El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

VIA REINA D'ESCÒCIA AL BISBE (MONTSERRAT)

Posted by Roca Negra 
VIA REINA D'ESCÒCIA AL BISBE (MONTSERRAT)
July 19, 2010 09:35PM
Hola a tots,
M'agradaria repetir la via Reina d'Escòcia al Bisbe de la cara nord dels Frares Encantats (Montserrat). Algú que hagi fet darrerament la via em pot donar informació sobre com estan actualment els llargs d'entrada?. Estan en força mal estat?. Agrairia aquesta informació i qualsevol altre sobre la via.
Salutacions a tothom.
Re: VIA REINA D'ESCÒCIA AL BISBE (MONTSERRAT)
July 19, 2010 11:05PM
Osti pos jo la vaig fer amb el D.Hita ja fa una pila d'anys....
Els llargs d'entrada els recordo guarretes. I fins i tot em sembla recordar una erre precària en un arbre cremat. Després Ae a tope i sortida molona per la boleta final.

En fin una via que ni fu ni fa. Aixó sí amb bones panoràmiques. i a l'esquerra un projecte ben xulo del Callado i el J.E.Castellnou en artifo difícil que al final va quedar en agua de borrajas..Llàstima!

Doncs apa que la disfruteu.
Re: VIA REINA D'ESCÒCIA AL BISBE (MONTSERRAT)
July 20, 2010 09:14AM
Nosaltres ens hi vam posar l'estiu passat (o fa dos...). La canal d'entrada és una mica guarra, costa de passar entre les plantes. Però la vegetació ha crescut i et pots agafar i assegurar bastant bé. Com he dit abans, el principal problema és passar en mig de les branques. La segona reunió (que era la que estva precària) es pot muntar força bé en arbusts. Al 3r llarg se'ns va petar una xapa, ho vam arreglar escanyant el que quedava de la xapa.
Hi vam anar a la tarda i se'ns va fer tard, o sigui que vam baixar des de la R3. El er llarg ens va portar més feina del què pensàvem. Les xapes de l'artifical es veien prou bé.
Re: VIA REINA D'ESCÒCIA AL BISBE (MONTSERRAT)
July 31, 2010 11:35PM
Gràcies per la informació. Avui finalment ens hem animat i l'hem repetit. Aquí teniu un breu resum:
1r llarg: per la canal d'entrada. Està raonablament bé. Màxim Vº al principi.
2n llarg: seguir per la canal fàcil. Et pots assegurar bé. Màxim IIº-IIIº
3r llarg: al principi mig Ae mig en lliure. Pas obligat de V+ entre dos burins. Després en lliure. No hi ha res, a equipar com es pugui.. Llarg d'Ae/V+.
4t llarg: burinada d'Ae. Una sortideta fàcil en lliure a la meitat del llarg.
5è llarg: burinada d'Ae. Algun pas obligat en lliure de V+.
6è llarg: burinada d'Ae, sense més.
7è llarg: al principi Ae, amb un pas de plom posat. Després lliure força obligat de V+. Algun pitó i burí allunyat. Entrada a la reunío molt delicada de V+ iamb el darrer burí lluny.
8è llarg: després de tres passos d'A2e sortida en lliure de V+ molt obligat i exposat (possible caiguda a una gran repissa des de bastant amunt)
En definitiva, una via clàssica, força aèria, i amb molt burins, alguns bastant rovellats, d'altres no, i amb alguns pitons, els quals t'has de mirar bé perquè deixen molt que desitjar. De material vam utilitzar el camalot 0,75 i 1, dues plaquetes recuperables, bagues savineres per a la canal, i moltes cintes.
Via totalmet recomenable per a clàssics montserratins.
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login