El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Bienvenido! » Entrar » Crear un nuevo perfil

microzona a Romanyà de la Selva

Enviado por LLAGOS 
LLAGOS
microzona a Romanyà de la Selva
23-December-2004 19:30
Algú sap on és un sector amagat que hi ha aprop de Romanyà de la Selva??

Sovint vaig a escalar a Solius i m'han comentat que allà hi ha alguna via difícil en granet, de pocs metres però en desplomet.

¿Com s'hi va?
¿Quins graus hi ha?
¿Com és el lloc?

Gracies per avançat
Company !!!

No seras de Llagostera?
Jo se hon son les mencionades vies, que per cert estic reequipant algunes xapes que estaven molt maltmeses i les reunions un xic cutres.
La zona es una passada, cara nord. A l'estiu si esta DPM,a l'hivern es molt humid.
Les vies no fan mes de 10 metres i no ni ha mes de 7 o 8, però val la pena anari per la tranquilitat que si respira.
No et preocupis pel grau, hi a 7a i possiblement tiran a b. La veritat es que son ideals per la gent que no li agradin les masificacions.
Hem pases un correu i quedem cuan volguis, jo soc de Caldes.

Joan
TRanki
Re: microzona a Romanyà de la Selva
29-March-2005 19:57
Ei peudegat,

T'he escrit una resposta en el fòrum FEEC, on hi trobaràs el mail si estàs registrat.

Et comentava si necessitaves els croquis amb noms i graus de les vies.

Ostres, el LLAGOS i el VALLDARO no són el mateix? No, si al final, tot i la poca roca que hi ha per aquestes contrades aixeques una pinya i hi surt un escalador de sota!!!

Salut, ja ens posarem en contacte si vols les ressenyes!

Oriol

M
Re: microzona a Romanyà de la Selva
30-March-2005 17:55
Ei, jo tambe soc de Llagostera i m'interesa saber on està aquesta zona de Romanya, com puc trobar informació?Salut.
Marti
TRanki
Re: microzona a Romanyà de la Selva
31-March-2005 09:01
Hola ,

Aquestes vies les vam equipar en JOsep Jovanet ( de Llagostera també) i jo, ja fa molt temps!

Et DEATLLO l'accés i les vies que vam equipar ( potser n'hi ha alguna més...). seguint les instruccions és difícil perdre's, encara que per arribar sembli caaòtic parlem de un accés de poca estona.

ACCÉS: Has de pujar a Romanyà. Just passat el poble, en direcció a Calonge, a mà esquerra surt una pista asfaltada ( a puig d'Arques) que planeja i al cap de 5oo mts fa una lleugera pujada, al final de la qual hi ha unes runes d’un mas a mà esquerra ( igual ja l’han restaurat o no hi és)...
Un metres més endavant , a mà dreta, surt una pista de terra.
Cal pillar el camí cap a l’esquerra, fent un parell de corbes i una pujada, passant uns blocs petits de roca ( queden sobre el camí), fins un revolt de paella característic. En aquest revolt, a la dreta ( cadena, possiblement), hi surt un sender que s’endinsa al bosc, i baixa fins un plà de pins al final del qual hi ha una cabana de pedra...seguir baixant fins trobar un camí-sender. La pedra no es veu però és uns metres just a sota .

VIES: Hi ha unes quantes vies, de dreta a esquerra ( tal i com baixes a peu de Roca).
Primer és un curt bloc ( 7 mts) de 6c+ de tres spits .L’Agulleta que li segueix té equipats un 6b i un 6ª força xulos.
Al conjunt de mà esquerra ( has de pujar una mica per una minicanal) hi ha un 6ª/a+(recte) o 5/5+ ( variant esquerra).
Passant per un passadis molt estret, veuràs una altra via (6c+), i el conjunt central.
La primera via puja recte, i ataca la placa pel mig ( 7a), o amb una variant de 6b+( anant per la esquerra).La bavaresa característica és de les més maques ( 6ª atlètic). A l’esquerra, enmig del desplom recordo uns parabolts nous ( sense ascenció???). Hi ha una via just al fil del desplomet ( 7c, surt recte al cim...), una que entra per la fissura ( 7ª/a+, sense un picadet també s’ha fet, al tram superior flanqueja el sostre fins a la repisa de la dreta). Si surts de la fissura del 7ª, cap a la dreta és 6b, i hi ha també un 5+ més a la esquerra ( darerra via crec).
Vam fer una via en top rope ( 7c+) que no vam equipari hi ha el projecte no encadenat...

Sembla que ara ho reequiparàn, possiblement li feia falta...fins i tot al 7c hi havia algun buril...Sort i a disfrutar!

oriol
Lo siento, sólo pueden enviar mensajes si está registrado.

Pulsa aquí para entrar