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Cobo-Pamplona

Posted by ferran 
Cobo-Pamplona
November 04, 2010 09:58PM
Serrat de Patriarques, vía Cobo-Pamplona

Dificultad: MD, Vº, A1.

Longitud: 280 m de vía más 100 metros de arista.

1a asc. fue abierta en la primavera de 1973 por Pamplona y Benito Cobo.

Material: Juego de tascones, friends (medianos), 5 pitones preferiblemente anchos ("v", alguna banana...), plaquetas recuperables, bagas para los árboles y los estribos.

Aproximación: Partiendo del aparcamiento que hay al lado del Monasterio de St.a Cecilia hay que tomar el GR 7-2 hacia la izquierda, en dirección al monasterio. Sobrepasar la tapia del Aeri, sequir la gran curva que traza el sendero para esquivar un contrafuerte y a la vuelta de éste encontraremos la inconfundible pared de Patriarques. Subir entonces por la canal que sube a su lado (Canal dels Avellaners).

Descripción: El inicio de la vía tiene lugar al principio de la Canal d'Avellaners. Siempre siguiendo lo más evidente llegaremos a situarnos al pie de un diedro herboso en el que se observan los rastros del paso de la gente (hay caminillo).
Aunque el primer largo es fácil y se puede escalar sin cuerda es aconsejable asegurarse pues la verticalidad es considerable. La siguiente reunión está situada en una repisa muy cómoda. Seguir ligeramente hacia la derecha para superar una fisura fina. Continuar entonces ligeramente hacia la izquierda en busca de una diagonal característica. Atención, no seguir por una fisura vertical. Se alcanza una especie de vira herbosa donde se monta reunión. La diagonal cuenta con pasos de fisura muy bellos y en lo alto, cuando se deja la fisura para alcanzar la reunión, encontraremos el paso más duro de todo el largo aunque está equipado y no es obligado. La cuarta tirada no tiene ningún secreto, artificial casi equipado en su totalidad alternado con algún corto tramo de escalada libre. El siguiente largo es quizá el más laborioso pues tendremos que clavar alguna pieza y meter algún friend. De todos modos está semiequipado con pitones, buriles, spits y tacos de madera. Así se alcanza un nicho donde montamos reunión. La sexta tirada es muy bonita y supera un muro muy aéreo y con pasos elegantes en escalada libre de VIº. No obstante está equipado para escalar en artificial. Se monta reunión al pie de una marcada fisura-chimenea. Este otro largo cuenta con pasos delicados y difíciles de proteger que se superan con técnica de diedro y de chimenea. La siguiente reunión se monta en un árbol. Continuar otra tirada por terreno ya fácil hasta alcanzar otro árbol donde montamos reunión al lado de la arista cimera. Aprovechar para hechar un vistazo a la excelente panorámica que hay desde allí sobre la pared de l'Aeri. A partir de aquí hay que continuar por la arista. Encontraremos algún parabolt o spit y se puede escalar más o menos al ensamble o haciendo largos, según la experiencia de cada cordada. Al final se alcanza terreno fácil donde podremos recoger todo el material.

