El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

aresta arcarons

Posted by xavifarre 
aresta arcarons
December 18, 2007 03:34PM
Bones! Algú ha fet últimament aquesta via al plec superior. És realment dura d'equipament i psicològicament o hi ha més mite que res? Creieu que és força expo com he sentit (sempre tenint en compte el garu que marca, evidentment si fas 7a a vista vas sobrat)?
I per últim fa falta materia tipus micros, pitons o xapes?

Gràcies i Bon Nadal
Re: aresta arcarons
December 18, 2007 03:43PM
ostres fa molts anys q vaig fer aquesta via i t'asseguro que no feia 7a a vista (poder ni 6b). vaig portar els alliens i recordo que en el llarg que em van dir que era el més expo (crec q el segon) em van anar molt be.
la sensació en acabar la via va ser, com molt be dius, de més mite q altre cosa, pq la via la vaig trobar molt guapa i la vem fer tota en lliure a exepció del darrer llarg...

no t la perdis, és obligada visita de la sud!!!
ja explicaràs que tal està ara!
Re: aresta arcarons
December 18, 2007 03:50PM
per mi és una de les vies més maques que hi ha a Montserrat: a la propia estetica de la linia de la via li has de sumar la bona roca, la relativa exposició i l'ambient de sol.litud que moltes vies de Montserrat ja han perdut. Tot el que es pugui dir és poc...
Està reequipada de fa un temps amb parabolts fet que dona una mica de moral, pero les navegades en placa de IV/IV+ les tens assegurades. Si tenim en compte la llargada entre xapes si que podriem dir que és una mica expo, pero la exposició mai supera el IV+ i on es posa tiesu sempre hi ha quelcom, no cal ser un escalador de 7a per poder-la fer, nomes cal anar mentalitzar per navegar en IV+. Recordo, que vaig posar un friend 1,5(Wild Country) i algun tasconot mitjà, pero a part d'aixó gairebé es pot dir que està totalment equipada.
Si la fas no et defraudarà, en pots estar segur. Es una via que un cop l'has feta la recordes com un petit tresor que guardaras per molt temps...
Fins aviat
nenivan
Re: aresta arcarons
December 18, 2007 06:20PM
Si fos una via d'escalada esportiva la faries REGALAT. Ves-hi home! Estic egur que tens el nivell físic suficient, o més aviat excel·lent, per fer-la. I mentalment no crec que tinguis problemes. Però no caiguis! (on mai has caigut).
Re: aresta arcarons
December 18, 2007 06:24PM
estic d'acord amb molts comentaris!!
Grandiosa via amb bona roca! la recordo tota en lliure fins a 6a! menys la surtida de l'ultim llarg que si no recordo malament eren un parell de passos d'Ae o 7a bloc comenten por ahí.
Pel que fa el tema de l'exposició estic dacord amb en Nenivan fins a IV+ tens que escalar i no pensar en res més.
Jo sí que recordo el segon llarg com el més expo ja que hi havien tres expansions a la sortida (antic Ae) i llavors no trobaves res més fins un pitó uns metres abans de la R2(bastant finet)!! espero que segueixí així!!
Apali, si et serveix de quelcom? això sí, és una visita obligada!!
Ja diràs que tal!!
salut
Re: aresta arcarons
December 18, 2007 11:10PM
Posats a demanar piades, algú sap com estan la directa sagitario al plec superior i la Antonio Garcia Picazo al plec inferior?
Veig que formoan confia molt en les meves possibilitats i li agraeixo, esperem no caure!
Gràcies per l'informació i bones escalades.
Re: aresta arcarons
December 19, 2007 11:40AM
Aresta arcarons: El "bloc " de dalt és un bon 7a santbenetero..o potser era l'alçada que em feia apretar més..una mica més txungo que la gorra final de la Gam del Bisbe...del pal. Si et fa angunia amb algun clau falcat pots assegurar-te una miqueta més el tantu al 6a que diuen expo...la roca genial...

La Sagitari no la recordo reequipada. els burins estan sans, mola algun micro i a la entrada a la R3 ( forat) hi ha un pas llarg en Ae i si vas en lliure ( 6c+ o 7a), mola per la dreta. Enmig de molts llocs trobaràs petits "reblons" que crec que es poden llaçar per apropar Ae's. Hi ha un tram de A1/6a a dalt on pots clavar un plà o bé posar algun alien ( nosaltres vam clavar...surt 7a o 6c+ una mica mental...es fa prou bé)

HI ha una via una mica OBLIDADA, la ROSAURA...roca una micxa trencada i equipament vetust però una linia molt bonica...en lliure ens van dir 6b`i la veritat es que deu n'hi do com vam apretar ( 6c??). CAlen claus i encastadors, alguna falca.

Sobre la PIcazo al Plec inf..crecq ue encara son tot burins i alguns spits...compte en no confndre't amb la "mares del Sur". El ram més dur és al ll1, una escapada de 6a+ o 6b just als primers seguros. Després l'ae amb algun pas llarg i sortidetes concretes sense més trascendència..via bonica però potser una miqueta monòtona si es fa sense alliberar...

Si t'interessen aquestes vies una PETITA JOIA oblidada en la modernor és la GEDE del PAS del Princep..ja sé que no ho preguntaves però penso que és per l'estil ( menys bigguallera)...

Salut i bones festes
Re: aresta arcarons
December 19, 2007 10:57PM
Gràcies per l'informació tranki, la de les vies demanades i la proposada. He ullejat la ressenya i pinta prou interessant, junt amb una via que segur que et sona, una tal "ei tranki", la qual també sembla molt bona, tot i que crec que aquesta quedarà pendent per més endevant.

Salut i bones festes-escalades
Re: aresta arcarons
December 20, 2007 10:33AM
hehehehe!

LA Ei tranki és com la Santacana però no es pot passar en Ae..la gede es molt guapa, una de les bones de Frares, i amb un equipament prou sòlid per anar intentant apurar..tots els llargs son molt guapos,,,

Una bona opció per dies freds i solejats ( ojo amb la raska)...i calen moscates petitets o algun cordinillo!
Re: aresta arcarons
December 20, 2007 01:03PM
la AGP del plecs inferiors està amb l'equipament antic, excepte un parell d'spits afegits a la primera tirada, on també hi ha un cooper trencat però es passa bé. 15 cintes i a flipar.
Coincideixo amb la GEDE del pas del príncep, molt guapa i racó genial. Vam passar en lliure, 6b i un tram a dalt de 6c/7a. Els dos primers llargs estan semireequipats amb bolts. D'aqui en amunt és equipament antic, però a doju (no confondres amb línies més noves a l'esquerra)
salut, turrons i neules!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login