El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

via Puigmal al Cavall Bernat

Posted by freeatempt 
freeatempt
via Puigmal al Cavall Bernat
August 26, 2005 11:01AM
Algú l'ha fet en lliure? No sé si és que estic molt fluix o el 7a del desplom que hi ha després de la fissura és molt dur. Els graus, amb joc de tascons, friends, plaquetes recuperables i corda de 60 metres són els següents:
L0 trepada de MT4 (Matojo tracción 4) sense assegurar.
L1+L2 Vº, 6a escalada delicada perque està poc assegurat i tampoc t'ho pots protegir quan vols. Després sortida de la "R1" delicada (6a).
L3+L4 Vº, 6b+ Xemeneia Montserratina que es va fent més estreta (Vº) fins a fer-se fissura desplomada que s'acaba. Llavors el pas dur en placa desplomillo amb un pas llarg que si no arribeu pues 6b+, si sou llargs seguramente menys.
L5 7a?????? pa flipar, vaig fer uns quants A0 als desplom (6 o 7). Ho vaig veure molt dur per ser 7a.
L6 fins el cim 6c, segons alguna ressenya que vaig veure en algun lloc i no recordo on. No el vaig probar a muerte i vaig fer algun A0 però es veia factible. Llarg de navegar buscant el camí.
Molt dura en lliure pel desplom aquest. La resta guapo.
joan
Re: via Puigmal al Cavall Bernat
August 26, 2005 11:39PM


El llarg que dius, en lliure, és 7b. L'últim sí que em va semblar 6c.
freeatempt
Re: via Puigmal al Cavall Bernat
August 28, 2005 07:51PM
Vaaaaale, així que és més de 7a! Es que a l'article de la "Sinivel" de l'Armand Ballart deia que en lliure sortia 7a...
crash
Re: via Puigmal al Cavall Bernat
September 02, 2005 02:10PM
Hola,

En les primeres ressenyes i rumors, aquesta via la va apurar el Alsina i potser també els de Manresa. El llarg clau va ser graduat de 7b+, i no crec que sigui molt menys (sovint els graus es posen no en rotpunkt estricte...).
Re: via Puigmal al Cavall Bernat
July 10, 2006 12:41AM
ahir vem estar per sant antoni, despres de fer la perez-vergés, i a nles piades de l'ermita llegi que algú havia trinxat els parabolts de les reunions, xo s podien protegir b amb friens i tascons. algu n sap rees???
Re: via Puigmal al Cavall Bernat
July 23, 2006 01:55PM
Ahir ens hi vam acostar amb rl marc. La via molt maca i el dia va acompanyar, tot i q vam have-nos d'esparear fins la 1 am perr poder començar, molt calor.
la R 1 i 2 nan dixat els burils, perr o no hian bolts, tot i quetens l'arbre al costat. la 3ª m la vaig saltar. la 4º, dins la cova, es prou segura, li han dixat un boolt i tots els filferros i cordes. La 5º te un bolt i un spit, i la 6º també.
la vaig veure factible en lliure, ho vag fer tot en lliure hi ha vista fins al 6c, el 7b DURÍSSIM. tot i estar els cantos magnesiats no li vaig veure color a l'entrada del desplom?

En fi, del tot recomenable i segura.-

SALUT I A TIBARRRR
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login