El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?

Posted by Piju 
Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?
January 28, 2008 09:32AM
Ahir,amb el Pastes vam fer aquesta via nova .
[www.remi-thivel.com]
Pel que fa al rotpunkt va ser un desastre, (cantos trencats, patinades i errors varis), però almenys la vam “pujar” en lliure excepte 3 A0 per entrar a la R3.
La via es molt bona, mantinguda de collons i rabiosament obligada (7a/+ sense ganxo, encara que les assegurances no allunyen). La roca es bona amb algun tram dubtós.
De la ressenya, no quadren vàries coses:
A partir de la R1 està totalment equipada. (podeu llençar el catxarros al terra). No entenem on es posen els friends que demanen. Com a molt un alien verd a mig L3, però es perfectament prescindible.
El grau ens va semblar de fantasia:
El L2 pot quadrar, 6c+ dur.
El L3 es igual de difícil, amb roca bona. Ells li baixen un plus...
El L4 efectivament es 7b+, però fins que arribes a 6m de la R, on s’acaba el canto i ens vam penjar. Algú l’ha encadenat?
(Per exemple, comparat amb el primer 7b de la via del costat “El séptimo cielo” també de placa + desplom i que ens va semblar correcte, el de la “Komando” sembla surrealista).
Finalment el L5, li posen 6a+, suposo que de “cachondeo”. Hi ha un pas difícil a l’estil del L2 o L3.
Es pot fer amb corda simple. Descens per la canal arbrada de l’esquerra, destrepant i/o amb ràpels al gust.
Recomanable però amb rotpunkt reservat a la penya forta de veritat.
Nota: Com Montrebei, Beseit, etc, aquesta zona també l’ha comprat la Fundació territori i paisatge (...això ja comença a fer por!) i els del Mas de St. Pere ja no poden deixar passar amb el cotxe, aparqueu abans de la casa sense molestar.
Re: Roc dels Collars.
January 28, 2008 11:25AM
Bones bou;

no tenia aquesta via controlada, no en sabia de la seva existència. Ojo amb els graus per aquí collars, van d'una banda a l'altre sense massa sentit. No sé aquesta via, peró vies q he pogur repetir de la mateixa gent, els graus són molt durs, desorbitats gairebé pel meu gust.
Aa la via de 7º cielo, els graus són més aviaat suaus, al contrari que a l'avi del mas, q están colladisims i a mi em va semblar expo de 6c si anem sense claus. Al diedre de la seu més clàssics i normalillos.

Avore si el propieteri treu una corda a la dreta del 7º cielo, cr4ec estaveu obrint una variant, peró fa com un any que i és o més.

salut i tàpia
Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?
January 28, 2008 12:15PM
Eii, Ramon,
Pel que fa als graus, que cadascú es posi el que li agradi, però mola saber a on vas.
La corda de “el 7º cielo” no molesta, està fixada a R1 cap a l’esquerra.
Volíem fer les dues en el dia però se’ns va fer tard i només vam fer el L1 , haurem de tornar-hi, es veia genial.
L’Avi del mas ja està alliberada?
Re: Roc dels Collars.
January 28, 2008 02:47PM
els del mas diuen que no obren la tanca pq els de la FTP volen controlar així el pas dels furtius andorrans per l'isard... textual.. també deien, 'massa ha canviat tot, abans no calien tanques i es passava per tot arreu'... canelles, alinyà.. és un fortin. I lo pitjor, la sensació de no tocar massa els cullons no sigui cas que aquesta penya d'ecologistes comercials de despatx se'ls ocorri vetar el tema a l'estil d'altres prohibicions desfassades (no totes però que les bitxos també necessiten lo seu). Ramon, et passo al correu la resse de la via del Komando dels collars que em va fer arribar el ruben l'altre dia. Sobre els graus mola saber-ho, ja ho sospitava, són folls, em sembla que dels bons però, follets dels bons. Però se'ls i envà, amb això dels graus. Textualment, 'això dels graus no ho controlem massa....' de quan comentavem la komando de la paret del grau (encara no se de ningú que hagi encadenat el 3er llarg teòric de 6c+). vaya.
Re: Roc dels Collars.
January 28, 2008 03:56PM
ah, lo de 'encadenar-a vista-i-sense clavar' el mas de st pere, ... :), si que s'ha fet si, ... ja ho comentaràs tu ramon...
Re: Roc dels Collars.
January 28, 2008 06:58PM
Bones bous,

Piju, te enviat un mail amb tota la info i una foto de la topo del thaussa. Vaia lolos provar les dos vies al dia. La propera visita podeu fer la Trilogya, je,je.

s'haurà danar a catar aquesta komando...pinta bé.

La van apurar l'any passat, el willow i el guillem, un dia de rigurés hivern, tota a vista, sense clavar, la van deixar de 6c+, expo.
Jo recomanaria portar algun clau si no es va molt fort (la topo original en demanava fins a 25!, crec redordar), a mi em va semblar força obligada i expo en algun punt si no porterm pitons, fins a 6b obligat segur..

encara la tinc pendent en part.

salut i tàpia
Re: Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?
January 30, 2008 06:11PM
A l´esquerra de la via Del Avi del Mas de Sant Pere, està la via Retirada Comanche, que no arriva a la feixa final per no atravesar a questa via , que la part final va en diagonal esquerra. La via va quedar totalment equipada amb bolts i amb molt bona roca. Tenia algun pitó però els encadenadors de la via del costat ens els van fotre, encara que ells no fan servir el martell. Ara ja no fan falta , però encara estem esperan a que ens els tornin. Total 4 llargs amb un grau obligatb de 6a i una roca molt agraida, ja s`ha repetit i es confirmael grau,L1 6a+ i 3p Ae al principi, L2 6b amb algun Ao, L3 6c, L4 6a+,Ae,6a.Ràpel per la via.
Re: Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?
January 30, 2008 07:54PM
alt urgell.. comarca de llegendes i versions del fets fets i no fets..... avui obríem i un jan que ens hem trobat ens diue 'neu amb compte que a l'alt urgell roben els claus' .......aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh! en canvi, una bona conversa, pausada i sobre els fets fets i no fets, ho ha deixat tot a lloc. I el jan ha marxat més informat. Si és que no hi ha res com parlar, preguntar, aclarir, .........molt abans que despotricar (jan, aquesta tarda hem sabut de primera mà que quan es va escalar la fissura aquella de narieda no hi havia cap clau i no s'hi ha tornat, així que si realment han volat, serà un altre ocellot). Pues eso, jo no m'estic de parlar, preguntar i aclarir a la que em sembla que hi ha motius per despotricar. I si cal, despotrico, faltaria, però ben informat. Salut i pau!
Re: Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?
April 06, 2008 11:12PM
parlant de la komando.teniu rao,el 4t llarc no esta encadenat!s'hem va passar lo del interrogant a la topo.pensem que deu ser 7b+ per les vegades que l'hem probat,pero es cert que no l'hem encadenat.aviat tornarem a fer la via per mirar d'encadenar el 4t llarc..si algu l'encadena,os agrairiem la vostra opinio sobre el grau.
i en quant al 6c+ de la komando de la paret del grau,s'ha encadenat vastantes vegades ja desde l'apertura.
bueno tibaners,perdo per les molesties i espero que disfruteu de la via..salut!!!
Re: Roc dels Collars. Komando Cerdanya. 7b+?
April 07, 2008 09:45AM
ja et dic jo que no es 7b+, es bastant mes.
Ànims i a encadenar-la!
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login