El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
TR
Cúpula Vilanova de Meià
May 25, 2006 11:12AM
Hola

Aquest finde vam ser a Vilanova i ens vam passar per la cúpula. Impressionant com semblava un sector eixorcx i han cabut més vies, és fantàstic copm la peña sap veure les possibilitats i equipar linies guapes!!

SABEU EL GRAU DE LES VIES???????????? Ens van comentar que ern obra dels màquines de MANRESA....

De esquerra a dreta vam veure les següents:

Energia Nuclear 6c+ clàssic
Via Nova ( 7b?). Més txunga que el rei del Mambo. PAs abloc guapo
Via NOva (7b?). PAs a bloc i més txunga que el rei del Mambo
Rei del Mambo (7a+)clàssic
?. Es veia MOlt txunga tot i que marcada
La llima del 4. (7c+)clàssic
? partint de la primera xapa de "tendresa ets tu" Es veia MOlt txunga tot i que marcada
Tendresa ets tu (8a)clàssic
? a l'esquerra de MUERE A VISTA.
Muere a Vista 7c o 7c+ clàssic. REEQUIPADA, ja li calia els spits feien por...
?
Toni Binaki (8a)clàssic

NO sé si me'n deixo cap, però ara hi ha un molt bon sector, guapo i complert.

Salut i a tibar!
pau
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 10:09AM
El rei del Mambo no era 7b????
Carlos
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 12:42PM
Hace poco estuvimos en Vilanova haciendo vias en la pared Arcs y roca alta ... Un dia para descansar de vias largas nos acercamos a la cupula esta de la que hablais y le dimos al rey del mambo... ibamos 3 amigos y los 3 a vista... no es 7b ni con mucho. Dejemoslo en 7a duro, por lo menos en Cantabria y Asturias seria ese grado. Ultimamente se tira muy por arriba con los grados en algunas regiones, en mi opinión es mejor ajustarles bien y no regalarles, porque del grado de unas zonas a otras va un mundo, hay que ser mas realista y no fliparse con el grado
K.
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 01:02PM
La reflexión está bien, está claro que en cada zona se gradúa diferente y estaría bien mayor uniformidad pero ¿qué te hace pensar que el grado "duro" es el "bueno"?

Es una pregunta inocente. Vamos que yo no lo sé (ni siquiera hago séptimos) pero si que veo que parece que lo "cool" hoy en dia es que se gradúe cuanto más duro mejor y no veo demasiado claro que eso sea una ventaja (ni un inconveniente, dicho sea de paso).

Resumiendo yo creo que debemos graduar de forma uniforme pero no me importa demasiado si "a lo duro" o "a lo blando"

¿Por qué es mejor graduar duro? (o no) ¿qué escuelas diríais que son un buen referente de como creeis vosotros que debería ser el grado?

Para hacerme un idea si son de Catalunya, mejor.

Saluditus

------
Òskar
[skalada.blogspot.com]
TR
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 01:14PM
De les vies noves se'n sap alguna cosa???

Joer amb LOS DEL NORTE!

La via en si podria ser 6c+ si no fos pel puto pas llarg del mig que als baixos ens mata...

7a? Pos venga. Aleshores baixaria TOTA la cúpula de la següent manera:

LLima del 4 7c suau
Muere a vista 7c suau
Toni Binaki 7c/c+ de bloc
Energia antinuclear 6c de força

Les dues a la esquerra de Mambo: 7a+/b (son més dificils que el MAmbo)

El llarg dur Baron Rampante queda aleshores de 6b+( és ara 7a+ i més fàcil que la Mambo o Energia Antinuclear que era 6c+ i ara seria 6c) i la Sr dels Bordillos seria 6b com a molt( és 6c+ més facil que la Baron Rampante, i força més que energia Antinuclear)

En la mAteixa línia, la Tierra de NAdie, ex 6b, quedaria de 5+, mentre que la Donde vas Vicente, ex 6a, podria ser 5. La via Necronomicón ( ara v+) quedaria, en comparació amb Donde vas Vicente, en 4º, i la Camel ( ara vº/4º)podria quedar de 3+/4º...

Més que AJUSTAR el grau, el que cal és ser COHERENT amb la cotació en realció a les altres vies. Els graus són números absurds que valoren la dificultat de les vies en base a una escala.

