El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Nova via al Tossal de la Feixa

Enviado por montgros 
Nova via al Tossal de la Feixa
03-March-2008 19:56
Nova vieta al sector oriental del Tossal de la Feixa. A prop de Coll de Nargó. Fa poc es van obrir unes vies molt, pero que molt equipades, i ara al costat n'hi ha una de neta. Je,Je.
La roca és molt guapa en general i la veritat és que dónen ganes de ficar-hi alguna xapa pel disfrute del personal. No gaires, però alguna si. Ja veurem.
Al primer llarg m'he fotut un hostión i els dos "ganàpies" que hi havia repetint la via Avatar deuen haver flipat bastant amb el meu "alarido". Fins i tot ha vingut algun voltor a veure que havia passat. Total que m'he encès com un misto!
Doncs res el que la vulgui repetir aquí la té. I el tascó que m'ha aguantat el saque, de regal pels primers repetidors...si el poden treure.
Trobareu més informació de com anar, com baixar, etc. a Onaclimb.


Re: Nova via al Tossal de la Feixa
03-March-2008 23:27
tiuuuuuuuuuuu! em compte eh! guai que tot hagi acabat amb una 'calentura'..
molt bé per la via!

dissabte abans de marxar vaig passar pel thaussà i vaig parlar amb els dos que havien obert la via a st.joan aquell dia (en la seva primera visita a la serra!, bons jans). Vaig quedar que els hi passava el teu correu perquè et fessin arribar la resse i així na fent, i així el llibre no l'acabaràs mai! je je. Envia'm un mensa que no trobo el teu correu: edunz@hotmail.com

cuida't!
Riu
Re: Nova via al Tossal de la Feixa
04-March-2008 10:08
Pel que diu la ressenya anaves en solitari. Amb què t'assegures normalment? Tinc curiositat per saber quin aparell et va parar la caiguda...
Re: Nova via al Tossal de la Feixa
04-March-2008 17:52
No paers eh! aixó si que es una recuperació.
Re: Nova via al Tossal de la Feixa
04-March-2008 20:03
Hola Riu. Doncs anava amb el Soloist i les seves "combas". Em va parar força bé, per que de fet, al veure que estava ben pillat, em vaig tirar. T'ho dic per que ja deus saber que amb el soloist més val caure bé. No val caure cara avall, tot i que per aquests casos mola haver-se fet un nus. (et deixes una bona comba i et lligues a la corda per si el soloist fallés). El tema és que el darrer seguro el vaig xapar amb un dinàmic per que la corda no llisqués (no sé si ho has pillat peró és llarg d'explicar), total que vaig mig cremar gairebé dos metres de camisa de corda (bastant nova i de 10,5) en 6 metres de saque, aprox.
Fa uns mesos, repetint una via d'artifo a la paret de la cascada dels Esplovins em va fallar un ganxo i em va parar el seguro que tenia a dos pams, el tema és que vaig volar més de deu metres. Això va ser així per que vaig caure mig de costat, mig cara avall i així el soloist no frena. Em va parar el provident nuset, si nó...me'n vaig al terra que estava a cent metres.
Després d'aquest rotllo la conclusió és que mola mogollón escalar acompanyat i si no, experiència i a poc a poc, que aquests catxarros no són cap txollo!
Re: Nova via al Tossal de la Feixa Truquillus
06-March-2008 09:42
Portar un vuit vell i deixar-lo passat per la corda on faries el nus va molt bé, no has de desfer el nus cada vegada que te'l trobes al pit (n'hi ha prou amb treure el vuit i tornar-lo a passar uns metres més enllà9. En cas de mala caiguda la corda no pateix. L'únic important: cal passar el vuit per l'anella petita (es frena sol).

