El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Puigmal al Cavall

Posted by ferrans 
ferrans
Puigmal al Cavall
November 08, 2004 02:55PM
Bonica vía de fissura. S´arriba a la primera R pujant per la canal mitjançant matojo-tracció. Primer llarg, V+ amb assegurances antigues i allunyades, però és possible autoprotegir-se en molts llocs. L´arribada a la segona reunió és desplomat, però es pot autoprotegir amb tascons i un friend mitjà. Segona R molt cutre, amb un arbret de 6cm que es mou, dos burils (un es mou) i un spit a Cuenca. Inici del segon llarg desplomat però ben assegurat. La sortida en lliure té un pas fi, que amb un microfirend es protegeix bé. Tercer llarg, una fissura que es converteix en xemeneia, sense seguros en 20m fins la R (només pots posar un parell de tascons a mitja xemeneia). Molt de coco. La tercera R és dins la cova. El següent llarg comença en xemeneia, i quan aquesta es tanca i desploma, has de sortir a l´exterior i penjar-te d´un burilejo. MOOOOLT AERI, però hi ha molts seguros, burins i tacos de fusta. Un parell de friends mitjans s´agraeixen molt. Després d´una sortida en lliure facililla, s´arriba a la R. Els dos últims llargs, cosits a parabolts, que en general substitueixen les pitonisses d´expansió originals (ben reequipat, sense voler entrar en discusions).
En general una vía molt maca, especialment els 4 primers llargs, on l´autoprotecció està a l´ordre del dia. Amb un joc de tascons i tres friens es passa. Les R fan por i s´haurien de reequipar, i tot i que en progressió s´agrairíen més seguros, amb el que hi ha i currant-s´ho surt, i fa que sigui més divertit. Molt recomanable
Sort i a tibar!
La Haine
Re: Puigmal al Cavall
November 08, 2004 05:14PM
...hey,hey,hey...la meva primera via al caball!!!..és cert que les reunions fan por, per això la repetiré i a la segona r li fotré un spit...per que cal (ctrec jo, digueu-me si m'equivoco)...la xemeneia és impressionant i la sortida de la cova penjat d'un troç de corda de canem..superb!!..genial via per fer el caball...molt històrica i indispensable per ser un bon montserratí,je ,je,je!!..de segur que no us trobeu cap cordada...però al vostre costat ( punsola) hi poden haver 6 o 7..Salut!
Re: Puigmal al Cavall
November 08, 2004 05:40PM
A mi també em va agradar. Però la vaig trobar una mica dura, sobretot perquè no portàvem el material "ideal" per fer la via.
Si la tornes a fer i portes l'espitador millor fot-li dos espits a la segona reunió, així la penya quan vagi a fer la xemeneia patirà una mica menys.
La Haine
Re: Puigmal al Cavall
November 09, 2004 05:16PM
..La reunió d'abants de la xemeneia està equipada, i amés el factor 2 està protegit a l'entrada d'aquesta per un spit..jo em referia a la reunió d'abants...la d'un arbre fet pols...ah, la sortida de la xemeneia és flipant, hi ha un bolo "romo"...hi la xemeneia es pot prtegir amb un alien groc o vermell..o verd, no ho recordo..lo ideal és que porteu els tres...apa..Salut!
Re: Puigmal al Cavall
November 10, 2004 11:34AM
Ups! m'he confòs. La veritat és que ja fa una mica de temps que la vam fer i em fallen les neurones. Però em pensava que la segona reunió que vam muntar era abans de la xemeneia...
Re: Puigmal al Cavall
September 02, 2007 11:14PM
passo info de l'equipament de la via (feta avui)
L1: Un bagueto (l'hem pujat sense encordar-nos)
L2: 3 claus (alguns anteriors a la neteja del tarragó?)
L3: 2 claus (el primer protegeix el pas de sostre i el segon l'entrada en flanqueig a la R3)
L4: 3 expansions
L5: exp. + pont de roca + tac de fusta + exp (fisura desplomada, afegir camalot 3 i 4) + clau (diedre superior, a collar amb cordino)
L6: equipat
L7: equipat

Totes les R menys la primera són rapelables.
Per nos, grau obligat V+/A1
viote, como no
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login