El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

Escalada a la VAll d'ARO

Enviado por yepaaa 
yepaaa
Escalada a la VAll d'ARO
14-December-2005 14:56
Hola,

Per motius personals hauré de passar findes per aquí dalt. Les ressenyes de la pàgina Elsfillsdesolius.com em semblen ja desactualitzades ( tot i molt útils) donat que he vist que hi ha moltes vies noves i projectes.

Concretament no hi ha el Totxo de l'ELEFANT, les BESSONES (hi veig gent escalant cada finde), un CONTRAFORT de L'AGULLA DE DALT( un parell de vies), el COLLET que fa aquest contrafort amb l'Agulla de dalt-a la cara NE hi ha un parell de vies que semblen mñés durilles), el contrafort SOTA ELS GRAONS QUE PUJEN A L?AGULLA DE DALT...etc.

Tampoc crec que la CARA SUD DE LA ROCA PONÇA hi sigui del tot actualitzada ( hi ha actualment més vies i m'agradaria saber els graus de les dures¿La Patsy Stone té ascenció? ¿Què li donen?).

Com que suposo que tot això ho ha equipat gent de per aquí dalt, agrairia si fos possible una mica de info. Vaig força fanàtic i és un gran alleujament tenir algun lloc on deixar-me les iemes ( mai millor dit) prop de casa...

Gracies
un_bou
Re: Escalada a la VAll d'ARO
10-February-2006 17:23

La Patsy Stone vaig veure per aki als foros que el TRanki comentava que era 7c, suposo que algu o altre li deu haver posat el rotpunkt.

Per les ressenyes no et puc ajudar, es cert que hi ha moltes vies noves a Solius però no en sé res..

Salut!!
TRipu
Re: Escalada a la VAll d'ARO
13-February-2006 10:28
Epa,

LA Patsy Stone em van comentar que era 7c els de la zona. Queda un xic menys txunga que "petita Roser" a Romanyà.

Es tracta de una via de totxo molt intens, amb una entrada de bloc on tot es basa en un monodit a mort i un lance a un lateral rom. La resta és 6c+...

En quant a PEtita Roser ( 7c+? a Romanyà), és un bloc de bavaresa roma invertida, on costa xapar, un pas de llefes i un parell de lances en roms.

Ambdues compten amb rotpunkt.

Una de les millors vies és la que hi ha a l'esquerra de ITACA ( concretament dues a l'esquerra), entra per un canaló, i després de una reunió intermitja, passa un mur llis i arrampat amb passo de pel.lícula ( 6c+ o 7a, com dels millors de Cavallers....)

Destacar també les vies del collet entre l'Agullola i l'Agulla del mig ( no sé si es diuen així). Hi a la Banyalokes Band-Vaca Cega, i les dues de baix, són vies gueapes, especialment la Vaca Cega(7a+ en un desplom curiós), i les dues de baix ( Fill de utah i l'altra), també en desplom i de 6c+ i 7a/a+...



Salut i força Solius

Mohawk
Re: Escalada a la VAll d'ARO
13-February-2006 12:03
Parlant de Sòlius, hi vaig estar el dissabte passat i no puc deixar de recomanar un conjunt de vies:

- Fill de Utah: Maquíssima fissura (per ser Sòlius) i força factible a vista (per als mortals :P) (6c/c+)

- Flames de Pedra: A l'esquerra de la cara Est de Roca Ponça, molt factible a vista també, sortida de desplomet magnífica. (6c/c+)


- Sòcol de Roca Ponça: Un conjunt de vies curtes i verticals, molt recomanable la Ringo Star (6c) i deu n'hi do amb l'entrada del 7a del costat....


Em vaig quedar amb moltes ganes de provar les vies que rodegen la Patsy, caurà una visita aviat...


Un local ens va parlar d'una zona a la carretera de Tossa (des de Llagostera¿?) d'unes 12 - 15 vies, algú en sap algo?

TRipu
Re: Escalada a la VAll d'ARO
13-February-2006 12:18
Posats a recomanar:

No oblideu la guapíssima INTEGRAL CASALS. Una de les més antigues de la zona

En lliure es fa EMPALMANT ELS QUATRE LLARGS EN UN, són 62 mts Al.lucinants.

LA via recorre la vertical cara est de la Roca Ponça, entra en un rebotós muret de 6b+ a bloc, segueix pel mur desplomat del antic segon llarg (7a o 7a+)i supera el vertical i atlètic tercer llarg (6a+ per la original de la dreta o 5+ recte amb els parabolts de la Flames). El darrer llarg , sec, és ultraguapo, supertècnic i de 6a+ o 6b...molt xulo i llarg). TOT seria un bon 7a+/b

Amb 25 cintes, i alguna cinta molt llarga es pot flipar aquest vion.

A l'estil clàssic i amb estreps es fa amb 5º/Ae equipat amb bolts.

I perquè no la romàntica via de la XEMENEIA, per la seva clacissitat, o la curiosa "Entranyable Roser" ( 4º), que sent tant fàcil i ben equipada, recorre l'esperó sobre TRILOBITE i pilla un ambient bestial...
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar