El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

equipament via Puigmal

Posted by edunz 
equipament via Puigmal
September 02, 2007 11:26PM
passo info de l'equipament de la via (feta avui)
L1: Un bagueto (l'hem pujat sense encordar-nos)
L2: 3 claus (alguns anteriors a la neteja del tarragó?)
L3: 2 claus (el primer protegeix el pas de sostre i el segon l'entrada en flanqueig a la R3)
L4: 3 expansions
L5: exp. + pont de roca + tac de fusta + exp (fisura desplomada, afegir camalot 3 i 4) + clau (diedre superior, a collar amb cordino)
L6: equipat
L7: equipat

Totes les R menys la primera són rapelables.
Per nos, grau obligat V+/A1 o 6a/A1e... brrrrfff...
viote, como no
Raq
Re: equipament via Puigmal
October 15, 2007 12:38AM
Ei Edunz!!
Gràcies per la info de l'equipament de la Puigmal!! L'he llegida aquest matí, just abans d'anar a fer la via, i la veritat és que m'ha tranquil·litzat el saber què hi trobaria!!
Per cert, en el segon llarg sols hem trobat 2 claus. potser el tercer no hi és? Cap dels dos de la cordada l'ha vist!!
Tot un viote!!
Re: equipament via Puigmal
October 15, 2007 11:01PM
quan la vam fer hi havia tres claus, però el company que anava de primer se'n va saltar un.. potser no l'heu vist? potser no m'enrecordo bé? potser no ve d'un clau? ciau... un viote, això si
Raq
Re: equipament via Puigmal
October 15, 2007 11:21PM
Doncs realment no ve d'un clau, tens raó, i més en aquell llarg que es pot auto-protegir!!
Re: equipament via Puigmal
April 19, 2013 10:26AM
La Puigmal va ser la meva primera via a parets, fa 29 anys. Anàvem l'Ernest i jo i va ser una bona aventureta, sortint de nit i amb caiguda inclosa de 8 metres a l'inici del 2n llarg (la meva primera caiguda!)... Vem coincidir amb l'Alsina i el Rosso, que la intentaven en lliure. Recordo que el llarg de la fissura desplomada el van cotar de 6b+ (ressenyes d'ara marquen 7a?), però el primer llarg d'artificial (ara 7b+) no els va acabar de sortir.

Dimecres la vaig repetir amb l'Eva i la recordava tota tal i com és. Curiosa la memòria que em reté tots els detalls d'una escalada de fa quasi 30 anys, mentre no recordo quasi res de vies que fa pocs mesos que he fet!

El reequipament del David Tarragó el trobo bastant correcte, excepte la sortida del segon llarg que ara només té un pont de roca ja vellet i els aliens no queden massa bé. Crec que un parabolt allà per sobre del pont de roca donaria homogeneïtat a l'equipament evitant un possible factor dos sobre la reunió i està sobradament justificat ja que allà sempre hi havia hagut pitons i algun burí.

La via la vem trobar així:

1r llarg: V+ amb dos pitons (un de mig trencat), però es pot assegurar molt bé.
2n i 3r llarg: 6a, els vem empalmar (45 metres), pont de roca a la sortida, pitó just abans del flanqueig a la reunió i 3 parabolts a la xemeneia del 3r llarg.
4t llarg: parabolt, pont de roca, tac de fusta i un altre parabolt, entra algun friend bo. Fisura desplomadeta que ens surt en lliure.
5è llarg: tot equipat, fem 6 o 7 pasos d'A0. En lliure es veu dur, 7b o 7b+...
6è llarg: tot equipat, haig de fer un parell de reposos, 7a.

Material: joc de tascons, joc d'aliens i camalots fins #4 (el #4 és prescindible...).

La baixada per la Canal del Cavall reequipada amb maromes gruixudes, molt còmode!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login