El foro de la montaña. Alpinismo, escalada, esquí de travesía, fotografía, lesiones, libros, meteorología, opinión, técnica, reseñas...
Welcome! » Log In » Create A New Profile

VIES ESCALADES SENSE EXPANSIONS de progressió.

Posted by TRanki 
VIES ESCALADES SENSE EXPANSIONS de progressió.
October 15, 2013 10:24AM
Seguint amb els intents de rECUPERAR l'estat original de les vies que han tingut menys o CAP expansio, hem repetit aquestes vies amb menys material del que hi ha actualment:

HAUS ESTREMS:
LL1 IV+ posant algun friend, pujable pr la canal de l'esquerra. No usada cap expansió.
LL2: 6a/a+ sense usar expansions, 2 camalots del 5 i un BIG BRO, queda igual de EXPO que amb els bolts io el buril. A la sortida del offwidht ja hiha un clau i es posen friends més petits
LL3+LL4: IV+ i III/III+, primera part protegible a plaer amb els friends normals i un de gran, segona part de placa, molt exposada, igualment tampoc hi vam saber trobar cap parabolt als darerrs 25 o 30 mts de III...es poden posar algun tricam o friend petit...al diedret de sortida i la rampa final.

Es va usar la R1 amb bolts, la R2 amb bolts ( es podria muntar R a l fissura de la llastra, i la R cimera.

SANTACANA SERRANO ARAGUZ:
LL1: 6a+, dos friends del 5, el BIG BRO, un tascó mig en un forat i un friend del 4. EXPO i de gesto, ojo.
LL2: 6a, a mi em costa bastant, el trobo de 6a+. Mes ben protegible al gust, friends grans i migs, algun menor a la sortida, baga per savina. Ojo al bloc que hi ha a la sortida de la R1.
LL3: 6b. Sortida ben protegida amb friends grans/mitjans, pas més d'apretar i llastra on posem savina i friend, es pot protegir el pas dur de la bavaresa apretant per coil.locar un o dos friends grans que queden bé, sortida més facil on es podria col.locar algun friend mig/gran.
LL4: Es pot anar directament a la HAUS ( pas de IV+) o recte amunt per un llarg molt bonic de fissura( vº/V+) ben protegible amb friends mitjans. Es pot epalmar amb la sortida de la HAUS abans descrita.

S'ha usat la R1 i la R3, la R2 la va fer en savina. Si vas lolo suposo que es podria evitar usar bolts a les R, encara no ho dominem prou...

Material usat: Dos camalots num 5, dos del 4, un o dos del 3, un tob BIG BROTHER joc variat dels altres numeros, algun tricam mig i un bicoïn del 5 o 6 o 7 ( no recordo) per un forat característic al mig del ll1 de la Santacana, alguna baga per bloc savina o merlet. Val a dir que JA HAVIEM FET AMBDUES VIES diverses vegades amb els bolts i comprovat les possibilitats així com coneixíem els passos més complicats.

A destacar la part superior del ll2 de HAUS, i el ll1 de SANTACANA en el terç intermig ( quasi es navega en placa).

Repetides també sense usar cap expansió de protecció:

1) CERDA POKORSKI a la PRENYADA ( un clau a col.locar apart dels encastadors i friends), sense massa complicacions amb els claus que hi ha i usant un friend gran a la sortida...accés al cim a pèl ( un pas de Vº)

2)ESPERÓ MAGIC ( dos claus a col.locar merlets i encastadors i friends). Protecció complexa però fiable, navegant surt de tot...ll3 potser un xic més a la esquerraq ue la original..merlets i friends enforats al gust...sortida al cim d'apretón amb un clau a la base del bombet. ës com la FADA MALDÍ però en versió de V/V+ tot just.

3) CERDA POKORSKI a l'ELEFANT ( cara oest)- diversos claus, micros friends grans per la entrada comú amb GEDE. EL tercer llarg es va fer per la original ( no la variant FREDI, clavant en artifo 2 pitons ala sortida de la R i apurant amb això precolocat(6c+ o 7a)..més amunt una U a mitja tirada, abans del flanqueïllo a la R. Sortida MOLT EXPO per la esquerra, crec que ens vam liar i vam tornar a anar cap a la "piripi o la forofenicia" per una secció de forats, vaig malcolocar un tricam i una pitonissa ja sortint a la dreta, anant a cim, llarg de almenys 6a delicat. La sortida original( de la R cap a la dreta és molt aparent però IV+, a pèl...

Activitat feta per en TR i en D.M

Salut
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login