Apa, salut i moltes escalades
Re: Nova via al Tossal de la Feixa Truquillus
06-March-2008 18:41
Felicitats, el pany de paret es mol maco i mola que tots disfrutem.
a veure si la gent se anima

Guillem
Re: Nova via al Tossal de la Feixa Truquillus
07-March-2008 00:42
això del vuit i del soloist... a mi em mola amb el grigri, si t'hi fixes en realitat és molt semblant al soloist. nomes haas de trobar una manrea de poder colocarte'l amb un arnés de pit i ja està. de totes maneres jo tb faig servir nusos complementaris LLIGATS amb un moscata a l'anell de l'arnés (de manera quye si caig i no matura el grigri ho fa el nus, però no per empotrament a l'aparell...) Quan vas sol t'has de carretejar tots els trastos i mola anar lleugeret, així que com menys ferros millor. amb el grigri et pots assegurar, rapelar, pujar...no fan falta reversos,punys ni mandangues.

apa riu ja en tens un altre. un consell: abans de comprar-te un soloist mira que algu te'l deixi i prova diferents sistemes en vies faciletes.

salut
Re: Nova via al Tossal de la Feixa Truquillus
07-March-2008 09:00
Ei Kalamontse, fa temps havia vist un gri-gri modificat perquè llisqués millor. Em sembla que havien serrat una pestanyeta i també li havien fet alguna cosa al mànec negre... al teu li has fet algo o el portes tal i com te'l venen? ..i això del SUM de Faders? vaig veure un vídeo a internet que tenia bona pinta.. Algú en sap alguna cosa o l'ha provat?

Montgros, m'estava llegint altra vegada la pel·lícula de la teva caiguda i això de la flor fa cagarela només de pensar-hi. Entenc que el dinàmic va treballar bé però que va cremar la camisa, no?
Està bé portar goma de carpeta o de pollastre gruixuda (tres o quatre anelles d'uns vint centímetres) i quan la corda comença a escapar-se sola o pesa massa li fots un machard amb la gometa en el seguro de turno: així retens la corda i en canvi la goma no fa cap mal en cas de caiguda ('sestira o es trenca). També les faig servir en les reunions de friends i tascons per aguantar el triangle en la direcció correcta i mantenir-lo tens (així els tascons, els moscates, etc. sempre saps que treballaran bé). La mecànica és que muntes la R i en el primer seguro del llarg poses la gometa. (en això del solitari, les gometes, com en allò altre... ideals per no pillar masl rotllos ;)

Fa temps el Millet em va explicar un llaç per fer la mateixa funció d'aguantar el pes de la corda al final dels llargs. Es fa amb una sola mà en el mosquetó del seguro (un llaç tal qual) de manera que es desfà sol si estires la teva corda (o caiguda) i en canvi no es desfà en la direcció del pes. El problema és que sovint es desfà sol perquè l'estires quan continues escalant
Truquillus escalada solitari
07-March-2008 10:31
Hola

Havent provat diversos sistemes ( caient), diria que elq ue m'ha funcionat millor és el GRIGRI ( no modificat, potser per por...). No he provat el soloaid.
A la LADY FANTASY el SOLOIST NO EM VA PARAR, sinó els nusos, tal i com diu en MIquel..la caiguda va ser enrrera per petar un gantxo.

A la LEGEND el grigri va parar totalment una caiguda força llarga. Vaig relliscar al segon llarg i la caiguda també va ser poc controlada.Per Gelida, m'he tirat algun cop en lliure ( esportiva) i anava prou bé. Me'l coloco al pit de la següent manera: Arnés de cintura i arnés de pit units per un cordino de 10 en dues voltes ( per permetre la multideraccionalitat). El grigri amb un moscata de seguretat dels gordos. INCONVENIENTS: en tirades llargues has de posar les "gometes" sinó le pes de la corda "tiba" del grigri avall i "estreny" l'anella de corda que uniex arnés de cintura i de pit..potser es solucionaria amb un arnés integral? Si hi ha bona presa de mà amb la boca i una mà et dones corda prou bé però lent...

A la Districte vaig anar algun tram amb nusos i va coincidir que vaig caure ja anant en llire ( vaig sortir per la Sanchez) degut a que no m'havia donat prou corda en un tram on havia d'escalar més...si bé és un sistema segur crecq ue és poc útil si has de fer sortides o en lliure i si vas molt empanat i hi ha molts seguros-llargs has de parar molta atenció a la maniobra de intercanviar nusos i mosquetons..

.HI ha un video corrent on es prova un sistema d'adaptar el Eddy ( crec) o el Sum en que "flipes" com el col.lega es dona corda i trepa flotant en esportiva. Seria bo que algú el localitzes..vaig flipar...el sitema semblava INFALIBLE i ULTRAPRÂCTIC!!!

Salut
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar