El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

“l’Avi del Mas de St. Pere”. Roc del Collars

Posted by Piju 
“l’Avi del Mas de St. Pere”. Roc del Collars
February 08, 2010 10:03AM
Ahir, amb el Pastes, vam treure a vista aquesta via d’artifo i de passada arreglar-la una mica.
Molt bona per fer en lliure aquesta magnifica paret, apretant una mica mes el coco amb comparació a les vies veïnes equipades.
El Willow i Cia ja l’havien alliberat i coincidim bàsicament amb els seu graus, la veritat es que surt bastant assequible, sense cap tram de gaire exposició. Adjunto topo del Miquel amb correccions. El tema queda així:
LL1: 6c. Xapatge delicat
LL2: 6c+/7a. Hem deixat instal.lada la 4ª xapa, que havia desaparegut.
LL3: 6c+. Ja hi havia un pitó afegit pel Miquel, i nosaltres n’hi hem posat un altra. Va ser l’únic punt on vam utilitzar el martell i ens el podríem haver estalviat, ja que just a sobre, uns matolls tapaven una bona fissura pel C3•, però tot i això, l’hem deixat posat.
LL4: 6b+.
LL5: 6c+. Xapatge delicat. Molt flanqueig, ull al fregament. R6 desapareguda, a montar en algun arbre de la vira.
LL6: 6c bastant delicat, en diagonal a buscar la punta del sostre vermell i continuem amunt en dièdre-esperó fins a la feixa cimera, on no hi havia cap reunió (sembla que aquesta tirada no la fa ningú). Deixem un bagueto per rapelar còmodament d’un sòlid arbre.
Hi ha un altre opció que es veia molt mes assequible: de la R5 flanquejar uns metres a la dreta fins localitzar el segon ràpel (baguetes i maillon en un arbre), fer-hi R i d’allà pujar recte, es veu fàcil i de seguida agafes la fissura per protegir-te.
Portar aliens, friends fins el 3.5 i tascons petits. Opcional repetir alien groc i vermell.
4h, 30’ amb ràpels.
Pels que la facin en artifo: respecteu els claus posats!!!
[attachment 758 collarsavimasst.perefree.JPG]


Re: “l’Avi del Mas de St. Pere”. Roc del Collars
March 25, 2010 11:38AM
El dissabte passat la vam fer amb en Cisco i ens va agradar molt. Vam portar el material que marca la ressenya i pensem que no caldria repetir el semafor, vam portar les 16 cintes i no les vam fer servir totes en cap llarg.
Coincideixo amb els comentaris del PIju i remarco:
El segon llarg es una placa genial mooolt guapa. El tercer i el cinquè em van semblar els mes delicats amb algun tram difícil de portegir i mantingut. El cinquè llarg fa un gran flaqueig i acaba per una zona poc definida on el fregament molesta, nosaltres vam montar reunió ens unes alzinetes. El sisè... veig que cadascú ho fa com pot, nosaltres vam escalar un tram de placa per anar a vuscar la fissura i sortir una mica per l'esquerra del diedre desplomta amb sabina on vam trobar les dificultats. Vam montar la reunió en una alzina gran pero una mica descalçada on hi havia un cordino sense maillon d'on algú s'havia despenjat(camisa cremada); hi vam deixar un cordino amb maillon i d'allar vam rapelar.
Via amb molt bona roca(menys els primers 15 metres), plaques excelents amb forats sorprenents i llargs amb ambient. Bona via en un racó molt tranquil i agradable, del tot recomanable!!

Bones escalades!!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login