El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

cosmica a la paret de diables

Posted by aniol 
cosmica a la paret de diables
March 13, 2006 10:14PM
a veure si hi ha algu que l'hagi escalat recentment i em pot informar de la via en general, gràcies
TR
Re: cosmica a la paret de diables
March 14, 2006 03:26PM
Hola,

Ja fa dies d'aquesta ascenció, però et detallo algunes qüestions atenir en compte.

Entrada original.Roca discreta, fins a 6b+ en lliure bastant aventurer

Entrada per la Canal de la TIM: Més pràctic si es vol anar per feina.2 llargs de 3/4 amb arbres i algun ressalt, canal guarrilla potser amb alguna corda.

Ll3: 5º/A0 o 6a+ en lliure, cal alguna xapa i hi ha pitons. Es fa reunió en un arbre, a l'esquerra, a l'inici de la repisa on també desemboca la entrada original.

ll4: Fissura oberta, en bavaresa i empotrament. 5+/A0e, a A1 amb megafriends, o 6a+. Reunió en repiseta. Aquest llarg igual que el nanterior, va ser COSIT a parabolts,i graduat de 6b+ pel Tarragó. Crec que s'han tornat les coses a lloc. Abans hi havia dos burins i es protegia amb friends grans o cebes. Es molt guapo i yoshemític encara que curt.

Ll5. No hi ha res. 4+ amb algun pas de 5º, ressalts una mica trencats però sòlids, clavant un o dos claus en els passos que es superen es passa prou bé. reunió en arbre un xic més penjada...

ll6. Es pt fer en un o en dos llargs. Jo et recomanaria fer reunió després de l'Ae.

Ll6. Bis: Tram en lliure o combinat de A2/5+, tacs o claus grans (un parell), Ae molt cutre ( recomanable antena, jo soc baix i vaig pillar bastant sense ella i amb buribns molt vells), alguns falcats i fissra de 5+ de friends petits fins a reunió, en repisa apta per a vivac.

Ll7: A1+ i Ae, algun clau i algun tascó, semiequyipat en general...Reunió en repìsa inclinada, en burils...

ll8: Entre A2 i A3, més que bres pel curro i el desplom. Hi ha algun clau i algun burí, i depèn del darrer repetidors pot estar més o menys equipat. Segons les falques ( mitges) que duguis hauras de fer més o menys flors de claus. MOLT DESPLOMAT i treballós en general però gens exposat...Entrada a reunió curiosa però amb solució...

ll9: Curt. Pas de sostre i Ae fins a reunió molt penjada.A2(un pas) al sostre amb friend en bona fissura invertida.

Ll0: Burilada fins al cim amb flanqueig de 5/4º al mig, pitjot per al segon que per al primer. Arribant al cim hi ha un buri en una baumeta ( IVº), ojo que si el xapes sense una cinta allargada fa que les cordes freguin molt i des del cimn a la R et sens malament...

Material: depèn de si ets bo i valent amb micros. Si sou una cordada normal dur 15-20 claus variats ( v i u sobretot i algun plà), falques variades, algun tac, alguns friends variats alguna xapa, cordinillos, algun gantxo, algun tascó mig, etc.

Horari. Nosaltres en Novembre vam pillar, vam fer fins al llarg 7, vam dormir a la repisa de la R6 i vam sortir l'endemà. No sé...depèn de si vas provant en lliure o vas per feina...

Lliure. Brutal apurar-ho. Els llargs del desplom els marca de 7c+,7a+,7c,7a+ i 7b+ el darrer...ni idea...

Via inhumanament bonica i aèria, un festival de pati, relativament segura excepte el Ae del llarg 6 bis (dur burilador???).

Sort. Consulteu el estat ( equipament) a Sta Cecília, com us he comentat pot variar en funnció de les anteriors ascencions, nosaltres la vam trobar practicament sense claus...
aniol
Re: cosmica a la paret de diables
March 14, 2006 06:38PM
gracies per tota la info. La via te molt bona pinta. inga salut!
Mohawk
Re: cosmica a la paret de diables
March 14, 2006 09:50PM
Si els parabolts del Tarragó els han deixat a l'Ae, aquest és força segur...Afegir que a l'últim llarg hi havia un buril petat, almenys fa 4 anys, no se si alguna ànima caritativa ho ha arreglat, si no una bona estirada o gantxo al cap del buril...

Sort i a tibar-li!!
TR
Re: cosmica a la paret de diables
March 15, 2006 01:28PM
Hola,

Em sembla recordar ( en el fam´s debat sobre el reequipament parcial de diverses vies degut a l'equipament de la Tarragó), que el tema dels parabolts s'havia "resolt" ( Paca Dixit)...no sé...en qualsevol cas convertir aquella Bavaresa-fissura en un totxo em sembla impresentable...

Respecte al buril petat, crec recordar que era un o dos després del flanqueig. Vam passar amb un gantxo, també hi hagués entrat un plom i em sembla que era un moviment de 6b/c...

Salut i a gaudir
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login