A England un 7a pot ser 8b francès, mentre que a la ExRDA 7a pot ser 6b+ frances...
El que cal és graduar comparativament a la resta de les vies de la zona, de cara aque un 7a a la Cúpula sigui igual que un 7a als Arcs i a Asturias...

A mi ja em sembla bé deixar-la de 7a. Però regraduant igualment tot Vilanova en la mateixa línia...

Salut

PGB
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 01:15PM
Jo segueixo pensant que el grau ha de ser orientatiu, de fet.. d'un 7a a un 7a+, o d'un 7a+ a un 7b tampoc hi deu anar tant. Més que res, crec que depèn de la constitució morfològica de l'escalador. Perquè si estàs fent 7a a vista... pots trobar una via de 7a+ inhumana perque et falten uns centimetres per poder pillar els "cantos" i per a tu, aquella via pot tenir molt més grau.
K.
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 01:34PM
PGB, a un a riesgo de iniciar un debate largo y estéril, yo ya tengo escrita mi opinión sobre el tema y es :

4. ¿La dificultad de una vía es la misma para todo el mundo?

Parece obvio que no. Esta variará según la fisiología de cada escalador (altura, peso, envergadura, forma física, flexibilidad, resistencia, potencia...).

De ahí viene la tan manida frase: "el grado es subjetivo".

¡¡¡Cuanto daño ha hecho esta frase y cuantos desmanes graduatorios ha justificado!!!

Realmente hay pasos de escalada que son muy obligados y que en función de tus características pueden variar la dificultad de forma abismal o incluso hace la vía irrealizable (morfológicos los llaman). Pero son casos contados y no justifican la total lasitud que a menudo se esconde tras la forma de graduar vías y la tan manida frase de la "subjetividad".

Mi experiencia es que, quitando vías morfológicas, en general la opinión neutral de todos los escaladores sobre el grado de una vía raramente varía en más de medio grado. Sobre una vía uno opina que es 6a y otro quizá 6a+, pero raramente otro opina que es sólo 5+ u otro 6b.

Por tanto "el grado es subjetivo, pero poco".

Pero aunque el grado sea poco subjetivo, la dificultad que percibimos cada uno variará ligeramente. Por eso la única forma honesta de marcar la dificultad de una vía es a través del consenso de todos, a través de la opinión mayoritaria. Si el 90% de los escaladores opina que la vía A es más fácil que B, entonces así debe ser.

Saludos y disculpas por el "ladrillo"
Lo dicho,


ALGU SAP ELS GRAUS DE LES VIES NOVES????




Respecte a les velles, com diu en K. ja hi ha un ampli consens.

Salut i gracies per endavant

Jordi
Re: Cúpula Vilanova de Meià. VIES NOVES
May 26, 2006 03:02PM
Aquest hivern durant el mes de gener varem equipar algunes vietes a la Cupula. A les vies noves poso el nom de l'equipador i aproximadament el grau que es proposa. D'esquerra a dreta:

Energia antinuclear. Espits vells una mica deteriorats.
Carcamal 7b+ Tati Vilar
El rei del Mam 7b+ Kim Santacatalina. Bonica via amb pas de bloc fanàtic.
El Rei del mambo
Els Cupuladors 7c/7b+(Inici per llima del quatre el primer seguro)Xevi Escudé
Llima del quatre
Tros de soca 7b+(Via **** amb molt canto i algun seguro alegret)Xevi Escudé inici per tendresa els 2 primers seguros.
Tendresa ets tu
Variant de l'Emigrant
Mor a Vista
Projecte (Kim Santacatalina)


Carlos
Re: Cúpula Vilanova de Meià
May 26, 2006 03:59PM

Bueno, solo di mi opinión no queria levantar este revuelo... yo no soy alto, mido 1,75 y el paso ese que dices le hice rebotando, pero bueno es un apreton, algo tiene que tener si estamos hablando de un 7a duro no?

Tampoco digo que haya que graduar durisimo, pero esque ultimamente creo que hay zonas que esta muy tirao el grado, y prefiero que este un pelin duro a que sea de risa. Esto es solo mi opinión, espero que nadie se sienta ofendido. Las vias que probe en la cupula (en mi opinion) y acostumbrado al grado de mi zona, habia que rebajarle de medio a un grado.

Buenas escaladas a todos!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login