Descenso: una vez acabada la arista somital podremos plegar la cuerda y guardar el material. Hay que bajar por una canal y siempre que dudemos tomar el "camino de la izquierda". Después de un largo tramo alcanzaremos un sendero bien marcado. Continuar como siempre hacia la izquierda y antes de la Roca del Cap de Mort tomar de nuevo un sendero hacia la izquierda que se dirge al collado que hay en la parte superior de la Canal dels Avellaners (la canal que baja paralela al Serrat de Patriarques). Por ella se vuelve al camino que hicimos en la aproximación.
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Cobo-Pamplona Patriarques
August 10, 2006 10:28PM
Entre l´estiu passat i alguna estona més, amb el Willow em restaurat aquesta vieta del Serrat dels Patriarques. Em afegit un bolt de 10 a del R´s, em canviat els burils més cutres per bolts de 8 inox i em netejat una miqueta els llargs. A la tirada 4 em netejat bé la fisura i l´em deixat per poder passar amb friends i prou. I em pogut fer tota la via en lliure. Els graus, L1-III, L2-V, L3-6a, L4-7a, L5-6c, L7-V,i L8-IV.
El que en un primer moment es volia fer, era netejar el llarg 4 per poder-lo fer en lliure, i prou. Pero en veure que hi havia alguns burins i pitons petats, vem voler fer millor la feina i per això es van canviar uns 15 burins per parabolts del 8 inox. Apart d´algun pitó i de sanejar tots els llargs tirant llastres i cantos apunt de petar.
S´ha intentat deixar la via el més semblant possible de com estava, amb la diferència de que ara qui ho vulgui ho pot probar en lliure. I qui no pot passar a pedal sense els problemes de trobar seguros en mal estat.
Els parabolts de 8, si estan ben posats i en pedra bona aguanten uns 1500 kg. I els hi vem posar perquè aguanten suficient (i més en un Ae), i no m´agrada veure xapes del 10 en un Ae de burins. També per aixo hi hem deixat unes plaquetes petites i bastant discretes (i homologades).
I a qui no l´hi agradi que no hi vagi. O que vagi a les vies que reeequipa la Feec, que ells si que no tenen manies. Posen els parabolts i punt. Ni netejen ni els col-loquen en el millor lloc per qui vol anar en lliure.
I que la gent s´animi i dediqui algun dia a restaurar alguna de les moltes bones vies que hi hi a Montserrat i que estan quedant en l´oblit degut al pas dels anys...
Amb uns friends petits i mitjans i una plaqueta recuperable (per si no es fa 6a en lliure) es passa bé. I el martell en principi no fa falta...
Doncs res, que ha quedat la via de puta mare i a disfrutar-la.



Edited 1 time(s). Last edit at 11/04/2010 10:22PM by ferran.
Re: Cobo-Pamplona Patriarques
August 13, 2006 08:07PM
A la fisura d´A2 falten peces i s´han de col.locar bastans friends que no acaben de quedar del tot be.Per pujar en lliure col.locant tu les peces, ho veig molt dur.



Edited 1 time(s). Last edit at 11/04/2010 10:07PM by ferran.
Re: Cobo-Pamplona Patriarques
August 14, 2006 01:33PM
La setmana passada vam escalar aquesta via. En general la roca és mediocre tot i que els reequipadors van fer una bona neteja sobretot a la tirada de 7a. Hi ha una precaria llastra-pilar de uns 4 mts d'alçada x 30 cms d'amplada en la tirada de 6c que si es va en lliure es fa servir pels peus i que potser estaria bé de fer-ho caure ja que està a la vertical de la reunió i és força perillosa.
A les primeres tirades es posen alguns friends. A la tirada de 7a si es va en lliure es passa posant un parell de friends al terç final i que queden bé. Si es va en artificial caldrà posar algunes peces entre parabolts i alla la fisura és menys oberta i no deuen quedar tant bé.
A les tirades que eren Ae de buril i que ara es fan en lliure es fan servir els parabolts nous però cal anar mosquetonejant alguns burins vells també
Felicitats al Pere i al Willow per la feina feta a la Cobo



Edited 1 time(s). Last edit at 11/04/2010 10:10PM by ferran.
Re: Cobo-Pamplona
April 28, 2011 03:40PM
Feta ahir. Rostollera clàssica; però tirant a rostollera. Actualment tirada A1 no cal cap pitó. Portant els tascons i els friends petits i micros es passa bé. Per mi, L3 fissura V+, i placa 6a+; L4 6b o més; L5 fissura artifo fàcil i amb força parabolillos i burins (felicito enèrgicament als que la treguin en lliure); L6 bavaressa 5+ i placa (es pot fer quasi tota en lliure (6a) i les dificultats (6c?) al final) Últims metres del llarg es poden escaquejar cap a l'esquerra fins a la R directes pel famós pilaret inestable (encara no ha caigut!!). Calen moltes cintes.

salut i rostolls



Edited 1 time(s). Last edit at 04/28/2011 03:44PM by bullarolas.
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