a l'arribada a l'R de l'Arcoiris i d'entrada ja li veus 4 parabolts sortint de la repisa.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login